Hitler en Blondi

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Ruimteaapje »

Ja, dat is wikipedia inderdaad vrijwel altijd. Het is zo'n overtrokken populaire uitspraak om alles wat op wiki staat altijd maar als onbetrouwbaar te bestempelen terwijl het idee achter wiki vrijwel altijd goed werkt. Zodra iemand echt onzin post dan is zijn er altijd oplettende mensen die dit corrigeren.

Maar volgens mij is het vrij eenvoudig: komt. Harry zei in een interview dat de naam van Hitler's hond komt. Maar dat is natuurlijk niet een uitleg waar platenmaatschappijen blij mee zijn dus is de officiële uitleg van de naam dat het van een passerende vrachtwagenchauffeur kwam :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Petrikov »

wel goeie muziek trouwens :)
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Hitler en Blondi

Bericht door patrickh »

Uit SS-vormingsbladen 7-44
Afbeelding
Afbeelding
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Airborne101 »

ik vind alleen de hond mooi:P
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Andre1983nl »

Petrikov schreef:maar de enige persoon die in de bunker zat en nog leeft is die telegrafist en die zij dat het heel anders ging toen hij de film had gezien. maar der untergang is wel een leuke film

Zij is overleden. ik meende in 2007 dat kan je ook aan het einde zien van de film.
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Charly1975 »

Andre1983nl schreef: Zij is overleden. ik meende in 2007 dat kan je ook aan het einde zien van de film.
Zij is een hij. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Andre1983nl »

Charly1975 schreef:
Andre1983nl schreef: Zij is overleden. ik meende in 2007 dat kan je ook aan het einde zien van de film.
Zij is een hij. :wink:

Er is ook een zij die nog tot 2007 heefd geleefd.
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Charly1975 »

Andre1983nl schreef:
Charly1975 schreef:
Andre1983nl schreef: Zij is overleden. ik meende in 2007 dat kan je ook aan het einde zien van de film.
Zij is een hij. :wink:

Er is ook een zij die nog tot 2007 heefd geleefd.
Jij gebruikte deze qoute van Petrikov.
Petrikov schreef: maar de enige persoon die in de bunker zat en nog leeft is die telegrafist en die zij dat het heel anders ging toen hij de film had gezien. maar der untergang is wel een leuke film
Hierin wordt niet gesproken over een zij maar over de telegrafist Rochus Misch en die is nog in leven.
(Er staat wel een keer het woord zij..maar hier wordt zei (van: ik zeg, hij zei, wij zeggen )bedoeld)

Dat jij Traudl Junge bedoelde werd door de quote die je gebruikte niet duidelijk.
Traudl Junge is op 11-02-2002 overleden.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Sander89 »

Robin V schreef:Ja, want wikipedia is een betrouwbare bron...?
Net zo betrouwbaar als alle andere informatiebronnen. Het gaat alleen meestal niet zo diep in op het onderwerp, maar is geschreven in een samenvattende vorm.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Hitler en Blondi

Bericht door okke »

Grotendeels offtopic (dit topic gaat ten slotte niet over de betrouwbaarheid van wikipedia), maar wikipedia is een niet erg betrouwbare bron van informatie. Iedereen kan de informatie op wikipedia aanpassen; dat is de kracht ervan, maar tegelijk ook de zwakte.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Sander89 »

okke schreef:Grotendeels offtopic (dit topic gaat ten slotte niet over de betrouwbaarheid van wikipedia), maar wikipedia is een niet erg betrouwbare bron van informatie. Iedereen kan de informatie op wikipedia aanpassen; dat is de kracht ervan, maar tegelijk ook de zwakte.
Ik heb nog nooit gezien dat er klinklare onzin op stond, hoogstens dat er soms kleine foutjes in te vinden waren, maar pak er eens een normaal stapel boeken bij en je vindt ze daar ook terug.
Frank Oirbans
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2014, 23:43
Locatie: Venlo

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Frank Oirbans »

Petrikov schreef:maar de enige persoon die in de bunker zat en nog leeft is die telegrafist en die zij dat het heel anders ging toen hij de film had gezien. maar der untergang is wel een leuke film

Die telegrafist is inmiddels ook overleden, op 5 september 2013 om precies te zijn.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Erik »

okke schreef:Grotendeels offtopic (dit topic gaat ten slotte niet over de betrouwbaarheid van wikipedia), maar wikipedia is een niet erg betrouwbare bron van informatie. Iedereen kan de informatie op wikipedia aanpassen; dat is de kracht ervan, maar tegelijk ook de zwakte.
Volgens mij is het al een paar jaar zo, dat je 'redacteur' o.i.d. moet zijn en alleen mag schrijven met bronverwijzingen. Als je die niet hebt dient dat vermeld te worden. Wiki is zo al een heel stuk betrouwbaarder geworden dan een aantal jaar geleden. Betrouwbaarder in ieder geval dan veel websites die ook maar door een enkeling in elkaar geknutseld worden en waarop geen bronvermelding van toepassing is.
Ook voor boeken geldt dit natuurlijk. Een leuk voorbeeld in deze is het werkje van Frits Bom "Het mysterie van hunebedden".
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Mr Mojo Risin »

Erik schreef:
okke schreef:Grotendeels offtopic (dit topic gaat ten slotte niet over de betrouwbaarheid van wikipedia), maar wikipedia is een niet erg betrouwbare bron van informatie. Iedereen kan de informatie op wikipedia aanpassen; dat is de kracht ervan, maar tegelijk ook de zwakte.
Volgens mij is het al een paar jaar zo, dat je 'redacteur' o.i.d. moet zijn en alleen mag schrijven met bronverwijzingen. Als je die niet hebt dient dat vermeld te worden. Wiki is zo al een heel stuk betrouwbaarder geworden dan een aantal jaar geleden. Betrouwbaarder in ieder geval dan veel websites die ook maar door een enkeling in elkaar geknutseld worden en waarop geen bronvermelding van toepassing is.
Ook voor boeken geldt dit natuurlijk. Een leuk voorbeeld in deze is het werkje van Frits Bom "Het mysterie van hunebedden".
Je hebt het misschien niet gemerkt, maar je reageert op een post van 5 (over enkele dagen 6) jaar geleden. Ik zeg het maar even. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Hitler en Blondi

Bericht door Erik »

Mr Mojo Risin schreef:Je hebt het misschien niet gemerkt, maar je reageert op een post van 5 (over enkele dagen 6) jaar geleden. Ik zeg het maar even. :wink:
Oeps.... :oops:


:wink:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie