De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michaelbrinkmann
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 okt 2012, 01:29
Locatie: Evergem, België

De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door michaelbrinkmann »

Hallo,

iedereen op dit forum, of toch de meesten onder ons zullen wel door een of andere verzamelwoede geplaagd zitten. Bij mij zijn het de tijdschriften 'Signaal' / 'Signal'. Dit soort tijdschriften is in het algemeen gemakkelijk (behalve de uitgaven van '40, '44 en '45)te vinden en je kan ze vaak op beurzen of rommelmarkten tegenkomen.

Wat echter zeldzamer is, zijn de bijlagen die af en toe werden gepubliceerd. Ik heb er enkele in mijn bezit en wil ze jullie niet onthouden.

Verder heb ik nog een zeldzaam stuk in mijn collectie m.b.t. de uitgave 11 van het jaar 1942. Het gaat hierbij om een verontschuldiging van de uitgever voor het niet verschijnen van het nummer 11/1942 door technische moeilijkheden.

Hierbij enkele foto's:
Bijlagen
IMG_6120.JPG
IMG_6119.JPG
IMG_6118.JPG
Laatst gewijzigd door michaelbrinkmann op 17 jan 2013, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is welkom op: http://www.militaria-belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
michaelbrinkmann
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 okt 2012, 01:29
Locatie: Evergem, België

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door michaelbrinkmann »

Hier nog enkele foto's:
Bijlagen
IMG_6117.JPG
IMG_6122.JPG
IMG_6121.JPG
Iedereen is welkom op: http://www.militaria-belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door Millcoll »

mooie stukken!

jammer dat ze zo hard ondergewaardeerd zijn door de meeste verzamelaars
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door Danielcollector »

Inderdaad, heb je ook Duitse bijlages Michael? Ik hoop binnenkort ook nog een signal toe te voegen aan de collectie
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
michaelbrinkmann
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 okt 2012, 01:29
Locatie: Evergem, België

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door michaelbrinkmann »

Tijdschriften hebben niet zoveel uitstraling als andere stukken natuurlijk. Ik vind dat het een goede instap is voor verzamelaars van Duitse militaria en je de geschiedenis, de uniformen, enz. van WO2 kan leren kennen. Je bent ook zeker dat ze echt zijn en er zijn altijd kopers voor.

@Danielcollector: neen, die heb ik nog niet - ik heb wel enkele Duitse uitgaven van het tijdschrift maar nog geen bijlagen. In totaal heb ik 373 exemplaren (Nederlands, Frans en Duits).
Iedereen is welkom op: http://www.militaria-belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door patrickh »

De verontschuldiging voor uitgave 11 van het jaar 1942 geldt alleen voor België, daar is hij toen niet uitgekomen in de Nederlandse taal, maar in Nedderland gek genoeg wel!
Gebruikersavatar
michaelbrinkmann
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 okt 2012, 01:29
Locatie: Evergem, België

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door michaelbrinkmann »

Klopt Patrick!
Iedereen is welkom op: http://www.militaria-belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arts
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2012, 16:19

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door Arts »

Ik ben me de laatste tijd ook aan het verdiepen in dit magazine.
Wat me opvalt is dat er negens een lijst oid is met verkrijgbaarheid/oplage's/handelswaardes ed. Er zijn blijkbaar zeldzame exemplaren en goed verkrijgbare.
Zo'n lijst zou vele verzamelaars kunnen helpen.
En zeker beginners als ondergetekende.... :-)
Arts
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2012, 16:19

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door Arts »

Ik heb nog een andere vraag;
Hoe kan je het beste de tijdschriften bewaren?
Ik zoek eigenlijk plactic hoezen van 26x36cm. Of heeft iemand anders (buiten inbinden) nog goede tips om deze te bewaren.
Arts
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2012, 16:19

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door Arts »

Wellicht is een overzicht met middagpaginafoto's ook een optie om hier te laten zien.
Gebruikersavatar
collectorwwii
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2013, 14:56
Locatie: België

Re: De bijlagen aan het tijdschrift 'Signaal'

Bericht door collectorwwii »

Piep,
eenvoudige mens als ik ben ... als ik een Signaal (Nederlandstalig of Franstalig) koop voor ongeveer MAX 1.50 € ... dan ga ik er van uit dat de katerne er ook in zit... dit gaat natuurlijk over de courante nummers van 1940 tot ruwweg nr. 12 van 1944.
Ik heb die caternes ook al zien verkopen voor X-maal de prijs van een Signa(a)l ... maar dat spelletje speel ik niet mee ...
Anyway.... keep up the good work collecting the more scarce editions of this magazine!!
COLLECTORWWII
Plaats reactie