onklaar maken van vurend wapen

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door racefiets »

Nee hoor, dat gebeurt niet alleen op het platte land.
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door pistole38 »

Is dit niks?
Een hoge prijs (465 euro) maar dat ga je ook waarschijnlijk kwijt zijn als je gaat importeren.

http://www.hesvanzweeden.nl/contents/nl/d35.html

Anders gewoon rondkijken in NL. Daar worden K98 vaak genoeg aangeboden.

Sprakel in Enschede heeft er ook nog een aantal liggen (WW2 en Yugo)
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door CollectorWo2 »

Op de militariabeurs in huizen zie ik ze vaak aangeboden.
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

De k98 op hesvanzweeden zijn uitverkocht :P
Ik heb al eentje gekocht via egun.de een tijdje geleden. Het kost wel wat tijd als je het onklaar moet laten maken en weet ik pff...

Mijn uiteindelijke goal is om alle soorten k98 te hebben. Dus alle codes van alle jaren: byf 41 byf 42 byf 43 byf 44 byf 45. Ik weet bijna wel zeker dat ik mijn goal niet kan halen maar wil toch zover mogelijk komen :wink: ohja ze moeten allemaal nummergelijk zijn :lol:
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

http://www.ebay.com/itm/Waffenamt-WaA-3 ... 6016.l4276

je moet goed oppassen met wat voor k98 je koopt. op de link zie je dat je de stempels gewoon zelf kunt kopen en dus kan je er zelf een k98 mee verknoeien...
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door pistole38 »

Gun Collector schreef:De k98 op hesvanzweeden zijn uitverkocht :P
Ik heb al eentje gekocht via egun.de een tijdje geleden. Het kost wel wat tijd als je het onklaar moet laten maken en weet ik pff...
Normaal gaat dat onklaar maken redelijk snel. Importeren hoeft ook niet lang te duren, normaal heb je een consent binnen 2 weken (tegenwoordig kan het iets langer duren).

Heb je de deac K98 inmiddels al binnen? Dan verwachten we natuurlijk wel een fotootje :mrgreen:
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

pistole38 schreef:
Gun Collector schreef:De k98 op hesvanzweeden zijn uitverkocht :P
Ik heb al eentje gekocht via egun.de een tijdje geleden. Het kost wel wat tijd als je het onklaar moet laten maken en weet ik pff...
Normaal gaat dat onklaar maken redelijk snel. Importeren hoeft ook niet lang te duren, normaal heb je een consent binnen 2 weken (tegenwoordig kan het iets langer duren).

Heb je de deac K98 inmiddels al binnen? Dan verwachten we natuurlijk wel een fotootje :mrgreen:
waar zijn mijn manieren...zal gauw foto's plaatsen :yes:
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

20140716_202059.jpg
20140716_202227.jpg
20140716_202104.jpg
20140716_202110.jpg
de k98 is nummergelijk. zoals jullie kunnen zien mist er echter 1 onderdeel. hij is niet meer in goede staat maar ik vind het alsnog een fantastisch wapen! doordat hij nummergelijk is weten we dat de k98 niet verprutst is na de oorlog deze k98 komt uit Oostenrijk en heeft ook echt wat meegemaakt _/-\o_
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door racefiets »

Die schroef in de kolf hoort daar in ieder geval niet. Of er verder niet aan geprutst is weet ik niet enkel de staat doet me vermoeder dat hij uit een van de meren komt als watervondst.
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

racefiets schreef:Die schroef in de kolf hoort daar in ieder geval niet. Of er verder niet aan geprutst is weet ik niet enkel de staat doet me vermoeder dat hij uit een van de meren komt als watervondst.
de schroef is aangebracht door de soldaat zelf. je kunt ook wel zien aan de schroef dat het geen moderne schroef is die je bij de praxis koopt. de k98 komt uit een boerderij, niet uit het water.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door racefiets »

Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik betwijfel of die schroef er door de soldaat is ingeschroefd. Eerder door de boer die het wapen na de oorlog in "gebruik" had. Waarschijnlijk het leertje verloren (gegaan) van de riem en geen zin om op zoek te gaan naar een nieuwe.
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

racefiets schreef:Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik betwijfel of die schroef er door de soldaat is ingeschroefd. Eerder door de boer die het wapen na de oorlog in "gebruik" had. Waarschijnlijk het leertje verloren (gegaan) van de riem en geen zin om op zoek te gaan naar een nieuwe.
de mensen daar zeiden dat de soldaat de schroef erin heeft gezet. inderdaad omdat de riem anders niet meer kon worden gebruikt
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door racefiets »

Als jij dat wil geloven moet je dat zeker doen. Schroeven heeft iedere soldaat ook standaard bij zich. Werd ook echt op prijs gesteld dat een soldaat dit soort wijzigingen zelf aan zijn geweer deed.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Erik »

Ik denk dat racefiets gelijk heeft. Naast een set schroeven, moeren, bouten waren veel soldaten ook voorzien van kolomboren, handfresen, houtbeitels e.d. om zelf, zoals gebruikelijk, veranderingen aan hun wapens en uitrusting te plegen.
:lol:

Maar misschien moet je niet het verhaal kopen maar het voorwerp. :wink:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: onklaar maken van vurend wapen

Bericht door Gun Collector »

Erik schreef:Ik denk dat racefiets gelijk heeft. Naast een set schroeven, moeren, bouten waren veel soldaten ook voorzien van kolomboren, handfresen, houtbeitels e.d. om zelf, zoals gebruikelijk, veranderingen aan hun wapens en uitrusting te plegen.
:lol:

Maar misschien moet je niet het verhaal kopen maar het voorwerp. :wink:
Als verzamelaar speelt het verhaal ook wel een beetje mee;-)
Ik heb er niet al te veel voor betaald dus ik heb er geen spijt van!:-)
Ik vind het wel wat hebben dat er een schroef in zit, naar mijn menig geeft het karakter _/-\o_
Plaats reactie