101 ste airborne divisie

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
michaell
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2014, 20:33

101 ste airborne divisie

Bericht door michaell »

goede dag leden

ik zoek een lijst met namen van 101st Airborne Division van Dick Winters en Taylor, Maxwell
en zijn mannen met dienst nummer en de overleden soldaten een lijst en die nu nog leven en wanneer ze zijn omgekomen


101st Airborne Division ook wel de easy company genoemd


groetjes michaell
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Iwan »

Michaell,

Gebruik t internet of schrijf de namen op uit de serie en ga hiermee aan de gang, op een s ite als wikipedia zijn bv wel wat namen te vinden, heb je een naam en geb. dat kan je dan weer gebruiken om op bv NARA te gaan zoeken naar service nummers en overige, eerst een beetje creatief wezen..

Grt iwan
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door ike75 »

En anders kijkje even op de site van clements trading
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Iwan »

Op Clements site stast niet zo veel, zal t nog makkelijker mak er n ga dan naar de site Paratroopers research team, deze staat boordevol info..
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door davy »

Je kan misschien het boek 'Band of Brothers' eens bekijken voor de namen 8)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Proos »

Deze vraag past niet zo goed in het onderdeel "Actueel", ik heb 't voor je verplaatst Michael, naar "Eenheden"; volgens mij gaat het over een specifieke eenheid uit WOII.

Mvg,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door jappie »

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het 101st AB Division werd niet de Easy Company genoemd.
Easy Company is een onderdeel van het 101st.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Erik »

jappie schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het 101st AB Division werd niet de Easy Company genoemd.
Easy Company is een onderdeel van het 101st.
Je begrijpt het goed.
Een divisie is een tamelijk grote eenheid waarin brigades (of regimenten) zijn ondergebracht. In deze brigades bevinden zich de bataljons en in deze bataljons zitten weer de compagnieën.
De E-company was deel (de 5e compagnie) van het 2e infanteriebataljon van 506 PIR, een para-infanterieregiment. De andere twee infanterieregimenten waren 501 en 502 PIR.
Lijsten van veteranen van deze compagnie zijn te vinden irgendwo op het internet.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Blastmaster1972 »

Erik schreef:
jappie schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het 101st AB Division werd niet de Easy Company genoemd.
Easy Company is een onderdeel van het 101st.
Je begrijpt het goed.
Een divisie is een tamelijk grote eenheid waarin brigades (of regimenten) zijn ondergebracht. In deze brigades bevinden zich de bataljons en in deze bataljons zitten weer de compagnieën.
De E-company was deel (de 5e compagnie) van het 2e infanteriebataljon van 506 PIR, een para-infanterieregiment. De andere twee infanterieregimenten waren 501 en 502 PIR.
Lijsten van veteranen van deze compagnie zijn te vinden irgendwo op het internet.
Ik zat al klaar achter m'n toetsenbord, maar aan de duidelijke uitleg van Erik is niets toe te voegen!

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Iwan »

jappie schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het 101st AB Division werd niet de Easy Company genoemd.
Easy Company is een onderdeel van het 101st.
Had uit de tekst die hij schreef opgemaakt dat t m om Easy te doen was. Als je alleen uitgaat van BoB krijg je wel de indruk dat zij zo'n beetje alleen de 101st dragen.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door earlymb »

Vrijwel elk regiment van elke US divisie (infanterie of anderzijds) zal een E-Coy gehad hebben. Er zijn dus best een hoop Easy Companies geweest, die van het 506th PIR is slechts een van de vele.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Erik »

Dat klopt ook helemaal. Een infanteriebataljon had in die tijd gebruikelijk zes compagnieën, van A t/m F dus. Dat ging ook op voor de geniebataljons etc.
Veel Echo-companies dus. Het woordje 'Easy' is een variant daarop. Zoiets als de Bravo-compagnie van 42 BLJ zich altijd Bulldog-compagnie noemt.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Iwan »

earlymb schreef:Vrijwel elk regiment van elke US divisie (infanterie of anderzijds) zal een E-Coy gehad hebben. Er zijn dus best een hoop Easy Companies geweest, die van het 506th PIR is slechts een van de vele.
Het gaat mij niet om andere bataljons en hoe de E company daar vernoemd wordt maar alleen om dit specifieke geval, ik lees de tekst van de TS, Winters,Taylor, concludeer een BoB kijker dus wil ie info over 101ste Airborne`s Easy company ..
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door Blastmaster1972 »

Ik ben niet thuis, dus kan het niet controleren, maar volgens mij staat in het boek "Band Of Brothers" van Stephen Ambrose een lijst met namen.

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: 101 ste airborne divisie

Bericht door johan willaert »

Erik schreef:Dat klopt ook helemaal. Een infanteriebataljon had in die tijd gebruikelijk zes compagnieën, van A t/m F dus. Dat ging ook op voor de geniebataljons etc.
Veel Echo-companies dus. Het woordje 'Easy' is een variant daarop. Zoiets als de Bravo-compagnie van 42 BLJ zich altijd Bulldog-compagnie noemt.
Parachute Infantry Battalion had drie Companies elk, een Leg Infantry Battalion vier..

Een Parachute Infantry Regt had drie Battalions (red-white-blue) met in het eerste Bn de Companies Able, Baker en Charlie, in het tweede Bn de Companies Dog, Easy en Fox en in het derde Bn de Companies George, How en Item.

Een Infantry Regt van een standaard Infantry Division had drie Battalions (red-white-blue) met in het eerste Bn de Companies Able, Baker, Charley en Dog, in het tweede Bn de Companies Easy, Fox, Green en How en in het derde Bn de Companies Item, Kilo, Love en Mike. De letter J werd niet gebruikt voor compagnie-aanduiding...
Hier waren de Companies Dog, How en Mike de Heavy Weapons Companies van de respectieve Battalions...

Een Ranger Infantry Battalion had echter wel zes Companies ( A tot F )

Easy was de fonetische uitspraak voor de letter E in het US Army tijdens WW2, later vervangen door Echo..
Bravo was toen Baker, alpha was Able, enz...
http://www.lonesentry.com/panzer/wwii-p ... radio.html
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie