Adolf Hitler stempel

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Wolfgang
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015, 01:06

Adolf Hitler stempel

Bericht door Wolfgang »

Beste leden van het Wo2 Forum,

Sinds kort is een stempel met het beeltenis van Adolf Hitler in mijn bezit gekomen.
Nu vraag ik mij af uit welk jaar komt het en is het origineel.

Zelf verzamel ik veel uit de 2e wereld oorlog maar het liefst alleen maar authentieke.
Hopelijk kan iemand mij de antwoorden geven waar ik na op zoek ben want ik kan het namelijk nergens anders vinden.

Groeten, Wolf
Bijlagen
10380915_328605367346924_4834363594657462330_n.jpg
10897923_328273110713483_3905156606598179529_n.jpg
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Adolf Hitler stempel

Bericht door hajos »

Lijkt mij een school stempel.
Kan oorlogs zijn of jaren 50/60
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Adolf Hitler stempel

Bericht door Erik »

hajos schreef:Lijkt mij een school stempel.
Kan oorlogs zijn of jaren 50/60
Klopt, ik ken ze uit mijn stageperiodes toen ik op de Pedagogische Academie zat. Je hebt ze ook van Churchill, Eisenhouwer en Sinterklaas. Na-oorlogs en bedoeld voor onderwijs. Als onderwijzer maakte je dan een soort 'lesbrief' en kon die met dit soort stempels verluchtigen. Vervolgens brandde je er een stencilvel van zodat je kon stencilen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Wolfgang
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015, 01:06

Re: Adolf Hitler stempel

Bericht door Wolfgang »

Erik schreef:
hajos schreef:Lijkt mij een school stempel.
Kan oorlogs zijn of jaren 50/60
Klopt, ik ken ze uit mijn stageperiodes toen ik op de Pedagogische Academie zat. Je hebt ze ook van Churchill, Eisenhouwer en Sinterklaas. Na-oorlogs en bedoeld voor onderwijs. Als onderwijzer maakte je dan een soort 'lesbrief' en kon die met dit soort stempels verluchtigen. Vervolgens brandde je er een stencilvel van zodat je kon stencilen.
Hartelijk bedankt!
Via internet en andere bronnen kon ik niks over de betreffende stempel vinden.
Een vriend van mij rade deze forum aan als ik niet verder kon komen dus dat was een heel goed idéé. _/-\o_
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Adolf Hitler stempel

Bericht door Erik »

Wel origineel dus, authentiek bovendien! Tenminste, als je lesmaterialen uit de jaren 60-70 spaart! Schoolplaten, pennenbakjes, stempels, inktlapjes, schoolboekjes, dat soort dingen!
Een stempel alleen zal niet teveel waard zijn trouwens, die dingen kwamen in sets, in houten doosjes. Er zijn heel veel thema's en verschillende groottes stempels, sommige bijna formaat A6! Thema's zij onder andere WO2, 80-jarige oorlog, middeleeuwen etc.
Als set zijn ze waardevol.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie