Het Sint Maartensfonds

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

En waar komen die alten Kameraden van de Leibstandarte bijeen, in Berchtesgaden (lijkt me ook niet verdacht zeker)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Michael schreef:En waar komen die alten Kameraden van de Leibstandarte bijeen, in Berchtesgaden (lijkt me ook niet verdacht zeker)
...bron?
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Van hore zeggen...(Een zeer vertrouwlijke bron!)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Maar inmiddels heb ik mijn fietskleren aan dus ik ben weg. Tot later.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

:W tot later...
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Het SMF is helemaal niet rasistisch, integendeel, in de artikels in het Berkenkruis over 'Graven in het Oosten' staat er altijd wel iets over de verbroedering van de oud-oostfronders met de inheemse bevolking, en ze worden daar ook altijd met open armen ontvangen.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ga zondag 4 knopen halen in de beurs in Antwerpen, is er een mogelijkheid dat men daar ook Berkenkruis verkoopt? Lijkt mij interessant om te lezen... :roll:
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ja, dat zou kunnen.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hoe zit de algemene lay-out van BK eruit? Ik bedoel de voorpagina.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Ik heb zo het idee dat deze discussie iets uit de hand loopt, daarom reageer ik maar op enkele punten:
antwerpx schreef: - Barry, heb je die Berkenkruis waaruit geciteerd is in je eigen bezit? (Hopeloos gedateerd trouwens, je moet ook rekening houden met de tijdsgeest, toendertijd was er een tweede repressie aan de gang)
Nee helaas heb ik het niet in mijn bezit. En je noemt dit hopeloos gedateerd??? Dat is misschien wel waar, maar maakt dit het minder kwalijk??? Want in dat geval zouden de geheime protocollen van de Wannsee conferentie ook hopeloos gedateerd zijn, en moeten we deze misschien ook maar vergeten en doen of er niets gebeurd is.....
Michael schreef:Het SMF is helemaal niet rasistisch, integendeel, in de artikels in het Berkenkruis over 'Graven in het Oosten' staat er altijd wel iets over de verbroedering van de oud-oostfronders met de inheemse bevolking, en ze worden daar ook altijd met open armen ontvangen.
Nee, ze zijn helemaal niet racistisch, daarom staat onderstaande ook in hun lijfblad:
"Het rassenonderscheid is een biologisch verschijnsel. Men kan hier van hogere of lagere wezens spreken. Men weet dat een doorsnee neger 500 jaar ten achter is op de doorsnee blanke, op enkele uitzonderingen na."
-F.U.B.A.R-
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tsja,

Ik zeg niet dat het SMF het doel heeft een recht-extremistische organisatie te zijn. Hun uitgangspunten zijn in theorie vrij nobel en vergelijkbaar met de HIAG. Maar de wijze waarop ze zich in de praktijk manifesteren roept bij mij een beeld op dat de andere deelnemers aan deze thread nog niet hebben kunnen wegnemen: de connectie met mensen als Raes en Rost-van Tonningen en de tekst waarmee ze leden werven. Als ze dan idd. geen rascistische en fascistische uitstraling willen hebben, waarom de sigrunen, vlaggen, spreuken en de connectie met de zwarte weduwe en rascistische extreem-rechtse stromingen uit de Vlaamse politiek? Waarom dan zo'n Raes niet gewoon de deur gewezen?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

hehe oke ik heb nu antwoord op men vraag en een discussie aan de gang gezet


joepie
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

barry schreef:
antwerpx schreef: - Barry, heb je die Berkenkruis waaruit geciteerd is in je eigen bezit? (Hopeloos gedateerd trouwens, je moet ook rekening houden met de tijdsgeest, toendertijd was er een tweede repressie aan de gang)
Nee helaas heb ik het niet in mijn bezit. En je noemt dit hopeloos gedateerd??? Dat is misschien wel waar, maar maakt dit het minder kwalijk??? Want in dat geval zouden de geheime protocollen van de Wannsee conferentie ook hopeloos gedateerd zijn, en moeten we deze misschien ook maar vergeten en doen of er niets gebeurd is.....
Het blijft een sterke uitspraak, maar naar wat ik weet is het SMF/BK sinds de tweede helft van de jaren tachtig sterk afgezwakt met zulke boodschappen.

Jr, jij hebt ongeloofelijk veel geluk....
.....Uitgeverij de Krijger verkoopt sinds enkele weken jaargangen van berkenkruis uit de jaren '90 aan 5EUR per jaargang, en laat die nu toevallig op de beurs van antwerpen staan.....

Ik zal trouwens eens proberen een covertje te scannen
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Voila, de voorlaatse editie van het Berkenkruis.

Afbeelding
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Jullie zijn echt bedankt voor jullie hulp, @Michael: ik heb ook zo'n parket. :) @Peter: Heb ik toch geluk dat ik deze zondag naar Antwerpen ga. :lol:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie