3 dagen hürtgenwald

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

3 dagen hürtgenwald

Bericht door Der Blitz »

Drie daagse zoektocht in hürtgenwald

Afgelopen week drie dagen naar duitsland gegaan, naar het hürtgenwald, met de mobilhome, op de parking gaan staan te Simmonskall op 5 km van vossenack.

Ik ben twee dagen gaan zoeken op verschillende plekken in simmonskall. de derde dag ben ik afgereist richting huis maar gestopt bij de parking oschenkopf om daar te gaan zoeken op een duitse stelling. Hier even een verslag je van het zoeken, uiteraard heb ik ook andere dingen gedaan zoals westwall wandelingen naast verschillende bunkers. Heb in totaal een honderd tal foto's, de tochten zullen op een andere dag uitgebreid aan bod komen.

Het zoeken dus:

mijn materiaal:

Afbeelding

de zoekplek van dag 1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de zoekplek van dag 2:

Afbeelding

Afbeelding

de zoekplek van dag 3:

Afbeelding

Afbeelding

Heel wat uren met de pieper rond gelopen en een 58 keer mogen graven naar vanalles, gelukkig geen gevaarlijke spullen gevonden, anderzeids wel mooi spul maar ook niet echt spectaculair. Maar ben er blij mee.

hier wat foto's van de vondsten:

Afbeelding

bomscherf groot kaliber:

Afbeelding

granaatscherfjes:

Afbeelding

kogelpunt beschadigd:

Afbeelding

een klipje van iets, nog uitzoeken wat:

Afbeelding

nog wat metalen plaatjes, stukjes van uniformen denk ik, is nog aant drogen om straks het droge zand er makkelijker af te krijgen:

Afbeelding

Voor de rest waren het scrapnels.

zo dit waren de foto's van het zoeken. Het was heel tof en interesant, ga er zeker nog terug, en naar gelang men zegt dat ze daar streng controleren heb ik geen enkele boswachter gezien. Al was ik de laatste dag op de duitse stelling bekan de lucht in gevlogen, pffff. was juist aant graven, heel geconcentreerd. tikt daar ene duitser op mijn schouder en vroeg meteen nog voor ik kon reageren of ik iets gevonden had, i scared the hell out of me!! verdikke zeg, dacht dak gepakt was... bleek dat iemand te zijn die daar zelf regelmatig ging zoeken. en geintreseerd was in wat ik vond. vriendelijke man wel, zeker vijf keer geexcuseerd dat hij mij liet schrikken.

dit was het voor vandaag, hopelijk kan het wat boeien.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: 3 dagen hürtgenwald

Bericht door martinus »

Dat clipje is een stukje staart van een mortier. Ik dacht Amerikaans.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: 3 dagen hürtgenwald

Bericht door Der Blitz »

martinus schreef:Dat clipje is een stukje staart van een mortier. Ik dacht Amerikaans.

Aha, thx! kon het niet thuis brengen leek op een klipje ergens van. merci voor de hulp.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 3 dagen hürtgenwald

Bericht door patrickh »

Leuk verslag, helaas wat mindere vondsten, maar beter als niets, toch :wink:
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: 3 dagen hürtgenwald

Bericht door Der Blitz »

patrickh schreef:Leuk verslag, helaas wat mindere vondsten, maar beter als niets, toch :wink:
mindere vondsten ga ik het niet noemen, ok ik had op voorhand iets meer verwacht, maar uiteindelijk heb ik heel wat gevonden, geen spectaculaire dingen, maar elk stuk heeft zijn geschiedenis. ik ben al blij dat ik buiten deze zaken geen rommel heb gevonden die je hier wel vind zoals bierblikjes of bier dopjes en andere rotzooi.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Plaats reactie