Canadese helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Canadese helm

Bericht door Jan m »

Vandaag deze Canadese helm binnen gekregen bij een lot helmen. Helaas is het binnenwerk in een slechte staat ( flappen zijn er om een of andere reden afgehaald). Daarom wilde ik hem eigenlijk verkopen totdat ik dit ontdekte. Zou dit misschien een deel van een decal kunnen zijn of is dit mijn fantasie? Als dit inderdaad een decal is zou ik graag weten van welke eenheid het is. Alvast excuus voor de belabberde foto`s, ik krijg het er niet goed op.

Alvast bedankt,
Jan
Bijlagen
canadese helm 006.JPG
canadese helm 001.JPG
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Canadese helm

Bericht door Nico Roelofs »

Het lijkt erop dat er wel iets op heeft gezeten. Maar wat het is geweest is niet meer te zeggen. Daarvoor zul je wel echt meer moeten zien.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese helm

Bericht door Jan m »

Was ik al bang voor. Toch hartelijk bedankt, met de andere helmen haal ik mijn geld er ik dus ik heb er eigenlijk niet voor hoeven te betalen.

Jan
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Canadese helm

Bericht door Erik »

Nico Roelofs schreef:Het lijkt erop dat er wel iets op heeft gezeten. Maar wat het is geweest is niet meer te zeggen.
Nico, was het niet gebruikelijk dat het divisie-embleem (rectangular) op de helm werd gezet? Of zit ik ernaast? De kale plek lijkt wel op een liggende rechthoek namelijk.
Noch Brian, noch Gordon zeggen iets over formation signs op CDN helmen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Canadese helm

Bericht door Nico Roelofs »

Erik schreef:Nico, was het niet gebruikelijk dat het divisie-embleem (rectangular) op de helm werd gezet? Of zit ik ernaast? De kale plek lijkt wel op een liggende rechthoek namelijk.
Noch Brian, noch Gordon zeggen iets over formation signs op CDN helmen.
Meestal trof je geen divisie emblemen op helmen aan. En als je die aantrof zaten die in de meeste gevallen op de voorzijde van de helm. Over het algemeen stond je eenheid op de zijkant van je helm. Toevallig gister nog een collectie gezien met vele helmen met markeringen en geen had een divisie embleem op de zijkant (kan het me in ieder geval niet herinneren).
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Canadese helm

Bericht door rammsander »

Kan het geen Belgische vlag zijn geweest? Die zaten ook ongeveer op die plek en met die grote?
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese helm

Bericht door Jan m »

Heeft zeker geen Belgische vlag opgestaan. Het gaat ook niet perse om de open plek. Binnen de open plek lijkt er een symbooltje te staan maar misschien is dit niet duidelijk te zien op de foto's.

Jan
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Canadese helm

Bericht door rammsander »

Nu ik er zo naar kijk lijkt er wel een leeuw te hebben gestaan. (Klik hier voor de foto) Het is maar gissen denk ik totdat er misschien een duidelijke foto is gemaakt.
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Canadese helm

Bericht door Jan m »

Ik kan er vanaf mijn foto's ook niks van maken. Ik krijg het er ook niet duidelijk op. Hij is gewoon te ver heen. Wel bedankt dat jullie allemaal meedenken.

Jan
Plaats reactie