homohuwelijk

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

homohuwlijk moet kunnen of niet?

Ja, tuurlijk
18
37%
Ja
12
24%
Mnee
5
10%
Ben je gek!
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

ik heb nee gestemt
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik ook
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

mag ik ook weten waarom?
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

omdat ik vind dat huwelijk voor hetro's is
en partnerschap voor homo's een soort huwelijk maar niet in de echt verbonden voor de wet.
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Maar dat is toch onzin? Ik vindt dat twee mensen beter van elkaar kunnen houden dan elkaar de keel afsnijden. En als twee mensen echt van elkaar houden moeten ze gewoon de mogelijkheid hebben om dat te laten zien door een huwelijk. Of ze nou homo of hetero zijn moet niet uitmaken volgens mij. Wat mensen thuis doen zal mij een rotzorg zijn als ze zich op straat maar netjes gedragen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

1/3 deel van de totale votes van 35 man is er op tegen :/ ze moeten zelf weten, maar ik kan het niet begrijpen dat hetero's meer recht op een huwelijk hebben dan een homo. Dat zijn mensen en mensen die van andere mensen houden en een huwelijk willen hebben, mogen dat gewoon doen, vin ik
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Harsha schreef:[...] ik kan het niet begrijpen dat hetero's meer recht op een huwelijk hebben dan een homo.
Ik kan dat best begrijpen. Vanuit biologische standpunt is enkel een paar van verschillend geslacht nuttig; een paar van hetzelfde geslacht heeft voor het voortbestaan van de soort geen (weinig?) nut.
Gezien de lange tijd dat een mensenkind niet zelfstandig is, is het nuttig dat het ouderpaar een band aangaan om bij elkaar te blijven.

Zo'n band is het huwelijk.

In de loop der tijd is deze band meer geworden dan enkel een band om ouderschap goed te laten verlopen; het is ook een trouw verklaren aan de partner. Ik vind dat partners van hetzelfde geslacht wel degelijk de mogelijkheid moeten hebben om elkaar trouw te verklaren (te trouwen), maar ik kan wel degelijk begrijpen dat mensen vinden dat heteroseksuele paren meer recht hebben op een huwelijk dan homoseksuele paren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

maar om dan nee te stemmen :/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als je dat combineert met een overtuiging dat homoseksuele mannen onaantrekkelijk erbij lopen, vieze dingen doen in het openbaar en algemeen een schande zijn voor de mensheid, dan is de conclusie om 'nee' te stemmen tegen het homohuwelijk eenvoudig.

Ik heb niet de overtuiging dat mensen homoseksuele voorkeuren een schande zijn voor de mensheid. Daarnaast kan ik mij storen aan het gedrag van mensen in het openbaar, maar dat heeft vaker te maken met luidruchtig, respectloos gedrag van jongelui, of met bromscooters die het overal op je leven gemunt lijken te hebben. Of twee mannen gearmd over straat lopen, of op een terras elkaar verliefd in de ogen kijken en zoete woorden naar elkaar fluisteren stoort mij niet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

twee mannen gearmd over straat lopen, of op een terras elkaar verliefd in de ogen kijken en zoete woorden naar elkaar fluisteren stoort mij niet



:full:


Dat vind ik zo smerig om te zien ze mogen van mij trouwen zo lang ik dat niet hoef te zien

Jechie
Starting up again
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

G.@#!..schaf dan dat verrekte huwelijk af...heb je dat gezeik ook niet meer
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Timo schreef:Dat vind ik zo smerig om te zien ze mogen van mij trouwen zo lang ik dat niet hoef te zien
Ik vind een verliefd heterosekueel paar dat elkaar het hof aan het maken is even storend, genant of leuk als een heteroseksueel paar.
Mensen horen zich in het openbaar fatsoenlijk te gedragen, ongeacht seksuele voorkeur. Dit houdt in ik van homoseksuele paren evenveel accepteer als van heteroseksuele paren.

Iemand is aan het discrimineren als hij/zij van heteroseksuele paren accepteerd dat ze elkaar in het openbaar zoenen en van homoseksuele paren dat niet accepteerd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Soms wel soms niet

Ik vind het soms wel te gaan maar elkaar zoenen op een bankje in een park mag,.........


Homos mogen dat natuurlijk

maar ik vind het niet leuk om te zien ik weet niet zal wel komen doordat ik zelf geen homo ben maar ik vind het echt :S


als ik het maar niet hoef te zien
Starting up again
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Roel R. schreef: Overal. Maar niet in mijn eigen achtertuin.....
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

mannen zijn gemaakt voor vrouwen

en vrouwen voor mannen
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Gesloten