De zolder opgeknapt

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

De zolder opgeknapt

Bericht door Bobdussen »

image.jpg
image.jpg
Na de politie inval ben ik begonnen met het opknappen van de zolder. Voor diegene die het niet geloofden we krijgen al onze spullen terug op 2 dingen na. Ik moet nu nog de puntjes op de i zetten en wachten tot we het terugkrijgen, en wachten tot ik in Ciney ben geweest
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door matthijsdedie »

Mag ik vragen waarom je zo'n grote swastika op je muur hebt staan?
Altijd op zoek naar duits!
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Bobdussen »

Omdat ik alleen maar Duits verzamel. Een originele vlag ben ik nog niet tegen gekomen binnen m'n verzamelbudget. En aangezien een replica ook zou kunnen... Maar dat wil ik liever niet. Daarom heb ik zo'n kast gemaakt met het swastika midden in
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door jappie »

Puur mijn mening hoor, No Offense verder.

Maar dit zijn dus denk ik de dingen waardoor er ophef ontstaat over neonazisme e.d.
Een originele banner of vlag oke, een replica is dan ook tot daar aan toe maar om een kast zo te schilderen.

Wil hierbij niemand uitmaken voor neonazi maar dit zijn dus wel de dingen waar bepaalde linkse mensen (denk dat iedereen wel weet wie ik bedoel) van smullen om te lezen, zodat ze weer een onderwerp hebben om moeilijk over te doen.

Mijn vraag is dan waarom perse een swastika en niet één of ander teken. Een normaal Wehrmacht teken komt dan al heel anders over.

Nogmaals wil ik hier niemand mee aanvallen en is dit mijn persoonlijke mening.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Bobdussen »

Ik snap wat je bedoelt. Dit is puur voor het display voor mijn verzameling. En ik ben tegen het neonazisme. Ik keur absoluut af wat er gebeurd is vroeger, nogmaals dit is puur voor de display. En een Wehrmacht teken maken ben ik niet creatief genoeg voor. Ik ben ook maar een simpele burger en geen kunstenaar :)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door CollectorWo2 »

Is niet moeilijk om na te schilderen ;)
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door utmi »

Waar is die thumbs down knop nou?
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door nathan2552 »

Hallo Bob
puur mijn mening he,
Ik zou het zelf niet doen.
Creatief kast idee, maar om er nou een hakenkruis op te schilderen.
Als er bijvoorbeeld bezoek, of kennis binnenkomt en die zien een groot hakenkruis op mijn muur staan, geeft dat geen goede indruk
Maarja dit is puur mijn mening !
Verder heb je een mooi aantal helmen liggen!
Mvg Nathan
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Bobdussen »

We hebben alles op zolder staan. Dus wanneer iemand ons huis binnen loopt zien ze daar niks van. Iedereen in t dorp weet dat wij verzamelen, en er komen ook regelmatig mensen kijken. Ik vind dit gewoon puur mooi voor m'n display en heb er verder geen bedoelingen mee!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door uniformverzamelaar »

jappie schreef:Puur mijn mening hoor, No Offense verder.

Maar dit zijn dus denk ik de dingen waardoor er ophef ontstaat over neonazisme e.d.
Een originele banner of vlag oke, een replica is dan ook tot daar aan toe maar om een kast zo te schilderen.

Wil hierbij niemand uitmaken voor neonazi maar dit zijn dus wel de dingen waar bepaalde linkse mensen (denk dat iedereen wel weet wie ik bedoel) van smullen om te lezen, zodat ze weer een onderwerp hebben om moeilijk over te doen.

Mijn vraag is dan waarom perse een swastika en niet één of ander teken. Een normaal Wehrmacht teken komt dan al heel anders over.

Nogmaals wil ik hier niemand mee aanvallen en is dit mijn persoonlijke mening.
Sorry, mannen,

Men moet toch oppassen met de term neonazisme die telkens te pas en te onpas de wereld wordt ingeworpen.

Er zijn zoveel zaken die gedaan worden en dit als andere neonazistisch worden bekeken.
denk bv maar aan re-enacment, soms is het verzamelen van Duits materiaal al een reden om een etiket te plakken.
Persoonlijk vind ik hoogtijd dat verzamelaars onderling, wat ze ook mogen verzamelen dit laten en mekaar respecteren wat ze ook verzamelen.

Het is niet omdat iemand een hakenkruis vlag hangen heeft dat deze persoon ook een neonnazi is.
Het is niet omdat ik alleen Belgisch verzamel dat in een Belgicist zou zijn.

Men kan betwijfelen of iemand dit mooi vind, maar dit is louter een persoonlijke visie van de maker.
Ik zou hem trouwens willen zeggen dat hij dit beter doet dan een namaak vlag hangen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door senders221 »

Hallo Bob,

Ik had het zelf ook iets anders aangepakt m.b.t. het hakenkruis maar ieder zijn eigen smaak. Je hebt een mooie ruimte met mooie spullen maar het is lastig te zien op de wat kleine foto's helaas. Misschien wat meer duidelijke foto's van bepaalde zaken

Maar ga zo door!

Gr Tom
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door jappie »

@uniformverzamelaar...

Zoals ik al zei is dit puur mijn mening.
En dan telkens te pas en te onpas vind ik wel meevallen.

Maar zoals ik al zei, zijn dit dingen waar de linkse mensen van smullen om te zien, zodat ze ons als verzamelaar weer over één kam kunnen scheren.

Nogmaals mijn mening en ik had het zelf niet een kunnen bedenken maar ieders heug, ieders meug.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Fuglesang »

Mensen zien dit niet want het is op zolder, maar ik plaats het wel op het internet om het dan publiekelijk digitaal ten toon te stellen voor 6 miljard mensen.
Verder moet je natuurlijk zelf zien wat je doet, maar ik vind de posts in het algemeen vreemd. Niet alleen deze overigens.
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door nathan2552 »

Bobdussen schreef:We hebben alles op zolder staan. Dus wanneer iemand ons huis binnen loopt zien ze daar niks van. Iedereen in t dorp weet dat wij verzamelen, en er komen ook regelmatig mensen kijken. Ik vind dit gewoon puur mooi voor m'n display en heb er verder geen bedoelingen mee!
Dan is het goed!
Leuke spullen verder bob,
mooi dat het ook uit de omgeving komt
Mvg ! :)
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Joep »

En als je dan wel een originele vlag hebt verf je de muur/kast weer wit? Ik snap dus niet waarom je een groot swastika/politieke vlag op een muur gaat schilderen..
Denk dat een beetje verzamelaar dat wel uit z'n hoofd zet.

Verder 'no offense' ieder moet z'n gang gaan, ik zeg alleen wat ik er van vind en wellicht ook anderen.

Ik zou je wel adviseren om meer voor kwaliteit te gaan ipv 10 helmen die allen bovo of overgeschildert zijn op de grond te leggen.

Begrijpelijk dat je je verzameling wilt laten zien, maar ik denk dat het op deze manier wel door mensen als 'vreemd' wordt opgevat.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gesloten