Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Bans Frauer
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:13

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Bans Frauer »

Hallo,
mijn naam is Bans Frauer. Ik ben voornamelijk actief op Relichunters.nl ( een forum voor metaaldetectie ). Tijdens het zoeken heb ik een plaatje gevonden, afkomstig van een Duitse kist met een afstandsmeter. Ik wilde daar meer over weten en zo ben ik op dit forum terecht gekomen. Zoeken naar wo2 is niet echt mijn ding om eerlijk te zijn, maar soms kom ik dus wel dingetjes tegen......en waar kun je dan het beste je info vandaan halen !
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Welkom! Bauer fan zo te zien?
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Van harte welkom Frans. :D
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
BadMuts
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:30

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door BadMuts »

Avond allen!

Ben Rene, 33 jaar. Vanaf kinds aan WO2, maar ook de Landmacht, altijd al "mooi" / interessant gevonden.
Interesse in WO2 voornamelijk tot wat er in Europa/Afrika heeft plaats gevonden.
Zelf werkzaam bij de Landmacht. Iets met hobby + je werk :-)

Ik verzamel niet meer. Deed ik als kind wel. Moet ergens, bij mn ouders, nog munitie hebben liggen.
Ik zal eens een keer gaan zoeken of het er nog ligt en hier vragen of jullie weten wat het is.
Heb toen ook eens een duitse karabijn gehad, met een scheur in het hout. Stond nog het hakenkruis in het metalen deel, aan de binnenzijde, dat achter op de kolf zat. Wapen was ook onklaar gemaakt. Heb 'm toen na een tijd weg gegooid, omdat die kapot was.
Jullie snappen natuurlijk wel dat ik daar achteraf veel spijt van heb :oops: :cry:

Wat ik nu wel, WO2, gerelateerd verzamel zijn modelbouw tanks schaal 1:35. Lang niet gedaan, maar heb afgelopen week een Königs Tiger, een Russische ISU-152 en een Russische KV-1 gekocht om binnenkort te bouwen.

Daarnaast speel ik erg veel World of Tanks. Heerlijk met al die ouwe WO2 tanks spelen :-)

Gegroet!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Bas ww2 »

BadMuts van harte welkom!

Leuk dat je 1:35 doet, dat doe ik namelijk ook! Airbrush je je modellen of "kwast" je ze gewoon?

Groeten
Basww2
altijd opzoek naar FLAK items
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Laurens van D. »

welkom op het forum, ook leuk dat je world of tanks speelt
jeetee
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12:20
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door jeetee »

Hallo,

Na een aantal weken veel gelezen te hebben op dit forum en hier en daar een post gemaakt, kom ik er achter dat er hier een voorstel topic is.
Jan-Thijs is de naam, werkzaam als leerkracht basisschool en via een goede vriend in contact gekomen met reenacment.

Geschiedenis boeit me en vooral de WO2 periode. Deze interesse was er al voor het reenacment. Ik vind dit wel een prettige combinatie voor mijn interesse. Bij het maken van een display waar mensen komen voor vragen, kan ik mijn interesse delen en daarbij komt mijn geduld dat je hebt als leerkracht soms goed van pas. Zo wordt een stukje hobby soms een beetje werk :bonk: :lol:
Bij het reenacment gaat het bij mij dan ook eigenlijk alleen maar om de displays en het lopen van een tocht en dergelijke. De battle's zijn aan mij niet besteed.
Vanuit het reenacment heb je dan toch al snel de neiging om spulletjes te gaan verzamelen, wat dus ook gebeurt.
Daarbij kan dit forum mij veel leren op het gebied van echtheid, correctheid. Extra informatie over operaties ( Blackcock ), literatuur ontdekken.
Ik ben voorlopig nog wel even bezig met lezen hier!
Gaat niet, bestaat niet!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Jan-Thijs,

Welkom op het forum :)

Groeten
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
BadMuts
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:30

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door BadMuts »

Laurens van D. schreef:welkom op het forum, ook leuk dat je world of tanks speelt
Jazeker, jij ook? Wat is je nickname daar?
BadMuts
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:30

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door BadMuts »

Bas ww2 schreef:BadMuts van harte welkom!

Leuk dat je 1:35 doet, dat doe ik namelijk ook! Airbrush je je modellen of "kwast" je ze gewoon?

Groeten
Basww2
Ik airbrush ze.

Ben nu bezig met een Könings Tiger. Daarna komt een Russische ISU-152 en een KV-1.
Genoeg te doen :-)
jeetee
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12:20
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door jeetee »

uniformverzamelaar schreef:Hallo Jan-Thijs,

Welkom op het forum :)

Groeten
Thx 8)
Gaat niet, bestaat niet!
TheBlackBear
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:52

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door TheBlackBear »

Hallo allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen: TheBlackBear, woonachtig in Utrecht., 40 jaar jong.
Ik heb interesse in de WO2 door mijn familie, oa mijn opa die fanatiek verzetsstrijder was tijdens de WO2.

Ik zoek geregeld naar militaria met een metaaldetector. Ik kom graag in contact met 'soortgenoten'. Zie ook mijn eerste topic: viewtopic.php?f=90&t=37267

Hoop hier veel plezier te beleven en leuke contacten op te doen.

Groetjes TheBlackBear
-Ruben-
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2014, 14:26

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door -Ruben- »

Zo, laat ik mij dan ook maar eens voorstellen, Ruben, wonende in de Achterhoek.

Ik heb mij altijd al wel in de tweede wereldoorlog geinteresseerd maar zoals zovelen sloegen na een bezoekje aan Normandie en een, WTF wat is dit momentje, bij het zien van Batterie Todt op de terugweg, de stoppen door. Sinds 2003/2004 ben ik samen met een aantal kameraden actief opzoek geweest naar de overblijfselen van de tweede wereldoorlog. Dat begon met de Atlantikwall in Nederland en Frankrijk maar inmiddels hebben we vrijwel de hele kust vanaf Boulogne Sur Mer tot aan de oostzee kust in Denemarken afgezocht naar overgebleven bunkers en verdedigingswerken. De laatste periode richten we ons meer op de Maginotlinie en bezoeken we ook nog regelmatig de westwall en unterverlagerungen in Duitsland.

Inmiddels heb ik ook een metaaldetector aangeschaft zodat ik ook andere souvenirs dan foto's en indrukken kan meenemen.
drs m
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:58
Locatie: Utrecht

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door drs m »

Dag Allemaal.

Ook nieuw op dit forum, mijn is Martin en ben werkzaam als docent geschiedenis.
Heb van jongs af aan al belangstelling gehad voor de Tweede Wereld oorlog.
Lees graag boeken over dit onderwerp, Ian kershaw is een van mijn favoriete historici.
Heb zelf ook geschiedenis gestudeerd aan de UU .
Ben een beetje begonnen met verzamelen. Vindt het best wel lastig met al dat namaak troep :roll:

Hartelijke verzamel groet :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Allen van harte welkom.

Martin,

Ik zou zeggen besteed wat geld aan betrouwbare naslagwerken over wat je gaat verzamelen.

Durf ook desnoods vragen te stellen aan verzamelaars, het kan je alleen maar helpen.

Nog een belangrijke tip : laat je hoofd niet op dol brengen door verhalen van verkopers over bepaalde onderwerpen.
Indien ze dergelijke talk verkopen moeten ze ook de echtheid ervan kunnen aantonen.

Veel plezier met het verzamelen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie