militaria berlijn

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jossertje
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2014, 20:36

militaria berlijn

Bericht door Jossertje »

Hallo allemaal,
binnenkort ga ik op vakantie naar Berlijn en omstreken. Ik ga daar met een vriend de slagvelden in en rond Berlijn bezichtigen. Natuurlijk doen wij dan ook musea's, begraafplaatsen, de Berliner Unterwelten e.d. aan. Nu ben ik alleen nog opzoek waar je in die omgeving eventueel militaria uit de oorlog zou kunnen kopen. Nou heb ik al een beetje op internet gekeken maar ik heb geen militaria winkel kunnen vinden. Nu was mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien waar je miltiaria kan kopen in berlijn en omstreken? Zijn er misschien winkels die dit speciaal verkopen of zijn er wekelijks terugkeren rommelmarkten waar ik grote kans heb militaria uit de oorlog te vinden?
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: militaria berlijn

Bericht door davy »

Ben er zelf nog niet geweest, wel al enkele keren iets gekocht via de webshop.
Altijd al tevreden over geweest.
http://www.militaria-berlin.de/main/content.htm
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: militaria berlijn

Bericht door Jules95 »

Toen ik in berlijn was heb ik wel regelmatig items in antiekwinkeltjes gezien.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: militaria berlijn

Bericht door asjemenou »

In Berlijn is er qua geschiedenis veel te zien. Niet alleen WOII maar ook uit de periode van de deling en de DDR. Je zult vast tijd te kort komen.
Voor een Sovjet WOII geïnteresseerde zoals ik waren de Sovjet begraafplaatsen zeker de moeite waard om te bezoeken net als het Deutsch-Russisches Museum Berlin-Karlshorst. Voor veel bezienswaardigheden geldt wel, zorg dat je er voor 10 uur 's ochtends bent geweest want daarna komen de toeristen/scholieren aan met busladingen vol.
Wat de slagvelden rondom Berlijn betreft, er is ook nog een museum ten oosten van Berlijn op de Seelower Höhen.
De winkel Militaria Berlin heb ik zelf niet bezocht. Ik heb het idee dat men hier alleen Duitse militaria verkoopt. Dit is eerlijk gezegd niet zo mijn verzamelgebied.
Rommel- en antiekwinkeltjes zijn er in Berlijn ook genoeg maar ook daar geldt, weet wat je koopt en ken de prijzen. Vanwege de vele toeristen die naar deze stad trekken weten zij dit immers ook.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jossertje
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2014, 20:36

Re: militaria berlijn

Bericht door Jossertje »

Bedankt voor de reacties!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: militaria berlijn

Bericht door Erik S. »

Zorg dat je de kaartjes voor de Berliner Unterwelten zo vroeg mogelijk koopt.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie