site opmerking: het hakenkruis

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling. Het is geen goede weergave van de swastika zoals die gebruikt werd door voornamelijk de nsdap, andere groeperingen hadden hem allemaal verwerkt in hun eigen symbool.

voorbeeldje van een swastika verwerkt in een groeperingssymbool:

teken van de reicharbeiddienst:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling. Het is geen goede weergave van de swastika zoals die gebruikt werd door voornamelijk de nsdap, andere groeperingen hadden hem allemaal verwerkt in hun eigen symbool.

voorbeeldje van een swastika verwerkt in een groeperingssymbool:

teken van de reicharbeiddienst:

Afbeelding
Tis wel een klein plaatje, iemand die iets vergelijkbaars heeft wat betreft de dimensies?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nog wat swastika's in logo's van groeperingen in het derde rijks:

politie:

Afbeelding

wehrmacht (heer)

Afbeelding

lufftwaffe:

Afbeelding

Reicharbeidsdienst:

Afbeelding

Werkschutz

Afbeelding

zoals je ziet is de contect waarin het swastika is geplaatst belangrijk voor de betekenis, daarom is het plaatje wat jullie nu hebben staan geen goede weergave van het swastika
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jammer dat die plaatjes nu nét veel mooier zijn dan alleen zo'n 2D in paint gemaakt hakenkruis van 10 bij 10 pixels, maar jullie hebben wel gelijk. Zal d'r wel op neer komen dat ik even zo'n stormfr*nt site (even een * erin zodat we niet in google terecht komen met die term) moet bezoeken voor wat beeldmateriaal :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik zal ff voor je zoeken op een aantal woII sites en forums voor een "mooi" 3d afbeelding van een swastika
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hier is een afbeelding van een vrij algemene swastika:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat ziet er al bruikbaar uit.

Thx!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
frenkie
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2003, 14:48
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie »

Ik heb ook nog wat gevonden! :lol:
Afbeelding
ik ben geïntresseerd in de geschiedenis van de 2e wereld oorlog rond om enschede
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Roel R. schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling...........
Klein detail: De SS droeg geen borstadelaar. Zij droegen de adelaar op de linker bovenmouw. :)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ernst-H schreef:
Roel R. schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling...........
Klein detail: De SS droeg geen borstadelaar. Zij droegen de adelaar op de linker bovenmouw. :)
je hebt gelijk, ik was toen nog niet zo thuis in ss :)
Plaats reactie