edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door racefiets »

Toch is het wel zo. Iets wat niet expliciet verboden is mag dus. Dat BW eigen regels maakt weet ik maar het staat nergens. Zolang je wapen en munitie gescheiden op slaat is er niets mis. Enkel transport staat beschreven dat de magazijnen dan leeg dienen te zijn.

En ik doe de glasgordijnen ook gewoon dicht als er gepoetst moet worden. Gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en niet heel de buurt hoeft te weten dat ik wapens in huis heb.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door Der Blitz »

johan willaert schreef:
Der Blitz schreef:Het kost wel wat, maar dan krijg je een attest dat bij het wapen hoort, dus na verdere verkoop ook nog teld, mits de koper een vergunning heeft uiteraard. Ik vind dat een goede regeling, het gebeurd op een plaats dus het is gemakkelijk voor de wethouder om de wapens op nummer en gelinkt aan de vergunningshouder op te lijsten,
In B heb je helemaal geen vergunning nodig om onklaar gemaakte wapens te bezitten...

Dan zou ik u toch eens goed bevragen als ik u was, want dit is niet lang geleden verandert ;)
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door hajos »

En de mate van onklaar is ook anders.
wat de belgen zien als onklaar, is bij ons gewoon scherp. (terwijl het enige scherpe is van het wapen de korrel. Daar kan je je lelijk aan openhalen)
Laatst aan de Belgische politie mijn deko moeten laten zien. Die konden wel janken hoe zonde ze het vonden.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door johan willaert »

Der Blitz schreef:Dan zou ik u toch eens goed bevragen als ik u was, want dit is niet lang geleden verandert ;)
Niet wat de huis-tuin-en-keukenflik vertelt geldt maar wel de wet!

Uit die wet:

§ 2. Als vrij verkrijgbare wapens worden beschouwd :
1° de blanke wapens, de niet-vuurwapens en de namaakwapens waarvoor geen bijzondere regeling geldt;
2° de vuurwapens met een historische, folkloristische of decoratieve waarde zoals bepaald door de Koning. Indien dergelijke vuurwapens buiten het kader van historische of folkloristische manifestaties voor het schieten worden bestemd, worden zij evenwel beschouwd als vergunningsplichtige vuurwapens;
3° de vuurwapens die, overeenkomstig de regels vastgesteld door de Koning, definitief voor het schieten onbruikbaar zijn gemaakt;
4° de vuurwapens die ontworpen zijn voor het geven van alarm of signalen, reddingsactiviteiten, slachten van dieren of visserij met harpoenen, of bestemd zijn voor industriële of technische doeleinden, mits zij alleen voor dat welbepaalde gebruik kunnen worden aangewend, overeenkomstig regels vastgesteld door de Koning. Artikel 5 is niet van toepassing op deze wapens.

Er is geen enkele vergunning nodig voor de aankoop van een vrij verkrijgbaar wapen. Er moet ook geen enkel document worden ingevuld. Voor de aankoop van een vrij verkrijgbaar vuurwapen dient u ouder te zijn dan 18 jaar. U dient uw identiteitskaart voor te leggen aan de verkoper. Bij aankoop op een wapenbeurs zal uw identiteit wel gecontroleerd worden en zal de aankoop geregistreerd worden.

Mvg,

Erkend verzamelaar met Mod 3 erkenning!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door Der Blitz »

johan willaert schreef:
Der Blitz schreef:Dan zou ik u toch eens goed bevragen als ik u was, want dit is niet lang geleden verandert ;)
Niet wat de huis-tuin-en-keukenflik vertelt geldt maar wel de wet!

Uit die wet:

§ 2. Als vrij verkrijgbare wapens worden beschouwd :
1° de blanke wapens, de niet-vuurwapens en de namaakwapens waarvoor geen bijzondere regeling geldt;
2° de vuurwapens met een historische, folkloristische of decoratieve waarde zoals bepaald door de Koning. Indien dergelijke vuurwapens buiten het kader van historische of folkloristische manifestaties voor het schieten worden bestemd, worden zij evenwel beschouwd als vergunningsplichtige vuurwapens;
3° de vuurwapens die, overeenkomstig de regels vastgesteld door de Koning, definitief voor het schieten onbruikbaar zijn gemaakt;
4° de vuurwapens die ontworpen zijn voor het geven van alarm of signalen, reddingsactiviteiten, slachten van dieren of visserij met harpoenen, of bestemd zijn voor industriële of technische doeleinden, mits zij alleen voor dat welbepaalde gebruik kunnen worden aangewend, overeenkomstig regels vastgesteld door de Koning. Artikel 5 is niet van toepassing op deze wapens.

Er is geen enkele vergunning nodig voor de aankoop van een vrij verkrijgbaar wapen. Er moet ook geen enkel document worden ingevuld. Voor de aankoop van een vrij verkrijgbaar vuurwapen dient u ouder te zijn dan 18 jaar. U dient uw identiteitskaart voor te leggen aan de verkoper. Bij aankoop op een wapenbeurs zal uw identiteit wel gecontroleerd worden en zal de aankoop geregistreerd worden.

Mvg,

Erkend verzamelaar met Mod 3 erkenning!

Ok, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben.
dank voor de inlichting.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door Jasper J »

Je kan met replica´s inderdaad verkeerde dingen doen , maar iemand die iets verkeerd wil doen doet dat toch wel hij komt echt wel aan zijn materiaal.
Ik heb wel moeite met mensen die klikken , als ik moet gaan klikken word denk ik half Nederland opgepakt iedereen heeft wel iets in huis of doet iets wat niet precies volgens de wet is, ik heb het dan echt niet alleen over wapens .
Een simpel mesje die je wint op de kermis kan al strafbaar zijn moet ik dan meteen gaan klikken?
Niemand op het forum moet doen als of hij niet ooit iets doet wat niet mag iedereen in zijn leven doet dat wel is.
Is het slim van deze man nee zeker niet maar de klikker als die er was had wel even een praatje kunnen maken me de persoon in kwestie om eerst is te kijken of het direct gevaar opleverde , dan had het misschien wel in samenspraak verwijderd kunnen worden of een nieuwe mooie bestemming kunnen krijgen musea enz.
Aude Audenda
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door CollectorWo2 »

Het is typisch nederlands ,de boel verraden.
Maar voor hetzelfde geld was hij wel verkeerde dingen bezig met die spullen :?:
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door ike75 »

Is dat typisch Nederlands? De boel verraden. Spreek je over je eigen achtergrond of over iedere Nederlander. Ik krijg een Adje graaff gevoel hierbij.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door Der Blitz »

Ik denk dat het verkeerd geformuleerd is, en vooral dat we die discussie niet moeten voeren hier maar best ontopic blijven, voor er verwijten etc gezegd worden waar men later spijt van krijgt.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: edenaar-heeft-antitankwapen-en-geweren-in-huis

Bericht door Kugelblitz »

Der Blitz schreef:Ik denk dat het verkeerd geformuleerd is, en vooral dat we die discussie niet moeten voeren hier maar best ontopic blijven, voor er verwijten etc gezegd worden waar men later spijt van krijgt.

groeten
Zeer goed, on topic gaarne! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie