Nieuwe Duitse pop

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Nieuwe Duitse pop

Bericht door Bobdussen »

image.jpg
image.jpg
Vandaag een beginnetje mee gemaakt.
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door davy »

Treudienst Ehrenzeichen zou ik eraf doen.
Is een civiel ereteken voor 25 jaar trouwe dienst in een privébedrijf.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door racefiets »

En een patroonband met 7,62x51 losse flodders in M13 schakels slaat ook nergens op.
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door Bobdussen »

Dat kan jij vinden racefiets. Maar onze Mg patroonbanden zijn meegenomen door de politie En dat terwijl we een vergunning hadden, dus waarom zou ik dan nu weer een Mg patroonband om z'n nek heen hangen?
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door peanut »

Ik neem aan dat je met het samenstellen van zo een pop een historisch correcte weergave neer wil zetten. Vandaar dat ik het ook logisch vind dat iemand wat van je patroon bandje zegt.
Overigens is het wel een mooie mantel.
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door Bobdussen »

Uiteraard snap ik zijn opmerking. Maar zoals ik al zei, de politie heeft onze patroonbanden meegenomen. Ik weet zelf ook niet hoe ik hier aan kom, maar als we onze banden terug hebben hangen die als eerst om z'n nek heen. Ik heb wel een lege Mg band maar moet dan eerst even m'n bovo hulsjes gaan poetsen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door racefiets »

Als de overtreding van de WWM blijft staan dan ga je die niet meer terug krijgen. Dan is het ook einde lidmaatschap van de NVBMB en dus ook einde van de vergunningen.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door Edgar »

Niet lullig bedoeld, maar er klopt hier veel niet aan.

Naoorlogse zaklamp, bajonet tussen Koppel, verbandpakje tusse Koppel? :roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Nieuwe Duitse pop

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik denk dat je de kritiek ter harte moet nemen want het is waar maar er kloppen ook wel dingen aan je pop dus het is niet alleen negatief. Als mensen alleen tegen je zeggen wat fout is heb je geen opbouwende kritiek alleen maar een terechtwijzing en daar leer je niks van. Je mantel is mooi en je koppel en kogeltasje zijn ook oke. Je helm kan ik niet zien maar kan zo niet zien wat er fout aan zou zijn. Als je nou werkt met de spullen die goed zijn en die je hebt kan je hem steeds verder opbouwen en uiteindelijk een mooie pop maken. Haal de bajonet tussen de riem weg,de medaille eraf, regel er een mooi k 98 tasje bij en een y riem erbij misschien dan heb je hem aan de voorkant gewoon correcter eruit zien. Snap dat je hem zo spannend mogelijk wilt maken en dan heb je even geduld nodig tot je de spulletjes er bij hebt die hem afmaken. Het is niet eens al te veel wat je erbij kan doen. Ik bedoel het opbouwend.

Mvg willie.
Plaats reactie