Persoonsbewijs ongeldig.

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Persoonsbewijs ongeldig.

Bericht door Wesley92 »

Hebt een persoonsbewijs gekocht van een man.
Dit persoonsbewijs is ongeldig gestempeld.
Zoals ik op internet kan vinden werd dit alleen gedaan bij mensen die naar een kamp werden gebracht, dus meestal mensen met joodse afkomst.
Deze man heet geen letter J op het persoonsbewijs staan.

Ik heb inmiddels gevonden wanneer deze man is overleden en waar hij nu ligt begraven.
De vrouw van deze man heb ik ook gevonden en is ook overleden.

Heb informatie op militie website gekocht, en heb nu wat gegevens van deze man van tijdens de eerste wereldoorlog.

Ben nu erg benieuwd waarom er ongeldig op staat en of iemand iets meer kan vinden over deze man.

Foto's zijn uitsluitend geplaatst voor onderzoek, heb de foto en de namen daarom niet gemarkeerd zoals het hoort. Anders zouden jullie niks kunnen zien.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Persoonsbewijs ongeldig.

Bericht door hajos »

Persoonsbewijzen zijn tot een aantal jaren na de oorlog nog in gebruik geweerst.
Kan gewoon zijn dat deze persoon een andere legitimatie verkregen had en dat de gemeente stavoren de pas ongeldig verklaard heeft.
Bij mijn oude paspoort werd het gedaan door gaten in te persen.

hier nog een voorbeeld:
http://www.persoonsbewijzen.nl/passie/s ... ekstpagina
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Re: Persoonsbewijs ongeldig.

Bericht door Wesley92 »

hajos schreef:Persoonsbewijzen zijn tot een aantal jaren na de oorlog nog in gebruik geweerst.
Kan gewoon zijn dat deze persoon een andere legitimatie verkregen had en dat de gemeente stavoren de pas ongeldig verklaard heeft.
Bij mijn oude paspoort werd het gedaan door gaten in te persen.

hier nog een voorbeeld:
http://www.persoonsbewijzen.nl/passie/s ... ekstpagina
Tegenwoordig krijg je je paspoort en of id weer mee naar huis.
Maar zoals ik lees op internet zijn de bestempelde persoonsbewijzen na 1 jaar vernietigd.

Overigens denk ik dat je gelijk hebt dat deze man een nieuwe heeft gekregen.
Met welke reden weet ik niet.
Heeft zover ik kan zien niet in een kamp gezeten.
Plaats reactie