wehrmacht parade zwaard/sabel

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door Ray76 »

Hallo heren, weet iemand een goeie website mbt zwaarden/sabels van de wehrmacht??
Krijg het niet echt gevonden zelf. Zie wel veel officier sabels, maar geen manschappen sabels.
Wil graag een manschappen parade sabel vergelijken namelijk. Heb er 1 gevonden, maar kan dus nergens
iets op het web vinden om te vergelijken. Er zit ook een portepee aan. Die heeft hier (zo lijkt het) een lederen
riem waar de knop aan vast zit.
Misschien dat iemand mij gelijk kan vertellen hoe het zit qua regelgeving, om zo'n sabel vanuit de USA te laten overkomen.
Alvast bedankt voor jullie input.
Groetjes Ray
seinpistool
Lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2014, 08:36

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door seinpistool »

Hoi Ray, gewoon ingeven bij google.
Eens kijken bij wittmann heb ik zelf goede ervaringen mee.
Wat betreft kopen in de USA en dan laten invoeren, dan moet je er voor zorgen dat ze een lage waarde op het zwaard zetten anders betaal je veel taksen aan de douane. Dat is toch zo bij ons in Belgie hoe dat bij jullie is geen idee.
Gebruikersavatar
rayhigh5
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 dec 2013, 11:28
Locatie: breda

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door rayhigh5 »

Ja goed uitkijken met amerika , had een mooie helm gekocht voor €350 kreeg ik nog ff een rekening bij vd "onze jongens"uit den haag €270
wordt je niet vrolijk van :frownno:

wittman mooi spul voor een zeer veel geld :bonk:
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door Jim »

In Nederland bij een waarde boven de plus minus 22 euro moet je officieel BTW betalen. Soms heb je geluk en glipt je pakje erdoor. Op de website van de douane staat precies hoeveel BTW en hoe de berekening gedaan wordt. Binnen Europa is er vrije handelsverkeer. Ook daar is het nodig op te vinden op de douane website.

laat je bezorgen door een koerier b.v. als UPS deze raporteren alles braaf aan de douane! Standaard post komt vaker zonder BTW binnen. Bedrijven zijn meestal niet zomaar geneigd om gift of lagere waarde erop te zetten. Is officieel verboden.
En ook gift gemarkeerd kan gecontroleerd worden. En als de douane van mening is dat dat niet zomaar een gift is dan maken zij een schatting van de waarde en kan je alsnof betalen. Kan ook zomaar zijn dat ze een waarde te laag vinden.
Je kan tegen dit alles in beroep gaan maar = kost geld. Als je beroep gegrond verklaard wordt krijg je dat wel terug.

Als ik iets buiten Europa laat komen dan calculeer ik de belasting en inklaring erbij. Is het dan nog de moeite waard bestel ik. Zo niet jammer dan zoek ik verder.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door Ray76 »

Tsja, dan denk ik dat ik het toch aan me voorbij laat gaan.
Had bij een particulier op het WAF een nco zwaard gezien voor 285$= +- 225€
Maar als ik jullie verhalen zo lees met de douane , dan hoop ik maar dat ik hier ook zo'n mooi
exemplaar gevonden krijg. Ach ja, binnenkort beurs in Duiven. Daar maar eens kijken.
En anders wordt het een mooie parade bajonet met portepee :) ook niets mis mee
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door Jim »

Als deze persoon binnen Europa woont dan is er geen probleem.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: wehrmacht parade zwaard/sabel

Bericht door Ray76 »

Helaas niet. Komt echt uit de States.
Eerst maar eens in Duiven kijken.
Plaats reactie