De zolder opgeknapt

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Fuglesang »

Leuk, maar verf kost ook geld..
Wellicht minder, maar wat is er mis met sparen?
Dat moet ik ook. Plus dan heb je ook geen impulsaankopen en ben ik in elk geval een stuk meer tevreden als ik het eenmaal heb.
Essentie voor verzamelen vind ik sparen. Naar bepaalde items toe werken.
300 euro kan best veel geld zijn, maar dan zou ik zeggen:
Je kan een keer verf kopen of even wachten en dan een originele hebben..
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door uniformverzamelaar »

Ok,

Definitie vaan :
OORDELEN

 1) Achten 2) Beschouwen 3) Beslissen 4) Denken 5) Een oordeel vellen 6) Geloven 7) Judiceren 8) Jugeren 9) Jureren 10) Mening geven 11) Menen 12) Oordewijzen 13) Rechten 14) Richten 15) Rechtspreken 16) Vinden 17) Vonnis wijzen 18) Vonnissen 19) Van mening zijn 20) Vellen van lellen (crypt.) 21) Zijn mening uiten 22) Zien 23) Zijn mening geven

Ik geef enkel aan dat sommige mensen voor 5000 euro hun hand niet omdraaien en dat andere voor 250 moeten sparen. Waar zit hier de tegenstrijdigheid ?
Graag daarvan een duidelijke uitleg ?
I
Dit is volgens mijn bescheiden mening een gewone vaststelling en een realiteit.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door michiel01 »

Okay, nu is het leuk geweest. Terug naar Bob zijn zolder, anders gaan we het topic sluiten.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Veltro »

Als ik het goed begrijp verzameld de topicstarter met nog iemand samen (zijn vader?) en is dit de zolder van zijn ouders? Discussies over de financiële middelen van een student en smaak van de topicstarter doen er in de discussie dus niet zoveel toe.

Blijkbaar mocht de topicstarter zijn idee uitvoeren van zijn, naar ik mag aannemen, meer vermogende verzamelende vader (de 5000-250 Euro discussie even in het midden latend) en was er geen moreel bezwaar van zijn ouders onder wiens gezag en smaakoordeel hij nog steeds valt.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
julian_013
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2014, 21:16

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door julian_013 »

Je hebt de zolder weer mooi ingericht hoor maat!
Laatst gewijzigd door julian_013 op 12 okt 2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door jappie »

:?: :?: :/

Zie het verband niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen...
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Laurens van D. »

julian_013 schreef: Waar hadden in de oorlog de Duitsers nou niet op geschreven ??
In ieder geval schilderden ze geen grote hakenkruizen op kasten. En voor de rest snap ik niet echt wat je bedoelt met je reactie.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door Oorlogsvarken »

Een grote hakenkruis banner orgineel zou historische waarde hebben en moet bewaard worden voor de gescheidenis. Daar zou niemand tegen ageren denk ik omdat we allemaal verzamelaars zijn van militaria.
Alleen een hakenkruis schilderen Een muur of kast lijkt voor veel mensen op verering van het symbool en is wel degelijk anders dan dat het een mooie originele vlag zou zijn geweest. Jou stukje zou er door de critci uitepikt worden als stok om mee te slaan in de eindeloze discussie over militaria verzamelaars die uit verering voor het derde rijk een schildering op een muur of kast hebben. Ik geloof je trouwens wel dat je geen nazi sympathieën hebt en je het leuk vind staan bij je verzameling helaas zal niet iedereen dit aannemen.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: De zolder opgeknapt

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste moderators

Sluit aub dit topic want dat gezeik stopt niet. :r

Alvast bedankt
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gesloten