Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door D_Dutch »

uniformverzamelaar schreef:
Ben ik volledig mee eens en zou de oplossing zijn voor die met problemen zitten om hun "ware adres" kenbaar te maken.
Zoals op andere site het geval al is.
Dus je had eigenlijk geen flauw idee wat er nou qua adres zichtbaar was op die site? :roll:
uniformverzamelaar schreef:Als we werkelijk kort door de bocht willen gaan.

Een koper vraagt je gegevens per PB, maar ga je dadelijk je gegevens meedelen aan een wild vreemde koper ?

Ik zie werkelijk het verschil niet. :?

Je privacy (???) heft je zelf op als je per PB je gegevens door geeft. En deze gegevens vragen is nog makkelijker dan gaan combineren met sites om aan gegevens te komen. :P
Kort door de bocht: met betalingsgegevens kan je minder dan adresgegevens. Als je als verkoper iets verstuurt per post geef je doorgaans niet je adres mee. :wink: Overigens, als jij "hoffelijkheid" zo'n belangrijk argument vindt, waarom heb je dan niet je echte naam als profielnaam en heb je als woonplaats slechts "België" opgegeven?
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door Jules95 »

Feit blijft dat via internet aankopen doen op sites als marktplaats en militariaverkoop enz altijd een risico blijft. Als koper is het wel fijn als je een tel nr of iets van de verkoper weet.
_Arthur

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door _Arthur »

uniformverzamelaar schreef: Je privacy (???) heft je zelf op als je per PB je gegevens door geeft. En deze gegevens vragen is nog makkelijker dan gaan combineren met sites om aan gegevens te komen. :P
Verschil tussen dat jijzelf het verstrekt (en dus zelf het initiatief neemt waarbij je ook de mogelijkheid hebt om eventueel NIET met de koper in zee te gaan als je denkt dat het niet pluis is) versus dat een ieder het kan achterhalen zonder veel moeite en jij nergens van weet.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Dutch,

Er is een verschil tussen een verkoopsite en een forum.

Ik geef mijn echte naam niet meer en dit heeft meer dan 1 reden die ik niet echt aan Uw neus wil hangen.

Maar ik kan je garanderen als de enkele stukken zie die ik al gepost heb hier op dit forum dat je daaruit kan begrijpen waarom.
Voor die Belgisch spul vermalen zitten er al stukken bij die men niet om de 15 jaar tegen komt, en dit is nog maar een ietsie pietsi uit mijn collectie die ik na maar dan 45 jaar verzamelen heb samengebracht. Voor verzamelaar van andere naties is dit natuurlijk niet zo belangrijk.

Ben op dat punt wel een beetje voorzichtiger geworden. Maar dit heeft met hoffelijkheid naar een koper toe geen bal te maken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door uniformverzamelaar »

_Arthur schreef:
uniformverzamelaar schreef: Je privacy (???) heft je zelf op als je per PB je gegevens door geeft. En deze gegevens vragen is nog makkelijker dan gaan combineren met sites om aan gegevens te komen. :P
Verschil tussen dat jijzelf het verstrekt (en dus zelf het initiatief neemt waarbij je ook de mogelijkheid hebt om eventueel NIET met de koper in zee te gaan als je denkt dat het niet pluis is) versus dat een ieder het kan achterhalen zonder veel moeite en jij nergens van weet.
De grote vraag blijft bestaan ;
Weet je met wie je handelt als je je gevend doorgeeft ook al geeft de koper je een goed gevoel ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
_Arthur

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door _Arthur »

uniformverzamelaar schreef: De grote vraag blijft bestaan ;
Weet je met wie je handelt als je je gevend doorgeeft ook al geeft de koper je een goed gevoel ?
Wat heb jij liever: dat een enkel persoon jouw adres heeft; of de hele wereld?

Kennelijk zie jij dat kleine verschil niet en dat mag natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door uniformverzamelaar »

Het gaat om dit feit.

Als je adres erop staat zal je niet worden gemaild op het te kennen.
Indien het er niet op staat, ga je dit wel hebben.

En iemand met slechte bedoelingen weet het dan toch te vinden, ofwel zo ofwel via een simpele mail.

Maar ik zou er wel kunnen in komen dat er een tussen oplossing zou gevonden worden zoals hier eerder al gemeld werd. En niet het ganse adres weergeven.
Maar dit is aan de beheerders van die verkoopsite om uit te maken of ze dit doen of niet.
Maar een fake adres opgeven vind ik niet kunnen.

En echte duur spullen of zeldzame spullen van verzamelaars gaan gewoonlijk niet naar dergelijke sites, maar worden onder verzamelaars verkocht of geruild zonder dat daar veel gerucht wordt aan gegeven. Dat is mijn jarenlange ervaring toch. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door Auke »

D_Dutch schreef:Dan zouden ze toch beter eerst op een forum als deze om verificatie kunnen vragen in plaats van mogelijke fantasiestukken te verkopen aan onwetende bieders. "Niet weten" is wel erg gemakkelijk!
Wie zijn 'ze' dan? De sitebeheerders? Moeten die dan elk voorwerp eerst op een forum plaatsen (en dan begin ik het nog niets eens over auteursrechtkwesties) om te vragen of het echt is of niet? En is wie is dan de ultieme autoriteit die dat vast gaat stellen? En hoe weten we of die autoriteit inderdaad een autoriteit is? Of wordt het 'meeste stemmen gelden'?

De authenticatie-kwestie is een moeras - je kunt als verkoopsite niet anders dan potentiële kopers op eigen risico laten bieden. Dat er vervalsingen op je site komen te staan - bewust of onbewust - hoort daar helaas bij.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door sobel »

Ik heb mijn twijfels bij de toegevoegde waarde van website. Buiten het feit dat ik het design echt niet gebruiksvriendelijk vind en vrij lelijk, is er ook een groot grijs gebied in de categorieën. Wat is de concrete toevoeging naast websites als marktplaats.nl en tweedehands.nl?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door D_Dutch »

Auke schreef: Wie zijn 'ze' dan? De sitebeheerders? Moeten die dan elk voorwerp eerst op een forum plaatsen (en dan begin ik het nog niets eens over auteursrechtkwesties) om te vragen of het echt is of niet? En is wie is dan de ultieme autoriteit die dat vast gaat stellen? En hoe weten we of die autoriteit inderdaad een autoriteit is? Of wordt het 'meeste stemmen gelden'?

De authenticatie-kwestie is een moeras - je kunt als verkoopsite niet anders dan potentiële kopers op eigen risico laten bieden. Dat er vervalsingen op je site komen te staan - bewust of onbewust - hoort daar helaas bij.
Degene die het aanbieden zijn "ze". Als zij iets hebben waarover ze twijfels hebben zouden ze het inderdaad beter eerst op een forum kunnen plaatsen, of op fora kijken en zelf onderzoek doen. En je hebt geheel gelijk wat betreft dat risico, het verschuilen en verdedigen van het "niet weten" is mij alleen iets te simpel. Dus die autoriteit is nog verre van en daar heb ik het ook niet over gehad. Op het Wehrmacht Awards Forum loopt daar toevallig een topic over, over een autoriteit/grote verkoper die zich toevallig verschool achter "niet weten" met het verkopen van repro's of iets dergelijks.
uniformverzamelaar schreef:Er is een verschil tussen een verkoopsite en een forum.
Leg die eens uit? Er is hier net zo goed een verkooptopic. Een verzamelaar hier kan net zo goed verkoper zijn op een verkoopsite en dezelfde mensen komen er.
uniformverzamelaar schreef:
Ik geef mijn echte naam niet meer en dit heeft meer dan 1 reden die ik niet echt aan Uw neus wil hangen.
Dat is dus pure hypocrisie, dat je van een verkoper wel allerlei informatie verwacht die ook gevoelig is maar datzelfde niet geeft om redenen op een verzamelaarsforum. Het zou dan voor jou een teken van hoffelijkheid zijn dat je medeverzamelaars weten wat je naam is of waar je woont.
uniformverzamelaar schreef:
Maar dit heeft met hoffelijkheid naar een koper toe geen bal te maken.
Zeer zeker wel, een (ver)koper kan net zo goed een verzamelaar zijn. Dus wat een adres voor een koper kan zijn, kan een naam voor een mede-verzamelaar zijn.
sobel schreef:Buiten het feit dat ik het design echt niet gebruiksvriendelijk vind en vrij lelijk
Dat vooral ja, het nodigt niet echt uit om uitgebreid tussen de pagina's te gaan zoeken. Sowieso heb ik de site na een à twee keer kijken niet meer bezocht. :/
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door Auke »

D_Dutch schreef:Degene die het aanbieden zijn "ze". Als zij iets hebben waarover ze twijfels hebben zouden ze het inderdaad beter eerst op een forum kunnen plaatsen, of op fora kijken en zelf onderzoek doen. En je hebt geheel gelijk wat betreft dat risico, het verschuilen en verdedigen van het "niet weten" is mij alleen iets te simpel. Dus die autoriteit is nog verre van en daar heb ik het ook niet over gehad. Op het Wehrmacht Awards Forum loopt daar toevallig een topic over, over een autoriteit/grote verkoper die zich toevallig verschool achter "niet weten" met het verkopen van repro's of iets dergelijks.
Maar de kritiek begon met de opmerking:
thunderbird schreef:Ik vind het trouwens ook erg jammer dat ze neptroep toestaan op hun site.. :roll: :bonk:
Dus we nemen het de site kwalijk dat ze vervalsingen toestaan, maar je vindt het de verantwoordelijkheid van de koper om er zeker van te zijn dat de waar origineel is? Dan kun je de site zelf niets kwalijk nemen wanneer er toch een vervalsing op de site verschijnt. En wat doe je dan met met verkopers die bewust vervalsingen verkopen?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door uniformverzamelaar »

Dutch,

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken want je idee is heilig en je snapt er geen ballen van.
(trouwens hoeveel van de verzamelaars hier gebruiken hun eigen naam, zijn dat dan ook allemaal hypocrieten ? Zijn zullen wel weten waarom zeker ?

U haalt 1 specifiek topic uit een heel forum, en daar zal je van mij geen zaken aantreffen.

Trouwens ik weiger te verkopen op dergelijk verkoopsite , want als ik iets verkoop is het aan bevriende verzamelaars die de zaken weten te waarderen en die van kwaliteit houden.
Anders blijft het gewoon bij mij, lig daar niet wakker van hoor.

Als ik iets verkoop dan mag de koper dit gerust en zonder enig probleem dit bij mij komen afhalen of keuren, maar zoals ik al eerder heb vermeld. Hij komt niet verder dan de hall.

Er is wel degelijk een verschil in wat je aanbied natuurlijk..... maar zover ben je duidelijk nog niet.

Doe nog maar wat verder met je verzameling en op een dag zal je het wel inzien wat ik bedoel. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Het nieuwe marktplaats ??? Militaria

Bericht door HMS Renown »

Oei wat lees ik nu? :?
Gesloten