Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
peetdiabeet
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2005, 12:18

Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door peetdiabeet »

Hallo allemaal.

Na een lange periode mijn verzamel hobby op een erg laag pitje gehad te hebben, hoop ik het in onze nieuwe woning weer lekker op te gaan pakken.

Ik heb hier wat meer ruimte om mijn verzameling netjes uit te gaan stallen, en heb wat ideetjes om de kamer in te gaan richten.
1 van de ideeën die ik binnenkort wil gaan uitvoeren is de grootste wand van de kamer voorzien van fotobehang.

Nu heb ik een bekende foto op het oog, waarvan ik gehoord heb dat deze er ook in een veel betere kwaliteit te vinden zou moeten zijn als dat ik nu heb.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een zo goed mogelijke kwaliteit, en dan zal er nog wel wat Photoshop bij komen kijken om het tot een mooi fotobehang van ongeveer 5.00m x 2.75m om te toveren.

het gaat om deze foto:
Duitse Helmen.jpg
Alvast bedankt voor alle hulp! :wink:
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door hajos »

dit is op vliegveld Hilversum (loosdrecht) zou in die richting met zoeken proberen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
erbicom
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:46

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door erbicom »

http://www.stahlhelmland.com/images/pile.jpg (1000x715) via: http://www.stahlhelmland.com/tips.html
Misschien kun je de beheerder van de site mailen.
peetdiabeet
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2005, 12:18

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door peetdiabeet »

Beide bedankt voor jullie reacties.

Ik zal inderdaad de beheerder van Stahlhelmland.com eens een berichtje sturen.
De foto van de link is al een heel stuk duidelijker :-)

Gr, Peter.
peetdiabeet
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2005, 12:18

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door peetdiabeet »

Ik heb ondertussen contact gehad met de beheerder van Stahlhelmland.com en de foto zoals hij hierboven gelinkt is, is ook de beste resolutie die hijzelf heeft kunnen vinden.

Mochten er nog mensen zijn die mij aan een betere versie kunnen helpen, of eventueel een andere interessante foto van deze stapels dan hoor\zie ik het graag natuurlijk.

voorlopig maar eens aan de slag met Photoshop ;-)
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door Der Blitz »

potverdikke, zo ne stapel mogen ze bij mij thuis ook op den hof kome smijte, nee mooie foto voor een wand. zal eens kijken of ik betere resolutie vind. al lijkt een verouderd zicht mij wel beter passen dan een grote foto in hoge resolutie, wetende dat men die kwaliteit van foto's toen niet hadden.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Bekende foto gezocht in goede kwaliteit.

Bericht door Jim »

Toendertijd maakte de goede (militaire) fotograven haarscherpe foto's!

Er bestaat software om dit soort kleine foto's haarscherp naar grote foto's om te zetten.

Google eens op: pile German helmets
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie