"Let's build" topics...

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Roel R. schreef:Let's build topics op ahf beginnen over het algemeen met het opzoeken van rauwe informatie,

Laten we het zo doen:

Bepalen onderwerp
Opzoeken grove lijn

Daarna kunnen we afspreken wie welk onderwerp, persoon, etc uitzoekt. ?
Klinkt goed. Of anders...

1. Bepalen onderwerp. Dat doen de mensen van wo2.nl

2. toewijzen aan schrijver. Er zijn natuurlijk mensen met voorkeuren voor bep. onderwerpen, dus die kunnen zich vrijwillig melden. Die kan vanaf dat moment de bij het onderwerp horende "let's build" thread sturen.

3. Ik denk dat er een maximum moet staan op hoe lang een thread open blijft. Vaak bloeden ze voor die tijd al dood, maar het kan anders ook voorkomen dat we eindeloos doorzeveren (dat zeveren moet dan maar even wachten)

4. schrijver doet zijn job

4 bis. event. doet de tekstcorrector zijn werk. Die let alleen op grammatica (spelfouten, loopt een zin goed, begrijpelijk Nederlands) en niet op inhoudelijke zaken

5. plaatsing van het artikel in de "kennisdoos" voor beoordeling en evt. laatste inhoudelijke correctie

6. eindoordeel van de mensen van wo2.nl
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

optie is natuurlijk dat we daar (de lengte) niet na kijken hoeveel we aan info hebben, wordt het te lang, dan kunnen we er ook een soort boekje van maken, met een uitreksel daarvan op deze webpage. Ik heb al eerder aan dergelijke boekjes meegewerkt, meestal zijn die dan op a5 formaat - (=1/2 a4). je schrijft het gewoon in A4 maar verkleint het dan naar A5, inclusief foto's index, bronnen etx een pagina of 16 max... (gekopieerd is dat dus 8 vel A4 dubbelgevouwen - blijft dus goedkoop in de kosten ((((of draaf ik te snel door?)))
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik juich dit toe, dit soort initiatieven.

Volgens mij is 't ongeveer hetzelfde als waarvoor we de kennisdoos in het leven geroepen hebben?

Overigens zijn artikelen voor kinderen, maar ook voor volwassenen mogelijk over onderwerp naar keuze. Antwerpx heb ik daarvoor aangewezen als de persoon die teksten kan publiceren op de website by the way.

Wel een vraag: wat is er specifiek anders aan dit dan bij de kennisdoos?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Proos toch!!! De thread niet gelezen? ;)
barry schreef:Volgens mij is het ook bij de Kennisdoos de bedoeling dat iemand begint en dat de anderen dan inspringen:
Wat is de functie van dit forumonderdeel?
Dit forumonderdeel is een ondersteuning bij de ontwikkeling van de website WO2.nl. Iedereen kan meehelpen met het uitbouwen van de site. Artikelen die iemand wil bijdragen kunnen hier geplaatst worden. Alle leden op het forum kunnen het artikel dan keuren en eventueel verbeteren of aanvullen. Dit komt de kwaliteit van de artikelen ten goede.
Maar het lijkt inderdaad zo te zijn dat er als start een bijna compleet artikel geplaatst moet worden.
Die andere Timo schreef:Juist, dat bedoel ik. Bij "let's build" topics ligt de nadruk meer op het gezamelijk verzamelen van informatie en discussieren over de bruikbaarheid cq. betrouwbaarheid van de aangedragen info voordat de schrijver zich over het daadwerkelijke schrijven van het artikel buigt. Daarna kan alsnog het "kennisdoos" principe in werking treden; dus plaatsen in die forum sectie ter beoordeling en correctie.
Laatst gewijzigd door Die andere Timo op 05 aug 2004, 22:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

we kunnen het het eventueel ook omdraaien (de schrijver moet immers gemotiveerd zijn en is de drijvende motor - denk ik,...) Iemand meldt zich aan om een stuk te schrijven en geeft ZELF een onderwerp op... daarna stemmen we met ze allen of hier interessen in is... Zo ja dan gaan we van start...
We openen een onderwerp in de kennisbox zodat iedereen info kan aandragen - en de schrijver extra hulp kan vragen (wel altijd met bron vermelding!). Na verloop van tijd droogt de info stroom van zelf op en kan de schrijver zzelf bepalen uit wel oogpunt hij het stuk schrijft, welk dan tzt word gepubliceerd op de webpage/forum.....
Zoals al aangegeven als er interessen is wil ik me wel met Meijdel bezig houden...
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Super Grover, ik denk dat we niet met z'n allen moeten gaan stemmen over een onderwerp. Het gaat er immers primair om, de website wo2.nl vooruit te helpen. Groen licht van de mensen achter deze site lijkt mij daarom het enige vereiste om een "let's build" over een onderwerp te starten. Om die reden ook pas een thread starten na goedkeuring van het onderwerp door de mensen van wo2.nl of nadat zij zelf een onderwerp aandragen.
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

daarna stemmen we met ze allen of hier interessen in is...
Timo, is er geen animo, dan komt het onderwerp natuurlijk ter vervallen (ik denk dat de heren achter dit forum elk initiatief in deze richting zullen ondersteunen...(?)... )
Is er geen algehele steun... gaat het onderwerp dus ook niet van start...
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik stel voor dat we gewoon eens een test "let's build" thread starten, b.v. over de opstand van de Georgiërs op Texel.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, doe eens starten :) Dan weet ik ook hoe 't werkt
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

O.K., maar zal niet eenvoudig zijn.... (het staat en valt natuurlijk of er genoeg kennis/inzet aanwezig is) Maar ik zou zegge"n: Lets Do It!

Wie opend er een onderwerp (waarom niet in de kennisdoos plaatsen) met uitleg etc en dat mensen kunnen reageren (met bron vermelding - anders is het niet te herleiden waar het vandaan komt)... Doe jij dat Timo?
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Prima, ik zal er één openen in de kennisdoos sectie van het forum

Trouwens, Proos: voorbeeld van zo'n "let's build" thread van AHF

http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... muncheberg
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die let's build topics lijken mij toch op de juiste plaats in de Kennisdoos. Zo blijft alles wat voor wo2.nl bestemd is in één onderwerp.

In de Kennisdoos kunnen we een centraal topic aanmaken waaroin gediscussiëerd wordt over wat het volgende onderwerp zal zijn. Zijn we eruit, dan opent één iemand een topic met de vermelding 'Let's Build: onderwerp'. Zo worden de onderwerpen alsnog samen bepaald.

Na de groffe informatie zou het inderdaad goed zijn moest een vrijwilliger alles in volzinnen gieten.

Bij afwerking van het artikel misschien gewoon een nieuw topic openen met de standaard artikel vermelding ('S - artikel: onderwerp'), waar dan de laatste afwerk kan plaatsvinden.

Ik kan mij dus vrij goed vinden in Timo's lijstje van te doorlopen stappen.

Verder juich ik zo'n initiatieven ook zeker toe, dat moedigt aan tot meer schrijven!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Mocht het Texel worden, ben ik bereid om foto's te nemen, bvb van het kerkhof van de Georgiers, ik ga er namelijk een paar keer per jaar naar toe.
Super Grover
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2004, 16:03

Bericht door Super Grover »

Kijk even in de kennisdoos... het Texel...
Is het een vliegtuig... ? Nee!, Is het een vogel? Nee! Het is: SUPER GROVER !!!
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het topic is inmiddels 3 pagina's ver en ik lees het nu pas, maar ik vind het een geweldig idee! Past volgens mij zeker binnen kennisdoos en ik zie dat het daar ook geplaatst is. De volgorde van handelen staat mij ook zeker aan. Ik hoop verder dat het een succes wordt!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Plaats reactie