Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Bericht door John8 »

Hallo, kent iemand deze postzegel?

geel/oranje kleur
"Dein Sparen Hilft Dem Volk"
50 Rpf

Heeft zo'n hitlerjugend embleempje met hakenkruisje in. (heeft deze iets te maken met de HJ?)

Blijkbaar moeilijk om hier iets over terug te vinden? Hier een link naar gelijkaardige :
http://archiwumallegro.pl/beuthen_bytom ... 76186.html

Vrij zeldzaam/waardevol, of toch niet?

Alle info is welkom :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Bericht door Jim »

Zeldzaam betekent niet altijd waardevol! Er zijn genoeg zeldzame items die je aan de straatstenen niet kwijt kan.
Maar als je een klapper meent te willen slaan. Die zegels staan in de link (29 Poolse zloty)daar te koop voor omgerekend €7,50.
Als je zoekt op Hitler youth stamp(s) kom je er een paar tegen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Bericht door John8 »

Jim schreef:Zeldzaam betekent niet altijd waardevol! Er zijn genoeg zeldzame items die je aan de straatstenen niet kwijt kan.
Maar als je een klapper meent te willen slaan. Die zegels staan in de link (29 Poolse zloty)daar te koop voor omgerekend €7,50.
Als je zoekt op Hitler youth stamp(s) kom je er een paar tegen.
Dat die niet zo waardevol/gewild zal zijn als de Ostropablock had ik wel al gedacht hoor :lol:
Ook is de mijne eerder in gebruikte staat en niet zo "nieuw" als deze op ebay.
Nuja, niet dat ik deze zal verkopen, heb wel nog een plaatsje in de postzegelboek, enige probleem is dat ik nu de andere ga willen uit de serie :P

Wel raar dat je er zo weinig over kunt vinden en dat de enige aanbieders ervan in de VS zitten.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Bericht door D_Dutch »

John8 schreef: Wel raar dat je er zo weinig over kunt vinden en dat de enige aanbieders ervan in de VS zitten.
Ik zat ze op te zoeken in mijn postzegelcatalogus, toen ik me bedacht dat het geen postzegels maar spaarzegels waren. Deze hoorden ingeplakt te worden in het Sparmarkenheft der Hitlerjugend. :)
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Onbekende Postzegel "Dein Sparen Hilft Dem Volk"

Bericht door John8 »

D_Dutch schreef:Deze hoorden ingeplakt te worden in het Sparmarkenheft der Hitlerjugend. :)
_/-\o_ Bedankt !

Wowkes dus een link met de HJ, had ik eigenlijk niet gedacht! Wel leuk natuurlijk :)
Die zal een mooi plekje krijgen tussen de andere "standaard" HJ zegeltjes :P
Plaats reactie