hakenkruis

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

hakenkruis

Bericht door Gast »

hoi ik weet niet waar ik het anders kan vragen dus doe ik het hier.
mijn vader is onlangs overleden en nu vonden wij tussen zijn spullen een metalen een kruis met daarin een hakenkruis en de datums 18.... en 1939 geloof ik .het lijkt mij een kruis wat aan een uniformzat .weten jullie waar ik die kruizen kan opzoeken op internet of weten jullie wat voor kruis dat is.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Het zou fijn zijn als u een plaatje van dat kruis heeft. Dan kunnen we misschien zo het voorwerp benoemen.

Hier staan enkele voorwerpen met een hakenkruis. Staat die van u er tussen?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik heb zojuist een stuk geschreven over het ijzere kruis voor deze site, misschien lijkt het daarop?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

kijk eens of het hierbij staat,

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=4875#4875
anders moet je ff een foto maken en dan kan ik je vast wel vertellen wat voor medaille het is.
Gast

Bericht door Gast »

mag ik je hartelijk bedanken voor die fotos van die ridder kruizen ik denk dat het de 2e klas kruis is en dan de eerste maar ik weet wel zeker dat het een ridderkruis is bedankt
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

leuk, probeer eens een foto te maken van de voor en achterkant, kun je misschien kijken of er op de achterkant nog cijfers, letters staan? dan kan ik kijken waar het gemaakt is. Ook kan ik dan voor je kijken wat het nog waard is?
Gast

Bericht door Gast »

ik weet zeker dat er twee jaartallen op de achterkant staan maar ik zal proberen er een foto van te nemen maar dat duurd wel ff want mijn familei deed heel geheimzinnig over dat ding en de meeste wilde het weggooien omdat ze bang zijn dat mijn vader het gekregen heeft in de oorlog en dan niet van derden als je begrijpt wat ik bedoel
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

het is niets om je voor te schamen hoort, maak maar gerust een foto of probeer het anders na te tekenen.
Gast

Bericht door Gast »

oke zal ik doen maar dat duurd dan wel ff want ik zie mijn broer niet zo veel maar ik probeer het zo snel mogelijk alvast bedankt
Plaats reactie