Ik zoek het NSDAP uniform van Hitler voor Re-enactment,

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Kleinhof
Lid
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2004, 04:36
Locatie: Belgie

Ik zoek het NSDAP uniform van Hitler voor Re-enactment,

Bericht door Kleinhof »

Hallo,

Wie kan mij hier helpen met deze vraag ?

Ik ben op zoek naar een replica uniform van Adolf Hitler, maar op het internet zijn zoveel links dat je het zelfs niet kan weten waar je er wel aan kan geraken en waar niet natuurlijk.

Deze link: http://www.militariacollection.com/hitler-uniform.htm heb ik al bezocht maar deze prijs is voor een replica uniform zeker niet normaal maar iedereen kiest zijn prijsjes in de zaak. De prijs van het hitleruniform is 1000€

Dus hier nog een link met een foto waar iemand Adolf Hitler naspeelt op Re-enactment zie hier: http://img39.imageshack.us/img39/9234/f16.jpg zo zou ik het uniform graag willen als op deze foto maar waar kan ik aan dit geraken en goedkoper wie kan mij hier met helpen waar ik dit kan kopen. Het is voor Re-enactment alle links zijn welkom.
Laatst gewijzigd door Kleinhof op 03 aug 2004, 23:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Dominic
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hoi Kleinhof,

Welkom op 't forum. Helaas heb ik weinig verstand van dit soort zaken, maar ik weet wel dat 1000 euro een absurde prijs is voor iets dat eigenlijk "namaak" is.

De tweede link, met de foto van waar je naar op zoek bent, werkt trouwens niet. Misschien is het slim om die link even te fiksen voordat de verzamelaars en re-enactors strakjes weer wakker zijn. Die liggen nu allemaal nog op één oor, maar ik denk dat zij je strakjes wel kunnen helpen :)

Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik ben al wakker, je moet de foto online zetten. Je hebt hem hier op je harde (G) schijf staan :)

ga naar http://www.imageshack.us kies 'bladeren' en dan 'Host it'. Plaats de url van het plaatje tussen deze 2 tags: [img]urlvanplaatje[/img]
Zorg ervoor dat je die tags niet 2 keer hebt!

Hitleruniform :?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het probleem is dat SA kleding veel minder word nagemaakt dan Wehrmacht.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Goede repro is nu eenmaal duur (ik wete niet of dit een goede repro is). Een perfecte replica van een Fallschirmjäger Knochensack (Vergelijkbaar met Janke-kwaliteit) met een zelden nagemaakt patroon, gaat vaak ook voor een 700EUR.

Gezien voor Hitler uniformen amper een markt is, is die prijs min of meer te begrijpen, misschien is het wel de enige re-enactmentrepro die je zal tegenkomen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Een goeie naaister kan wonderen verrichten en is meestal ook een pak goedkoper.

Adrian.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Voor een replica uniform in deze kwaliteit en deze uitvoering is 1000 Euro zeker niet duur. Overigens ben ik het met je eens dat het wel duur is.
Verwarrend he.
Net als voor vele originele Duitse items, worden er momenteel absurde prijzen gevraagd en gegeven voor Duitse replica's. Althans, volgens mijn mening.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Voor wat is het eigelijk? Een Uniform lijkt me makkelijk te maken, het enigste wat duur is volgens mij zijn Kepie en zijn kentekens. Hitler had niet altijd een uniform aan hoor, hij had er 3, een NSDAP uniform, een uniform als bevelhebben van de Deutsche Wehrmacht en eentje als Reichskanzler, als ik me niet vergis.
Kleinhof
Lid
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2004, 04:36
Locatie: Belgie

Ik zoeK het NSDAP uniform van Hitler voor Re-enactment,

Bericht door Kleinhof »

Hallo iedereen,

Niemand kan mij helpen met dit onderwerp dus waar ik het over heb.
Moest er iemand zijn die mij kan helpen naar links waar ik hieraan kan geraken of kopen of iemand die dit kan namaken ook welkom als je mij maar kan helpen, ik heb het nodig voor Re-enactment alvast bedankt.

Hier nog eens de link: http://img39.imageshack.us/img39/9234/f16.jpg hoe het uniform moet zijn het liefst had ik het zoals op deze foto maar waar kan je dit uniform kopen ergens in een winkel in Amerika ?
Laatst gewijzigd door Kleinhof op 03 aug 2004, 23:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Dominic
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Re: Hitleruniform NSDAP,

Bericht door Miesjel »

Kleinhof schreef:Niemand kan mij helpen met dit onderwerp dus waar ik het over heb.
Kleinhof, misschien is het slim er even rekening mee te houden dat niet alle members die we hebben in de klein 6 uur, die voorbij zijn gegaan sinds je dit topic geopend hebt, on-line komen.
Een beetje geduld is je dus wel aan te raden, of heeft het soms een enorme haast?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Misschien heeft hij het nodig voor de WAW in Ursel de 8ste... Re-enacact gewoon iets anders :mrgreen: :roll:
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Velen willen je helpen Dominic, maar als je geen geld hebt om dit soort zaken te vervolmaken zal het altijd behelpen worden en zal je slechts een slechte vorm van namaken bereiken.
Goede re-enactment vergt niet zomaar iets namaken, maar iets precies reproduceren zoals het werkelijk was. Dat kost nu eenmaal geld.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

He's alive!

shoot the soab!

kon het niet helpen, sorry!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

:D
Grapje voor de ingewijden Dodo????
Ik denk dat niet iedereen hem snapt, ik wel overigens. Tsja toch Normandie overleefd he, ik ben benieuwd naar de foto's die genomen zouden worden.

Sorry voor de offtopic moderators maar gezien de historie met Dominic kon ik het ook niet laten
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

He's alive and back in action!

En nu weer on-topic:
Dominic zoekt overigens nog wat zaken, misschien dat iemand hem hier ook mee kan helpen:
http://www.grebbeberg.nl/forum/forum.ph ... 2&view=all

Dan heeft hij het helemaal compleet zullen we maar zeggen.
-F.U.B.A.R-
Gesloten