Kriegsmarine

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Kriegsmarine

Bericht door Julian »

Mijn eerste post met nieuwe aanwinsten sinds 12-11-2006, heb toendertijd alles verkocht, maar de kriebels zijn weer terug.
Vandaag voor het eerst weer eens naar een beurs geweest, beetje schuwig rond kijken want veel kennis is inmiddels alweer vervaagd!
In ieder geval, de aanwinsten!

De Kriegsmarine jas is zogezegd niet gedragen, gezien de stropdas nog ´gesealed´ is. De uitneembare witte kraag wel, hier is ´E. Becket´ in genaaid. Verder nog geen stempels e.d. kunnen vinden
Wat betreft originaliteit heb ik contactgegevens van de winkel en een, niet altijd waardevolle, garantie. Toch hoor ik ook graag van andere hoe het zit met de originaliteit van dit jasje.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Deze Japanse vlaggen werden beschilderd en geven naam en regiment aan van de soldaat die naar het front ging, als teken van afscheid. Hierop staat ´For deployment for Oikawa from Ishimori´
Afbeelding

Julian
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kriegsmarine

Bericht door jeroen wo2 »

Leuke aanwinsten Julian !
Never Back Down
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: Kriegsmarine

Bericht door Julian »

Bedankt! Zelfs mijn vriendin, die mij nooit heeft gekend als verzamelaar vond het uniform toch wel mooi, nu is het hek van de dam!
Heb nog wat dingetjes opgezocht, het embleem op de mouw staat voor ´stuurman´.
Ook blijkt het gebruikelijk te zijn om het strikje aan de stropdas, zoals deze uit de fabriek kwamen en gewoon lekker aan te laten. Het betekend dus niet dat het jasje nooit is uitgegeven.

Ik vroeg me nog wel af welke pet of muts hier het beste bij gaat. Was het gebruikelijk om bijv. een witte ´Donald Duck´ cap te dragen bij een blauw uniform en andersom, of toch beter overeenkomende kleuren? Ik kan ook nog voor een schuitje gaan.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kriegsmarine

Bericht door Kugelblitz »

Ik zou voor de blauwe Tellermütze gaan, dat is de standaard combinatie. Echter zie je wel op veel portretfoto's, dat men soms ook de witte muts met het blauwe hemd draagt. Gewoon een kwestie van smaak vermoed ik.

Het strikje op de das hoort er inderdaad gewoon op.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: Kriegsmarine

Bericht door Julian »

Hier draagt de rechter persoon trouwens wel een wit/blauw combinatie, ziet er zeker niet verkeerd uit!
Heeft iemand overigens nog ideeën betreft de originaliteit? Heb het jasje ook op WAF geplaats, maar daar heb ik ook nog geen reacties gekregen..

Afbeelding
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Kriegsmarine

Bericht door CollectorWo2 »

Die halsknoten(stropdas) is erg moeilijk tevinden,mooi dat die erbij zat :)
Op duiven ,word bij de eerste stal links bij de ingang,een mooie tellermutz aangeboden.
De halsknoten is origineel.
Plaats reactie