Dd helm

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

wo 1 model doorgebruikt in de tweede wereldoorlog. Mooie vroege kleur en dubbel decale.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Andere kant. Ik heb deze keer met een loep gekeken maar als iemand iets raars ziet dan hoor ik het weer graag natuurlijk.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb er ook nog eentje waarvan ik dacht dat hij in kleur heel anders was maar helaas ben ik kleurenblind.
Ik zag op deze helm een nr ingeslagen boven de helm aan de buitenkant pot hetgeen ik nog nooit gezien heb.
Weet iemamd waar dat nr voor is of,wat het verhaal daar achter is dan hoor ik dat graag.


Mvg willie
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Het nr bovenop de helm.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Dd helm

Bericht door opheusden1944 »

Mooie helm Willie :wink:
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: Dd helm

Bericht door veritable »

Zeer mooie helm!
Zitten de ventilatie gaten dicht?
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Dd helm

Bericht door NickG. »

Prachtige helmen!!
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ja die gaten stopten ze dicht vanwege het fluiten van de wind door die helm heen. Ik zie ook best wel veel foto,s dat kradfahrer deze helmen droegen in de tweede wereldoorlog. Dus dat gaf helemaal een geluid in de helm natuurlijk met een kilometertje of 60 per uur. er zijn mooie foto,s van ga ik eens op zoeken.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Dd helm

Bericht door Erik S. »

Je hebt een goede smaak Willie!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Dd helm

Bericht door Schwerpunkt »

Hallo Willie , beiden zijn herbruikte Oostenrijkse M17 helmen , herkenbaar aan de hoogte van de rivetkop aan buitenkant naast de decal (bij de Duitse M16 zit die lager).
Afhankelijk van wanneer ze opgemaakt zijn zal je er andere soorten Heer adelaars op vinden. De nr vanboven ingeklop is volgens mij ook typisch voor een Oostenrijkse helm. (kan even niet checken want mijn kamer wordt opgeknapt dus alles zit weg).

Drie types ben ik al tegengekomen. Jij hebt er al 2. Mooie stukken , niks mis mee. De binnenkant zie ik ook altijd wel graag :)

Hier is de derde.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ook een mooie veel butsen en deuken erin maar een goeie. Ik houd de modellen slecht uit elkaar altijd de m17 en de m 16 heeft een soort van lang uitlopende voorkant net een zonne klep van een pet. Hier voor jou nog even de binnenkant schwerpunkt.
Bijlagen
image.jpg
Laatst gewijzigd door Oorlogsvarken op 27 okt 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik vind jou camoflage band eromheen wel iets bijzonders ik denk extreem zeldzaam als je dat wil vinden.
Oke dus het nr is denk jij typies iets van oostenrijkse helmen. Dus neem aan dat je dat vaker hebt gezien dan??
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Dd helm

Bericht door Schwerpunkt »

Oorlogsvarken schreef:Ook een mooie veel butsen en deuken erin maar een goeie. Ik houd de modellen slecht uit elkaar altijd de m17 en de m 16 heeft een soort van lang uitlopende voorkant net een zonne klep van een pet. Hier voor jou nog even de binnenkant schwerpunkt.
M16/M17 houdt meer verband met de 1ste Wereldoorlog. De M16 heeft een volledig lederen binnenwerk met 3 flappen en de M17 heeft een ijzeren band met drie lederen flappen. De M18 heeft die extra rivetten niet meer aan de buitenkant voor de kinriem.

Door de vele makers zullen de helmen allemaal wel een beetje een ander uitzicht hebben.
Voor de Oostenrijkse is het verschil met de Duitse M16 vooral de positie van de rivet naast de decal. Bij de Duitse staat die laag tegen de rand en bij de Oostenrijkse kort bij de decal.

Even tonen.

M16
ABELSDDHEER 001.JPG
M18
EARLYM18 001.JPG
Oostenrijkse (M16/17)
AUSTRIANDD 001.JPG
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Dd helm

Bericht door Oorlogsvarken »

ik intresseerde me eerder weinig voor dit model maar als je een mooie helmen verzameling hebt vind ik dat je er minimaal zon type tussen moet zetten. Tenslotte zijn ze nog veel gebruikt in wo 2. Jij hebt ze ook in je collectie dus of jij ze mooi vind hoef ik niet te vragen.



Mvg willie.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Dd helm

Bericht door Schwerpunkt »

Oorlogsvarken schreef:ik intresseerde me eerder weinig voor dit model maar als je een mooie helmen verzameling hebt vind ik dat je er minimaal zon type tussen moet zetten. Tenslotte zijn ze nog veel gebruikt in wo 2. Jij hebt ze ook in je collectie dus of jij ze mooi vind hoef ik niet te vragen.



Mvg willie.
Ik moest ze ook niet hebben toen ik begon maar naarmate de collectie vorderde vind ik ze wel heel knap vooral omdat de M16 en M18 die ik toonde heel vroege modellen zijn , rond 1935. Eentje zeker voor de M35 in gebruik werd genomen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie