SS mouw adelaar

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

SS mouw adelaar

Bericht door Ray76 »

Wat denken jullie van deze SS mouw adelaar?
Origineel of niet? Persoonlijk vind ik hem er goed uitzien, maar kan er ook helemaal naast zitten.
Indien origineel, wat is een nette prijs hiervoor?
Bedankt
Groetjes Ray
image1-3.JPG
image2-3.JPG
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: SS mouw adelaar

Bericht door utmi »

Niet doen zou ik zeggen
Their name liveth for evermore
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: SS mouw adelaar

Bericht door Ray76 »

Dank je wel voor je antwoord Utmi. Wat doet jou beslissen tot het afraden van koop?
Enige punt waar ik iets in zou zien zijn de poten. Verder vind ik hem best wel gedetailleerd.
Er zijn ook zoveel verschillende varianten.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: SS mouw adelaar

Bericht door zjopske »

Kijk eens naar het snaveltje, hij eet bijna zijn eigen vleugeltje op :wink:

Daarnaast zijn de lijnen van het kruisje ''te dun'' naar mijn idee. Daarnaast ziet hij er behoorlijk nieuw (snedes zijn scherp) uit en de achterkant is te mooi om waar te zijn.

Mocht je een mooie ss adelaar zoeken, kijk dan bij de gerenormeerde webshops/dealers, uit collecties van wildvreemden komt meestal niet veel goeds.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: SS mouw adelaar

Bericht door Ray76 »

Ik kijk ook veel bij de militaria dealers en op diverse fora. Dat nieuw eruit zien vind ik nog wel kunnen. Je ziet regelmatig mint staat/niet gedragen adelaars.
Er zijn ook zoveel verschillende varianten mouw adelaars. Vandaar dat ik het hier ook graag wil verifiëren, voordat ik eventueel tot een aankoop zou overgaan. Heb wel slechtere repro adelaars gezien.
Deze staat te koop op militariaverkoop.nl Het jammere aan deze site is, dat er ook repro aangeboden mag worden.
Zonder dat dit erbij vermeld hoeft te staan.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: SS mouw adelaar

Bericht door Erik »

Ray76 schreef:Deze staat te koop op militariaverkoop.nl Het jammere aan deze site is, dat er ook repro aangeboden mag worden.
Zonder dat dit erbij vermeld hoeft te staan.
Daar is niks jammers aan. Het is gewoon een marktplaats voor militaria. Of dat nu origineel of nageproduceerd is. Daar zijn geen spelregels vpoor bedacht.
Het zou een fijne gewoonte zijn als mensen een goede beschrijving geven van wat ze aanbieden, maar dat is nu eenmaal niet zo. Net als op marktplaats wordt het zó het net opgeplempt en je bekijkt het maar! Letterlijk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: SS mouw adelaar

Bericht door _Arthur »

Deze?

http://www.militariaverkoop.nl/adverten ... patch.html

Als je als verkoper niet eens weet dat het een SS adelaar is, kan je als koper ook niet verwachten dat het een origineel is.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: SS mouw adelaar

Bericht door Ray76 »

De verkoper weet wel dat het een SS adelaar is. Advertentie stond met dezelfde tekst op marktplaats.
Denk dat hij voor beide websites dezelfde tekst heeft gebruikt.
En ik kan hem toch beter laten zien op het forum voordat ik hem aankoop. Als ik echt 100% zeker was geweest, dan had ik nadien foto's laten zien in mijn collectie topic :wink:
Je kunt niet alles weten, daarom vind ik het forum zo fijn. Zijn altijd mede verzamelaars die je behoeden voor een slechte koop _/-\o_
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: SS mouw adelaar

Bericht door utmi »

Dit model heeft nooit bestaan (naar mijn weten). Het is een combinatie van twee bestaande adelaren:
De machinaal geborduurde SS adelaar (vaak Dachau model genoemd)
en de BEVO adelaar.

Hij heeft dus het ontwerp van een bevo adelaar maar is machinaal geborduurd :frownno:

Het goedkoopst zijn de Dachau adelaartjes, zo'n €150 als je goed zoekt. Blijf bij dat "textbook" model.
Their name liveth for evermore
Plaats reactie