OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door platoz »

Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft in een rechtszaak tegen een galeriehouder een boete geëist van 1000 euro omdat hij vorig jaar een exemplaar van Mein Kampf te koop had aangeboden. De helft van dat bedrag is voorwaardelijk.

Een jaar geleden deed Federatief Joods Nederland aangifte tegen de eigenaar van Totalitarian Art Gallery. Het onderzoek dat volgde, leidde ertoe dat het boek, dat uit twee delen bestaat, deze zomer in beslag werd genomen.

De galeriehouder heeft tegen het OM gezegd dat hij wist dat het boek beledigend is voor Joden en dat er teksten in staan die kunnen aanzetten tot haat. Die wetenschap was voor hem geen aanleiding om het boek uit zijn galerie te halen. Hij vindt het verkoopverbod uit de tijd omdat het boek van historisch belang is.

De galeriehouder had eerder gezegd dat hij de boeken te koop had aangeboden vanuit historisch perspectief. En hij zou het zo weer doen. "Als ik volgende week weer een antiquarisch exemplaar vind, leg ik 'm zo weer in de winkel."

Adolf Hitler schreef Mein Kampf in 1924. De Nederlandse versie verscheen in 1939. In het boek heeft Hitler zijn ideeën beschreven over de toekomst van Duitsland zonder Joden.


Bron: NOS.nl
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik kan aannemen dat dit zwaar ligt bij de Joden.

Maar als je langs de andere kant ziet van Israël met de nederzettingen doet, dan vraag ik mij toch het een en ander af.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Old guy
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 mar 2014, 14:24

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Old guy »

Volgens mij is hij voor het volgende bestraft... hieronder een quote van 26 Augustus ( viewtopic.php?f=4&t=36601&p=483810#p483810 )
Van Eyck is volgens het Openbaar Ministerie strafbaar, omdat hij het antiquarische boek niet heeft verkocht met een wetenschappelijk of journalistiek doel. De galeriehouder heeft bij de verkoop volgens het justitie geen 'voorlichting over discriminatie of feitelijke informatie over discriminatie willen geven', terwijl hij wel op de hoogte was van het controversiële karakter van het boek.
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door platoz »

Het blijft hoe dan ook een trieste vaststelling dat deze galeriehouder, zonder ook maar één kwade bedoeling te hebben, moet bloeden vanwege een gering clubje met bedenkelijke bedoelingen.

Ik vraag me altijd af bij het lezen van dit soort berichten waarom ik deze Joodse clubjes nooit hoor over wat voor mensonterende zaken hun geloofsgenoten in Palestina uithalen....
Laatst gewijzigd door platoz op 02 nov 2014, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Der Blitz »

Dat het boek beledingend is tegenover joden klopt. Maar blijkbaar vinden de joden dat zij wel mogen beledigen... lees hier maar eens:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... loemlezing

Overigens vind de voorzitter van joods actueel dat beledigen en beledigd worden een recht is, maar dat boek verkopen, nee dat mag niet... tja
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Fuglesang »

Wat joden in de gazastrook en de rest er om heen doen is niet heel erg relevant aan de Nederlandse wetgeving (daarmee wil ik niet zeggen dat het specifieke onderwerp niet belangrijk is).
Feit dat hij aangeeft "het zo weer te doen", maakt alleen maar dat zijn volgende straf nog extra hoog word ook. Niet bepaald slim van die man.
Ik ben het met hem eens dat het gewoon verkocht moet mogen worden, maar dit is niet de manier en van de overheid win je dit niet..
Ik vind het gewoon dom van die man.
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Jim »

uniformverzamelaar schreef:Ik kan aannemen dat dit zwaar ligt bij de Joden.

Maar als je langs de andere kant ziet van Israël met de nederzettingen doet, dan vraag ik mij toch het een en ander af.
De een heeft niets te maken met de ander. Veel mensen leggen graag die koppeling.
De Israelische regering van nu en hun beleid heeft niets te maken met de Nederlandse wetgeving die ontstaan is na de oorlog.

En de vaak gebruikte uitroep "De Joden". Alsof ieder die Joods is altijd er overal eens is wat een Joodse groep / regering doet. Belachelijk!

Als dat zo waren er geen verschillende Joodse politieke partijen en onderling Joodse religieuze verschillen.

Alsof niet Joodse Nederlanders geheel ervoor zijn om Mein Kampf in de vrije verkoop te gooien. Er zijn Nederlanders die geheel achter de Israelische regering staan en zelfs nog radicaler zijn. Denk, Wilders /PVV. Denk je dat die Mein Kampf in de vrije verkoop willen?

In dit soort discussies worden alle Joden / groeperingen /regerings beleid ongenuanceerd over een kam geschoren.

Als de discusies over herdenkingen en Duitsers gaat. Zijn er genoeg voorbeelden over : er waren ook goede Duitsers.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

Jim, goed verwoord!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Jim schreef:
uniformverzamelaar schreef:Ik kan aannemen dat dit zwaar ligt bij de Joden.

Maar als je langs de andere kant ziet van Israël met de nederzettingen doet, dan vraag ik mij toch het een en ander af.
De een heeft niets te maken met de ander. Veel mensen leggen graag die koppeling.
De Israelische regering van nu en hun beleid heeft niets te maken met de Nederlandse wetgeving die ontstaan is na de oorlog.

En de vaak gebruikte uitroep "De Joden". Alsof ieder die Joods is altijd er overal eens is wat een Joodse groep / regering doet. Belachelijk!

Als dat zo waren er geen verschillende Joodse politieke partijen en onderling Joodse religieuze verschillen.

Alsof niet Joodse Nederlanders geheel ervoor zijn om Mein Kampf in de vrije verkoop te gooien. Er zijn Nederlanders die geheel achter de Israelische regering staan en zelfs nog radicaler zijn. Denk, Wilders /PVV. Denk je dat die Mein Kampf in de vrije verkoop willen?

In dit soort discussies worden alle Joden / groeperingen /regerings beleid ongenuanceerd over een kam geschoren.

Als de discusies over herdenkingen en Duitsers gaat. Zijn er genoeg voorbeelden over : er waren ook goede Duitsers.
Hoor je mij niet zeggen

Evengoed dat er goede en slechtte Joden zullen zijn.

Maar men moet het probleem in zijn geheel bekijken en niet trachten de aandacht af te leiden naar iets anders.

Maar ik zou mij schamen als ik als Jood zou zijn een klacht neerleggen bij eender welke overheid over een boek, als ik zie en goed weet wat Israël (toch het beloofde land voor elke Jood) met de buren (trouwens waar Amerika en Rusland een stuk hebben van gepikt om aan de Joden te geven in 1946 en zou Israël op te richten) doet.

Het zou Nederlands en niet alleen Nederland sieren mochten zij daarop de veiligheidsraad dat probleem dat gecreëerd werd door het stichtte van de staat Israël en het zo maar in beslag nemen van een ander land zijn grond, ook eens op tafel leggen !!!!

Daar hoor ik de Joden toch nooit iets over zeggen ook al wonen zij niet in Israël.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door platoz »

Der Blitz schreef:Dat het boek beledingend is tegenover joden klopt. Maar blijkbaar vinden de joden dat zij wel mogen beledigen... lees hier maar eens:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... loemlezing

Overigens vind de voorzitter van joods actueel dat beledigen en beledigd worden een recht is, maar dat boek verkopen, nee dat mag niet... tja
Inmiddels niet meer verbazingwekkend is dat veel religieuze groepen er een hypocriete standaard op na houden als het gaat om discriminatie of bijvoorbeeld antisemitisme. Uit deze link blijkt wel weer dat het niet alleen in Nederland voorkomt...

Hoop overigens dat de galeriehouder wel zo slim is om in de toekomst dat boek maar onder de toonbank te verkopen aan een geïnteresseerde klant... Gelukkig is een boete van 500 euro (want andere 500 voorwaardelijk) nog wel te overzien, doch compleet van de pot gerukt.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

[quote="uniformverzamelaar"

Het zou Nederlands en niet alleen Nederland sieren mochten zij daarop de veiligheidsraad dat probleem dat gecreëerd werd door het stichtte van de staat Israël en het zo maar in beslag nemen van een ander land zijn grond, ook eens op tafel leggen !!!!

Daar hoor ik de Joden toch nooit iets over zeggen ook al wonen zij niet in Israël.[/quote]

http://www.wanttoknow.nl/politiek/oorlo ... der-joden/

Een grote groep van Joodse activisten zijn volledig tegen de Zionistische ideologie en de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden, de racistische en koloniale politiek tegen het Palestijnse volk en eisen de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Deze groep wordt sterk ondersteund door de IJAN, dit is de ‘International Jewish Anti-Zionist Network’, een organisatie van activisten in het Westen.
Deze organisatie roept op tot het boycotten van Israëlische producten, investeringen in Israël, en andere campagnes tegen Israël, als moreel wapen en als antwoord op de bezetting van het Palestijnse land door Israël. De staat Israël, feitelijk de manifestatie van het Zionisme, aldus IJAN, is een ‘koloniaal project dat de herinneringen onteert aan de Europese Joden die leden onder de genocide in Europa’.

Dit netwerk wijst de Zionistische ideologie en de Zionistische instituten af als: “Een diepe onrechtvaardigheid, die leidt naar een verdere loopgravensituatie waarin het Palestijnse volk te maken krijgt met de etnische zuiveringen en gevangen wordt gehouden in een apartheidsysteem.”, Het IJAN-netwerk geeft hiermee verdere indicaties dat deze politiek impliceert dat elke Jood ‘door het onderdrukken van het Palestijnse volk en het ontwrichten van de Joodse erfenis, verder verstrikt raakt in een legale strijd en de ontbinding van banden met haar medemensen’

Volgens deze denktrant heeft IJAN inmiddels campagnes gelanceerd om steun te zoeken voor haar activiteiten, waarbij het vooral tot doel heeft om een halt toe te roepen aan de steun die het National Jewish Fund krijgt, het fonds dat sinds het begin van de twintigste eeuw verantwoordelijk is voor het stelen van Palestijns land of het in beslag nemen van de geldige eigendomspapieren van de Palestijnse eigenaren.

In Juni 2010 was IJAN de gastheer van de eerste anti-Zionistische bijeenkomst in de VS, in Detroit, die het thema meekreeg: ‘Bijeenkomst van Joden: een confrontatie met racisme en Israëlische apartheid’. Dit symposium bleek een groot succes te zijn. IJAN-activisten kwamen ook samen in 2009 en 2010, die werden gehouden als ondersteuning van de BDS-beweging, geleid door een Palestijnse coalitie van burgerorganisaties.

In Februari 2009, publiceerde IJAN een oproep van anti-kolonialistische Israëlische Joodse burgers aan UNESCO, om het lidmaatschap van Israël op te heffen. In februari 2009 hadden verschillende Zionistische organisaties in de VS en over de hele wereld een verklaring uitgegeven, waarin ze een oproep deden om de BDS-campagne in de ban te doen.

Het IJAN en 34 anti-Zioniste Joodse personen kwamen meteen met een tegenverklaring, waarin stond dat de BDS-activiteiten:
(a) ‘een moreel instrument zijn van een geweldloze, vredelievende response op een de Israëlische kolonialisatie die al meer dan 60 jaar duurt’ en
(b) ‘Deze activiteiten de verantwoordelijkheid bij Israël (en bondgenoten en partners) neerleggen, van het resultaat van de economische activiteiten, culturele- en academische banden die Israëlische instituten gebruiken om de verantwoordelijkheid wit te wassen van de voortdurende misdaden tegen de mensheid.’

Deze anti-Zionistische Joodse activiteiten en organisaties leggen de schuld van ‘de misdaden tegen de mensheid’ bij Israël en haar koloniale structuur, teneinde te voorkomen dat álle Joden verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van de staat Israël. Zij verwerpen categorisch het anti-semitische label dat de Zionisten op de campagnes van het BDS willen plakken. Volgens hen zijn hun campagnes niet geworteld in ‘anti-Joods sentiment tegen de dagelijkse, brutale bezetting van Palestina en de militaire dreiging in de regio, door de daden van de staat Israel’.

Auschwitz-overlever Dr Hayo Meijer is duidelijk met zijn statements: "De staat Israël bestaat niet". En wat dacht je van deze tekst van een kenner...: "Israël handelt zoals de Nazi's dat deden". (klik voor artikel)

Deze valse, anti-semitische claims, zijn volgens het IJAN, ‘verstorend voor de ware aard van de Palestijnse worsteling en tevens een verraad van de lange historie van de eigen Joodse overlevingsstrijd en haar weerstand tegen vervolging.’
Dergelijke groepen Joodse activisten tonen de noodzaak aan van ‘gerechtigheid in Palestina, waarin niet inbegrepen is de Joodse dominantie en kolonialisatie van het Palestijnse volk, waardoor Israël een racistische staat is, die er alleen is als een soort ‘Joods-privilege’.

De wet van de wederkerigheid
Deze groepen Joden van over de hele wereld hebben zichzelf altijd als de stem van het Joodse geweten opgeworpen, die de alarmbel dient te luiden tegen vervolging van mensen, gebaseerd op ras, geslacht, huidskleur of etniciteit. Het is in de loop der eeuwen altijd zo geweest dat het juist de Joden waren, die als eerste in het geweer kwamen tegen vervolging op basis van racistisch-koloniale systemen, vanuit het gevoel dat zij de volgende in rij zouden kunnen zijn die een dergelijke vervolging te wachten zou kunnen staan.

Consciëntieuze Joden hebben de zekerheid van de ‘wet van de wederkerigheid’ geleerd, door Mozes onderwezen en die achter deze ‘gouden regel’ stond, die uitlegt: ‘Behandel je buur zoals je jezelf behandelt’. Deze wet van wederkerigheid, of de ‘wet van reciprociteit’, kennen we allemaal als het populaire gezegde: ‘Wie goed doet, goed ontmoet’. In de Thora staat nota bene geschreven: ‘Hij die met het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven’. Waar het de Zionistische entiteit betreft, betekent dit dat het in beslag nemen van andermans land en het wegnemen van andermans leven, op dezelfde wijze terug zal komen bij de veroorzakers.

Het is de strategie van de BDS-campagnes, die gesteund worden door het ‘International Jewish Anti-Zionist Network’ (IJAN) om het Israëlische apartheidssysteem tot een halt te roepen, met dezelfde strategie waarop ooit het Zuid-Afrikaanse apartheidsregime tot een einde werd gebracht.

Het is inderdaad zo dat consciëntieuze Joden tegen de Zionistische ideologie zijn, vanuit de basisgedachte dat het principe ervan racistisch en discriminerend is. En tevens gedoemd is te leiden tot de Zionistische identiteit. Zij probeert de Joodse gemeenschapen te beschermen voor de gevolgen van de voorspelde verwoesting, zoals die door elke Christelijke fundamentalist in het Westen en Westerse inlichtingendienst wordt voorzien.

‘De oorlog tegen het terrorisme is een strijd die op meerdere fronten wordt gestreden, zodat de inzet van massavernietigingswapens kan worden voorkomen. Wapens die Tel Aviv en andere grote Westerse steden kunnen treffen, in het bijzonder natuurlijk New York en Washington D.C. En dat is preciés de reden dat de overleving van het Palestijnse volk en die van het Joodse volk, met elkaar verweven zijn’, aldus IJAN, en dat deze wordt bedreigd door de Israëlische rascisten en het koloniale Zionisme.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

Kies overigens geen standpunt, maar wil er alleen maar mee laten zien dat NIETS alleen maar ZWART WIT is...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Patrick,

Ik neem geen instelling in. zeker niet.

Maar heb zeker iets tegen mensen die speciaal op zoek gaan naar dergelijke dingen, zo hebben we er in België ook zitten hoor.
Maar de strijd die ze voeren zouden ze langs twee kanten moeten voeren, ook tegen hun eigen regering voor de wandaden die ze doen. Maar daar schort nu juist het schoentje.
De strijd van de Israël gaat niet over zelfbehoud, maar gewoon op gebieduitbreiding met hun nederzetting politiek

Daar gaat het in mij berichten over en denk dat je dit nog niet snapt of wil snappen :?

Ik heb al geschreven dat er ook goede joden zullen zijn, maar dit is je misschien ontgaan of zijn mijn teksten te moeilijk voor U :?:

De tekst die U plaatst heb je die al eens goed gelezen ? En een goed nagedacht over de diepgang van deze tekst !

We hebben daar in België ook zo'n goed voorbeeld van namelijk de "kliklijn" die de vroegere regering in het leven heeft geroepen.
"Geef de misdaden van de anderen aan, maar verberg de Uwe" (het gaat hier dus vooral over zwartwerk end.....)
In vele gevallen gaat het bij deze gewoon om jaloezie.
Maar dit terzijde.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door patrickh »

patrickh schreef:Kies overigens geen standpunt, maar wil er alleen maar mee laten zien dat NIETS alleen maar ZWART WIT is...
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Jim »

uniformverzamelaar schreef:Ik kan aannemen dat dit zwaar ligt bij de Joden.

Maar als je langs de andere kant ziet van Israël met de nederzettingen doet, dan vraag ik mij toch het een en ander af.
uniformverzamelaar schreef:
Maar heb zeker iets tegen mensen die speciaal op zoek gaan naar dergelijke dingen, zo hebben we er in België ook zitten hoor.
Maar de strijd die ze voeren zouden ze langs twee kanten moeten voeren, ook tegen hun eigen regering voor de wandaden die ze doen. Maar daar schort nu juist het schoentje.
De strijd van de Israël gaat niet over zelfbehoud, maar gewoon op gebieduitbreiding met hun nederzetting politiek
Ik ben van mening dat in de bovenstaande bericht zeer ongenuanceerd is bericht over Joden

En tevens een llink wordt gemaakt naar de huidige Israelische politiek.
Je weet niet of de Joodse persoon /personen die tegen vrije verkoop van Mein Kampf zijn ook eens zijn met de Israelische politiek. Waarom zou men daar in 1 adem daar tegelijk tegen protesteren?

Er zijn ook Joden tegen de Israelische politiek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_Ander_Joods_Geluid
Maar mogelijk zijn ze als persoon ook tegen verkoop van Mein kampf. Mag toch!?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie