gezocht in belgie

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Opgeheven account 8153

gezocht in belgie

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Hallo ik woon in brabant ,
weet iemand waar ik in mijn buurt metaaldetctors kan huren

tis voor een vliegtuig op te graven van wo 2 die in men tante haar hof ligt
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: gezocht in belgie

Bericht door soldaat »

Voor een vliegtuig kan je het beste een diepzoeker nemen want een gewone detector slaat hele maal op hol van de kleine stukken aluminium her en der je moet er wel een beetje mee om kunnen gaan een detector huren kan je volgens mij bij detectorland in valkenswaard
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: gezocht in belgie

Bericht door Der Blitz »

ook zou ik dan gaan kijken voor een graver te laten komen, want met een schop gaat dat wel lang duren. je zou dan al eerst het vliegtuig juist moeten kunnen lokaliseren, en dan laagje per laagje afschaven. Heel werk, hoop dat je er foto's van gaat tonen. Lijkt me wel interessant om te zien dan, maar vrees dat je het werk wat onderschat moest het effectief om een volledig vliegtuig gaan.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: gezocht in belgie

Bericht door yente »

Misschien deze mensen eens contacteren?
http://www.planehunters.be/
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: gezocht in belgie

Bericht door ammo »

soldaat schreef:Voor een vliegtuig kan je het beste een diepzoeker nemen want een gewone detector slaat hele maal op hol van de kleine stukken aluminium her en der je moet er wel een beetje mee om kunnen gaan een detector huren kan je volgens mij bij detectorland in valkenswaard
Eerst zoeken met een metaaldetector,slaat niet op hol als je een goede hebt.Dan met de diepzoeker er overheen
Nemo Me Impune Lacessit
planehunter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:13

Re: gezocht in belgie

Bericht door planehunter »

Ik wil gerust wel eens komen kijken.
Zoals hier al vermeld kan je beter iemand inschakelen met kennis van zake i.v.m. crash sites
Opgeheven account 8153

Re: gezocht in belgie

Bericht door Opgeheven account 8153 »

ik weet ook ni echt veel over het vliegtuig het ligt in jeuk in de tuin van mijn tante das dichtbij sintruiden in limburg
het enigste wat iik weet is dat het een engels vliegtuig was en de piloot zit er nog in !!!!!
planehunter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:13

Re: gezocht in belgie

Bericht door planehunter »

Dan mag je er zeker niet gaan graven zonder dat iemand van de bergingsteams erbij is.We moeten dan ook eerst de familie van die piloot/bemanningslid gaan contacteren.
Probeer de datum eens te achterhalen,ik zal zien wat ik kan doen. Een MIA heeft altijd voorrang
kevinf
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 nov 2013, 19:40

Re: gezocht in belgie

Bericht door kevinf »

Dat klopt ja mvg
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: gezocht in belgie

Bericht door yente »

Is er al meer geweten?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: gezocht in belgie

Bericht door Iwan »

Misschien een domme vraag, als er een vliegtuigwrak in de grond ligt met de piloot er nog in waarom is deze dan niet eerder geborgen???
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: gezocht in belgie

Bericht door davy »

Iwan schreef:Misschien een domme vraag, als er een vliegtuigwrak in de grond ligt met de piloot er nog in waarom is deze dan niet eerder geborgen???
Vroeger was het technisch niet altijd mogelijk om een wrak te bergen: te gevaarlijk, te diep begraven, ...
Na de oorlog of zelfs tijdens werden de gaten gewoon dichtgesmeten en 'vergeten'.
Als hij op/onder privégrond lag moest er toestemming gekregen worden van de eigenaar, dus als de boer geen goesting had om zijn land te laten omwoelen voor een berging, bleef hij gewoon liggen.
Zoek maar even op naar Paul Hönle, deze werd pas geborgen in 2004, terwijl er altijd was geweten, of een vermoeden was, waar hij lag:
http://users.telenet.be/airwareurope/en/start_e.htm
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: gezocht in belgie

Bericht door soldaat »

ammo schreef:
soldaat schreef:Voor een vliegtuig kan je het beste een diepzoeker nemen want een gewone detector slaat hele maal op hol van de kleine stukken aluminium her en der je moet er wel een beetje mee om kunnen gaan een detector huren kan je volgens mij bij detectorland in valkenswaard
Eerst zoeken met een metaaldetector,slaat niet op hol als je een goede hebt.Dan met de diepzoeker er overheen
Met op hol slaan b4edoel ik hij blijf aan het piepen op kleine stukken en dat dioet iedere gewone detector en als er bovenop heel veel van dat spul licht laat je de diepe vondsten liggen
planehunter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:13

Re: gezocht in belgie

Bericht door planehunter »

yente schreef:Is er al meer geweten?
nee,ik denk dat hij schrik heeft gekregen
Ik zou moeten weten wat voor toestel het is (jager/bommenwerper) i.v.m. bommenlast/boordmunitie e.d.,de datum van de crash en de locatie.
Anders kan ik ook geen kant op
Opgeheven account 8153

Re: gezocht in belgie

Bericht door Opgeheven account 8153 »

planehunter schreef:
yente schreef:Is er al meer geweten?
nee,ik denk dat hij schrik heeft gekregen
Ik zou moeten weten wat voor toestel het is (jager/bommenwerper) i.v.m. bommenlast/boordmunitie e.d.,de datum van de crash en de locatie.
Anders kan ik ook geen kant op
geen schrik gekregen hoor . :P
De datum van het neergestortte vliegtuig is onbekend
omdat de enige getuigen mijn oma is ,
en die herinnert zich niet veel meer
Plaats reactie