Kind soldaat

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Kind soldaat

Bericht door Oorlogsvarken »

Een jong mannetje gemaakt zoals duitsland deze in de laatste dagen van de oorlog inzette tegen de russen en westerse geallieerden
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kind soldaat

Bericht door Kugelblitz »

Mooie set zo, is weer eens wat anders! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Opgeheven account 8153

Re: Kind soldaat

Bericht door Opgeheven account 8153 »

wow die kinderen waren maar even oud als my ....
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Kind soldaat

Bericht door strapping »

Prachtig !!
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Kind soldaat

Bericht door davy »

Kaylen schreef:wow die kinderen waren maar even oud als my ....
Jammer genoeg passend bij het thema kindsoldaat is hier een foto van de begraafplaats in Lommel.
Vorig jaar was ik er uitgenodigd op een bijeenkomst en werd er bij elke soldaat onder de 18 jaar, dus kindsoldaat, een plaatje gezet om aan te tonen hoeveel jongeren er begraven liggen, het juiste aantal ben ik vergeten, maar het waren er (te) veel.
Bijlagen
Kindsoldaten.JPG
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Kind soldaat

Bericht door Haplo »

Indrukwekkende foto Davy.
Alle personen die er liggen zijn te veel helaas.
Geld voor alle militaire begraafplaatsen.
Mvg/Best regards, Sipke
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Kind soldaat

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik denk idd dat het onderschat word hoeveel kinderen er zijn opgeofferd zinloos onnodig in de laatste dagen, citaat van hitler was ook dat het volk geen nazaten meer verdiende en iedereen maar moest vechten tot de dood er op volgde. Dat was de beloning die ze nu kregen in plaats van het derde rijk dat 1000 jaar zou duren.
Ze hadden hem verraden en teleurgesteld allemaal en verdienden zulk een groot leider als hij was eigenlijk niet. 12 jarigen in de laatste dagen van berlijn waren geen uitzondering. In normandie zijn vele 16 jarigen gevangen genomen die blij waren dat het voorbij was. Daar zijn enkele mooie foto,s van bijvoorbeeld van een drietal in whermacht kleding. Bekende foto is dat.
Opgeheven account 8153

Re: Kind soldaat

Bericht door Opgeheven account 8153 »

deze kinderen hadden toch veel moed eigenlijk , het opnemen met een paar andere kids met wieweet 1 antitankwapen tegen de sovjet unie
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Kind soldaat

Bericht door Oorlogsvarken »

Enkelbeschermers erbij op. En aan de achterkant ook compleet uitgerust zo is die weer af. Hij heeft gewone hitler jugend schoenen aan hetgeen eigenlijk wel aansluit op de leeftijd en de schaarste in die tijd.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Kind soldaat

Bericht door Jules95 »

Mooie pop! nog nooit eerder gezien, neem aan dat zulke jasjes erg zeldzaam zijn.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Kind soldaat

Bericht door johan willaert »

Ok, kinderen van 12 jaar waren te jong om wapens op te nemen maar 'Kindsoldaat' is gewoon een modern begrip...
In die jaren gingen veel mensen van 16 al werken... Was een 16-jarige die ging metsen dan een 'kindbouwvakker'???

Als je de lijn doortrekt ben ik ook kindsoldaat geweest... Heb op mijn 16de dienst genomen...

Trouwens zeer mooie set-up!!
29th Let's Go!!!!!
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Kind soldaat

Bericht door Oorlogsvarken »

Met mijn pop heb ik geprobeerd een jonge soldaat in dienst van de whermacht uit te beelden. Aan het einde 1945 waren de amerikanen duitsland ver binnen getrokken en stonden vaak dit soort jongens van een jaar of vijftien zestien bij bepaalde punten en werd hun opgedragen die te verdedigen en dat was tot de dood erop volgde.
Vaak waren deze jongens onder een meer ervaren sergant en daar dus ook aan toe gewezen. Indoctrinatie was eigenlijk de belangrijkste oorzaak van de verbetenheid waarmee die jongens vochten en hun eed die ze al gezworen hadden als hitlerjugend jongens. Als je naar die brucke kijkt een duitse speelfilm die gaat over een paar jongens die hun buurt verdedigen tegen de oprukkende amerikanen. DIE FILM IS OP YOU TUBE TE BEKIJKEN.

(Vraag over die jasjes ja die zijn niet echt zeldzaam want als je er een wil hebben kan je die binnen een dag vinden en kopen dus dan spreek ik niet over zeldzaam. Je vind ze niet meer zomaar ergens tussen een hoop lompen zoals vroeger nog wel eens het geval was.)
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Kind soldaat

Bericht door Oorlogsvarken »

Een jonge soldaat ook in wheermacht uitrusting.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Kind soldaat

Bericht door Jules95 »

Bedankt voor de reactie. Ik bedoelde qua maat. Gewone Heer jasjes kom je inderdaad geregeld tegen maar een kindermaat heb ik nog nooit te koop gezien
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kind soldaat

Bericht door Kugelblitz »

Jules Levels schreef:Bedankt voor de reactie. Ik bedoelde qua maat. Gewone Heer jasjes kom je inderdaad geregeld tegen maar een kindermaat heb ik nog nooit te koop gezien
De maat lijkt me een gewoon volwassen jasje, misschien een wat kleiner model. Kijk maar hoe groot de mouwen en de kraag zijn, ook valt de jas vrij ver over de broek.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie