Tiger II vs tankjagers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cre@tive

Tiger II vs tankjagers

Bericht door Cre@tive »

Beste..

Welke tankjagers konden het pantser van de Tiger II van voren doorboren. Dit mogen overigens ook Duitse tankjagers zijn, het is een pure theoretische kwestie.

dank!
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door nathan2552 »

Hallo Cre@tive
Als we het over tankjagers hebben die de Tiger II kunnen doorboren vallen de Amerikanen en Britten af. Als we het dan niet over de zwakke plekken hebben he
De Beste tankjager van Amerika en Engeland was De slugger, oftewel de M36 jackson. De 90mm M3 was te slecht voor de voorkant van de Tiger 2. Het doorboren van de achterkant lukte wel, en zijkant met moeite.
De russen konden dit echter wel
De SU122 kon van een close range kritieke schade aanbrengen op zwakke plekken, zoals de turret ring
De SU152 , met het gevaarlijke 152 kanon ook
De verbeterde varianten van deze de ISU 122 en ISU 152 konden makkelijk de tiger 2 aan.
De Duitsers hadden in de oorlog hele geavanceerde tankjagers
Degene die volgens mij de Tiger 2 aankunnen zijn
De Jagdpanther,De Nashorn, de Ferdinand, of Elephant, JagdTiger met zijn gevaarlijke 12,8CM !
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Mvg Nathan
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Laurens van D. »

En niet te vergeten de Ordnance QF 17-pounder, die in bv. de Sherman firefly en de m10 Achilles zat. Dit kanon wordt vaak gezien als het beste geallieerde anti tank kanon.
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door nathan2552 »

Klopt, was ik even vergeten!
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Jim »

M26 Pershing. Pas laat 1945 ingezet.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Laurens van D. »

Die had volgens mij ook het 90mm m3 kanon.
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door nathan2552 »

We hebben het over de tankjagers. De m26 pershing is geen tankjager, maar een Medium tank.
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Jim »

nathan2552 schreef:We hebben het over de tankjagers. De m26 pershing is geen tankjager, maar een Medium tank.
Inderdaad klopt. Geen tankjager.
Was tijdens wo2 tot 1946 wel een heavy tank. Daarna werd het reclassified als een medium tank.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Gun Collector »

als je alles over tanks uit de wo2 wilt leren ga het spel "world of tanks" spelen. bij elke tank staat erbij of die in de wo2 is gebruikt, hoeveel er zijn gemaakt en wanneer. verder is het ook gewoon een leuk spel om te spelen :lol: ik ben geen tank kenner maar dankzij dat spel wist ik meteen over welke tanks jullie het hadden 8)

dat is wat onze scholen nu willen toch? op spelende wijze leren? :P
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Blastmaster1972 »

Enige opmerkingen:

- "World of Tanks" is geen goede referentie, veel te veel "fantasieversies" van bestaande tanks. (Wel leuk om te spelen... :wink: )
- de M26 Pershing is ontworpen als "heavy" tank.

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door nathan2552 »

Hallo Jos
er zijn geen fantasietanks in World of tanks, alleen wel enkele experimentele tanks, die alleen op blauwdrukken bestaan
Fantasieversies zijn er ook niet, wel bijvoorbeeld bestaande tanks, zoals de tiger I, met een ander kanon (de lange 88mm van de Tiger 2)
Mvg Nathan
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Blastmaster1972 »

nathan2552 schreef: Fantasieversies zijn er ook niet, wel bijvoorbeeld bestaande tanks, zoals de tiger I, met een ander kanon (de lange 88mm van de Tiger 2)
Dat is net wat ik bedoel. Daarom dat WOT niet direct een "referentie" is voor echte gegevens over tanks.

Nog een voorbeeld is de Matilda II... in het spel heeft de de "Little John adaptor" op een van de 40mm kanonnen, terwijl die nooit op de Matilda gebruikt is...

Enne... de Panther II, de MAUS, de E100, de WT auf E100,... (om het maar even bij de Duitse tanks te houden)... er hebben er niet veel rondgereden in WOII denk ik zo...
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Gun Collector »

Blastmaster1972 schreef:
nathan2552 schreef: Fantasieversies zijn er ook niet, wel bijvoorbeeld bestaande tanks, zoals de tiger I, met een ander kanon (de lange 88mm van de Tiger 2)
Dat is net wat ik bedoel. Daarom dat WOT niet direct een "referentie" is voor echte gegevens over tanks.

Nog een voorbeeld is de Matilda II... in het spel heeft de de "Little John adaptor" op een van de 40mm kanonnen, terwijl die nooit op de Matilda gebruikt is...

Enne... de Panther II, de MAUS, de E100, de WT auf E100,... (om het maar even bij de Duitse tanks te houden)... er hebben er niet veel rondgereden in WOII denk ik zo...
Bij de tanks in het spel staat duidelijk of ze zijn gebruikt of niet. De e100 hadden ze de chassis van gebouwd tot de Amerikanen binnen vielen
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door nathan2552 »

Jullie spelen dus ook WoT :mrgreen:
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: Tiger II vs tankjagers

Bericht door Gun Collector »

nathan2552 schreef:Jullie spelen dus ook WoT :mrgreen:
Yup, we zijn allemaal nerds :lol:
Plaats reactie