Duits seinpistool

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
jessetendam
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2014, 17:46

Duits seinpistool

Bericht door jessetendam »

Hallo,

Ik was net bij een vriend en zag dat hij een Duits seinpistool in de schuur had liggen wat hij had gekregen van zijn oma. Het gaat om het Heer model met code AYF 42. Ik heb geen foto's van het pistool maar ik vroeg me af wat het ding waard is. Hij werkt nog wel en hij is in vrij goede staat. De codes zijn allemaal goed leesbaar. Wat zou zoiets waard zijn?

Mvg, Jesse ten Dam
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door CollectorWo2 »

Ik meen rond de 300 euro ongeveer.
Hij is vrij te houden in werkende staat.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door Kugelblitz »

Inderdaad vrij te houden boven de 18 jaar in Nederland. Is het de LP (Leuchtpistole) 34 (lijkt een beetje op een revolver, donkergrijs/zwart van kleur) of de LP42 (lijkt meer op een groot pistool, zilverkleurig)?
De LP42 mag niet meer dan €300,- kosten, de LP34 is ietsje duurder rond de €350,-. Heb vroeger zelf eens een LP42 gehad, mooie dingen!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door soldaat »

mooie dingen die seinpistolen een lp 42 300 euro moet hij wel een hele goede staat zijn zonder roest en een lp 34 ook rond die prijs wel in heel goede conditie misschien iets meer
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door wvd »

viewtopic.php?f=87&t=32080&p=447669&hilit=+ayf#p447669


Zo een dus maar dan een 42. Zeer mooie dingen ik zal je vriend adviseren dat ding uit de schuur te halen geen goede plek om te bewaren.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door Kugelblitz »

soldaat schreef:mooie dingen die seinpistolen een lp 42 300 euro moet hij wel een hele goede staat zijn zonder roest en een lp 34 ook rond die prijs wel in heel goede conditie misschien iets meer

Ik had mijn LP42 destijds voor €180 geloof ik, maar de eerder genoemde prijen zijn nu toch wel de marktprijzen. Veel goedkoper zijn ze lastig te vinden tegenwoordig.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door soldaat »

Kugelblitz schreef:
soldaat schreef:mooie dingen die seinpistolen een lp 42 300 euro moet hij wel een hele goede staat zijn zonder roest en een lp 34 ook rond die prijs wel in heel goede conditie misschien iets meer

Ik had mijn LP42 destijds voor €180 geloof ik, maar de eerder genoemde prijen zijn nu toch wel de marktprijzen. Veel goedkoper zijn ze lastig te vinden tegenwoordig.
Kan toch nog wel deze een maand terug nog gekocht voor 150 is geen nieuwstaat meer maar ook gewoon een schuurvondst
Bijlagen
009.JPG
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duits seinpistool

Bericht door michiel01 »

heb een aantal berichten verwijderd.
Graag binnen de regels blijven aub.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door Schijnwerper »

Heb er ooit eentje op Speurders gekocht lang geleden voor 150 Euro in goede staat! Dat was in een tijd dat je op Marktplaats absoluut deze dingen niet kon plaatsen, zelf al geen bajonet en aanverwanten tekoop kon aanbieden.
Alleen kwam ik er achter toen ik hem binnen kreeg, dat de slagpin ontbrak! Die heb ik uit mijn gevonden bovo LP 42 gehaald en zo weer compleet gemaakt.
Was wel even een klusje, aangezien het puur wapen staal plaat is waar die LP 42 van is gemaakt. Dus van die Bovo LP 42 heb ik het huis plaat waar die pin in zat geborgen compleet met hamer en beitel er van eraf moeten rammen van de bovo LP 42.
Doch alles weer netjes kunnen herplaatsen, bovo LP 42 weer netjes kunnen fatsoeneren.

Foto van de bovo LP 42 slechte foto helaas aangezien toentertijd nog geen digitale toestellen had.
Wel een betere computer scan later gemaakt onder de scanner met een handdoek eroverheen.

Afbeelding

Afbeelding

Foto van schoongemaakte geconserveerde LP 42. Iets te schoon vond ik later ook, toen later heb ik hem weer succes vol verouderd :)

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ie nu ligt in mijn vitrine tafel' Bovo LP 42 .

Afbeelding

En mijn gekochte LP 42.

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door patrickh »

Goed geknutseld, schijwerper! Ik blijf die Seinpistolen mooie dingen vinden, en gelukkig (nog) vrij in Nederland!
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door soldaat »

patrickh schreef:Goed geknutseld, schijwerper! Ik blijf die Seinpistolen mooie dingen vinden, en gelukkig (nog) vrij in Nederland!
Daar heb je gelijk in ze blijven mooi en er zijn zoveel verschillende ik heb er ook een zwak voor en inderdaad mooi geknutseld door schijnwerper die bij mijn profiel foto staat is ook zelf gevonden daarna heb ik er een zwak voor gekregen en heb er inmiddels meerdere
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Duits seinpistool

Bericht door Schijnwerper »

patrickh schreef:Goed geknutseld, schijwerper! Ik blijf die Seinpistolen mooie dingen vinden, en gelukkig (nog) vrij in Nederland!
Thank's ja ( nog) wel vrij ja wat je zegt :) Doch zou ik zelf geen grote verzameling aanleggen van die dingen, met deze onbetrouwbare overheid.
Die vaker verboden uitgeeft als het hen dan zo uit komt, en alleen de mensen raken waar het niet omgaat.
Dan ben je mooi klaar mee dan met zo'n verzameling dan :(

soldaat schreef:
patrickh schreef:Goed geknutseld, schijwerper! Ik blijf die Seinpistolen mooie dingen vinden, en gelukkig (nog) vrij in Nederland!
Daar heb je gelijk in ze blijven mooi en er zijn zoveel verschillende ik heb er ook een zwak voor en inderdaad mooi geknutseld door schijnwerper die bij mijn profiel foto staat is ook zelf gevonden daarna heb ik er een zwak voor gekregen en heb er inmiddels meerdere

Nog gefeliciteerd met je vondst dan Soldaat! Daar doe je het voor hey' machtig gevoel als je hem dan spot en langzaam uit de vergetelheid haalt.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie