Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door yente »

uniformverzamelaar schreef:Zowel de wedstrijd als de musical vond in niet veel soeps.(en met dat laatste sta ik niet alleen als ik de verschillende vrienden na afloop heb horen vertellen.)
Die musical interesseert mij niet omdat het mij te commercieel leek en niet de gepaste manier is om WO1 te herdenken. Bedankt voor je mening, nu weet ik zeker dat ik er mijn geld niet moet insteken.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door davy »

Sorry, maar dat die musical te commercieel zou zijn is dikke zever. Op dat vlak is hij in niets te vergelijken met andere Studio-100-producten en andere commercie die nu de Westhoek is te zien.
Als je zuiver voor het WOI-gehalte gaat zien, kan hij inderdaad wat tegenvallen. Maar als je gaat voor het spektakel is hij zeker zijn geld waard: podium zo groot als een voetbalveld, bewegende tribune, grote bewegende decorstukken, vrachtwagens en paarden op het podium.
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door nathan2552 »

Halve finale, HERE WE COME!
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door uniformverzamelaar »

Sorry Davy, maar het geheel van de musical is onder het mom van WW I een commercieel doel. (Wat Studio 100 hun volste recht is natuurlijk !!)
Ik geef toe, spektakel genoeg, maar velen bleven toch op hun honger zitten na de vele uitspraken van de bekende BV na de première

Idem met de serie in Vlaamse Velden.
Als ik de makers van die serie hoor vertellen, dat ze zoveel onderzoek hebben gedaan naar alles en nog wat en zie dat ze dergelijk fouten maken, dan heb ik bij dit alles ook maar 1 gedachte, weer het commerciële dat naar bovenkomt onder het mom van WW I.

Had evengoed een verhaal kunnen zijn uit de Afrikaanse Boerenoorlog......
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door yente »

davy schreef:Sorry, maar dat die musical te commercieel zou zijn is dikke zever. Op dat vlak is hij in niets te vergelijken met andere Studio-100-producten en andere commercie die nu de Westhoek is te zien.
Als je zuiver voor het WOI-gehalte gaat zien, kan hij inderdaad wat tegenvallen. Maar als je gaat voor het spektakel is hij zeker zijn geld waard: podium zo groot als een voetbalveld, bewegende tribune, grote bewegende decorstukken, vrachtwagens en paarden op het podium.
Ieder zijn mening. :wink: Zingen tijdens gevechten, niet echt realistisch he. Maarja dat heb je in vele musicals en snap wel dat mensen dat mooi vinden om naar te kijken, maar mij zul je er niet zien.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door davy »

Guy, heb je al een andere musical van Studio-100 gezien?
Ik al een vijftal met de kinderen en dat is toch heel wat meer commercie.
Hier stond een kleine shop waar je als je langs de linkse uitgang buiten ging zelfs niet voorbij kwam, bij die andere musicals in Antwerpen moest je buitengaan door een gigantische winkel, zelfs de musicals die ik in Londen heb gezien hadden grotere shops als hier.
Maar dat is mijn gedacht.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door uniformverzamelaar »

IK heb zeker al andere voorstellingen gezien van Studio 100, Ik heb ook neefjes en nichtjes waar we soms eens mee gaan voor een uitstap.
Het is zo dat er geen gadgets worden verkocht op deze musical in vergelijking met de andere producties van Studio 100
, maar je gaat toch niet zeggen dat Studio 100 er geen brood in zag om dit onderwerp aan te vatten door het toe doen van de gekte rond 100 jaar 14-18.

BTW sommige initiatieven die rond deze herdenking gebeuren vallen ook niet in de smaak bij de sommige mensen.
Denk ik dit geval maar aan de uitspraken van de conservator van het in Flanders Field museum in Ieper. Deze staat daarmee ook blijkbaar niet alleen mee.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door patrickh »

Al 5-0 voor Duitsland...
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

1-7 eindstand...
Ik wil niet in de Brazilianen hun schoenen staan.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door patrickh »

Ongelofelijk :o
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door patrickh »

Toch wel indrukwekkend wat ik nu op TV zie (terugkomst slachtoffers) , ik hou normaal niet van zo'n ceremonieel gedoe, maar dit is toch wel mooi gedaan...
Opgeheven account 5919

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Zojuist teruggekeerd van vakantie. Hartelijk dank voor de toestemming om gebruik te maken van het marktplaats gedeelte van het forum,. _/-\o_ Dit gaat zeker van pas komen met mijn nieuwe aanwinsten...

Ik zal spoedig een vrij grote post maken met mijn belevenissen in het Oosten van ons momenteel onrustige Europa. Ik heb dingen gezien die menig toerist ooit zal zien :bonk:


Strelok
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

patrickh schreef:Toch wel indrukwekkend wat ik nu op TV zie (terugkomst slachtoffers) , ik hou normaal niet van zo'n ceremonieel gedoe, maar dit is toch wel mooi gedaan...
Het gaat ook niet om het ceremonieel Patrick. Het gaat erom dat er aandacht en waardigheid door ons volk wordt betoond aan allen, die omgekomen zijn. Het zwijgend langs de snelweg staan door duizenden Nederlanders was even indrukwekkend. Het laat zien aan de landen en de religies waar een mensenleven niets waard is, dat wij daar anders over denken. Goeie opsteker dat wij als Nederlanders daar dan dus toch toe in staat zijn. Goed ook voor de vele Nederlanders die vergiftigd zijn door mensonwaardige religies om dit eens te zien.
Hier staan wij voor. En dat de pasjes en de draagwijze der kisten dan wat uitgemeten zijn, ach, het moet ook 'bekken'. Het gebaar is het belangrijkst.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door patrickh »

Zo is dat, Erik!
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door peanut »

Krijg net bericht op marktplaats of een Wehrmacht affe ook geschikt is als laptop tas :bonk:
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gesloten