Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgelast

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door hajos »

Zucht,.. SS op toneel is toegestaan. in de Living History niet.

buiten dat het een verboden organisatie gaat, zijn dat interne afspraken.
Is gewoon geen discussie punt meer.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door Joep »

hajos schreef:Zucht,.. SS op toneel is toegestaan. in de Living History niet.

buiten dat het een verboden organisatie gaat, zijn dat interne afspraken.
Is gewoon geen discussie punt meer.
Hajo, niet dat ik het met je oneens ben, maar ik vraag me dan af, zijn organisaties als SA, Hitlerjugend, Gestapo, etc. dan minder erg?
Je hebt natuurlijk de SS in politieke vorm en SS'ers die in principe als soldaat werden ingezet, waarom zou je die in bijv. Market Garden niet mogen uitbeelden? Hoort toch bij de uitbeelding?

Delalniettemin ben ik ook geen grote voorstander van het uitbeelden van dit soort organisaties.

Maar goed Hajo, ben toch benieuwd naar je argumenten. Duidelijk is dat je er fel tegen bent, vandaar.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door Fons »

Jim schreef:
thunderbird schreef:Dan kan bij deze tegen de graaf aangifte gedaan worden wegens bedreiging..toch?
Was niet De Graaf. Een of andere "belangen"groep. En het is jouw woord tegen die van de beller. Er is niets opgenomen.
Dat weet ik zo net nog niet of hij dat niet was. Op zijn site maakt hij anders wel trots melding van " Hevige protesten tegen optreden
namaaknazi's in Budel dit weekend". Georganiseerd door FJN en de bond van antifascisten. Daar is hij lid van dus hij zal er hoogstwaarschijnlijk iets mee te maken hebben.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door Proos »

Hallo, tenzij er bewijzen zijn wil ik dat er geen link meer gelegd wordt met een persoon/personen. Dat gaat richting smaad en dat kunnen we niet toestaan op het forum. Meningen mogen, maar dan alleen zonder de beschuldigingen wanneer die niet hard gemaakt kunnen worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door Fons »

Ok duidelijk, maar daarom zei ik ook "hoogstwaarschijnlijk" omdat het voor mij natuurlijk ook niet 100% zeker is. Ik beschuldig hem niet, het zijn alleen zeer sterke vermoedens die zijn kant uitwijzen. Sorry als het anders overkomt.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door Jim »

Zoals ik al eerder zei: WAS NIET DE GRAAFF die de bedreiging heeft geuit!
hajos schreef:Zucht,.. SS op toneel is toegestaan. in de Living History niet.
1) (In Budel zou niemand als SS optreden) Alleen wehrmacht
2)De belevings tocht is geen living history. Het was een combinatie van tentoonstelling en toneel

Iedere uitbeelder had een stukje tekst dat vooraf was afgesproken om in eigen bewoordingen te vertellen / uit te beelden aan de deelnemers.

Zo werd het uitreiken van de Persoonsbewijzen (De PB was tevens toegangskaart) in een kantoortje uitgebeeld. Een PB kontrolle onderweg. In een huis, was in een van de ruimtes een tentoonstelling van joodse onderduikers in de gemeente en de tentoonstelling van het gevangenpak en foto's van een persoon uit de gemeente die opgepakt was voor verzetswerk en in een concentratie kamp belandde. In dit huis werd ook het avondmaal uitgebeeld van een vrouw met 2 kinderen waarvan 1 Joods was. Bij een "huiszoeking " verborg zij zich in een kast en de dochter verborg ook bord en bestek. Dit maakt bij bezoekers meer indruk als ze daadwerkelijk mannen in uniform zien.

En is dit nu Living Historie of toneel ?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door hajos »

Dit is toneel.
2)De belevings tocht is geen living history. Het was een combinatie van tentoonstelling en toneel

Iedere uitbeelder had een stukje tekst dat vooraf was afgesproken om in eigen bewoordingen te vertellen / uit te beelden aan de deelnemers.
Daar gelden weer heel andere regels voor.
Met name dat de bewapening gehuurd moet wezen.

Uitbeelders die serieus bezig gaan ook zeker geen SS doen. Daarmee zouden ze in een klap de hobby om zeep helpen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door joeri681 »

hajos schreef:Iemand Pownieuws gezien gisteren, even doen via uitzending gemist.
Resultaten hier melden.
https://www.facebook.com/video.php?v=91 ... =2&theater
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verschillende evenementen Market Garden aangepast/afgela

Bericht door hajos »

Dat is 'm ja ja ja
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Plaats reactie