Catawiki

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Catawiki

Bericht door Edgar »

Beste leden,

Ik probeer al sinds de jaarwisseling enkele zaken te koop aan te bieden op catawiki, echter wordt er totaal niet gereageerd op emails of aangeboden veilingobjecten.

Ten eerste heb ik al meermalen moeten mailen (wat enkele weken duurde) voordat ik uberhaupt een bevestiging kreeg dat mijn legitimatie OK was. Toen dacht ik eindelijk wat te kunnen aanbieden, maar op aanvraag waarom mijn kavel niet geaccepteerd wordt heb ik meermalen geen antwoord op gekregen.

Hebben meer leden dit probleem? Ik vind het nogal amateuristisch overkomen, vooral door gewoonweg niet op emails te reageren.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik hen het zo niet met die site.

Aangezien ik soms mijn twijfels heb over bepaalde behaalde prijzen in vergelijking met bv ebay en andere sites.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door A. de Koster »

Hoi Edgar,

Momenteel is het aanbod explosief toegenomen. Daardoor duurt het ruim 2-3 weken soms nog langer voor het verwerkt kan worden. Mail me ff op Catawiki dan zal ik even kijken.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door A. de Koster »

Overigens is de mail een puntje waar ze bij Catawiki mee bezig zijn. Ze worden bedolven onder mails van onzin tot belangrijk. Ik loop er zelf ook tegenaan.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Het lijkt mij ook, dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes.
Kavels die ik er maanden geleden op aangeboden had, zijn nu pas aanvaard.Het gaat niet om militaria ter verduidelijking!
Ook kreeg ik de vraag om, dit of dat te veranderen aan het kavel, dit binnen het uur gedaan en terug aangeboden en dan weer géén verder bericht.....
Geduld is troef!
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Catawiki

Bericht door Fidoo »

Voor verkoop misschien wat vervelend.
Maar om te kopen ben ik goed te spreken over de handelswijze!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik vraag me af of de verkopers op Catawiki ook moeten betalen om hun zaken te verkopen op de site ?

De koper moet in elk geval de 9 % van de gehele aankoop er nog bij tellen.
Dan kan ik alleen maar vaststellen dat sommige zaken veel goedkoper kunnen gekocht worden op andere sites.

Ik moet ook zeggen dat ik niet alle veilingen van deze site in het oog hou, maar toch wel bepaalde veilingen die ik wekelijks in het oog hou.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Jawel; verkoper staat 15,1% af.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Dus Chris in totaal 9 + 15.1 = 24.1 % dat catawiki op zijn bil slaat. :bonk:

Vindt je dit zelf niet veel voor een internet veiling ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Catawiki

Bericht door Fidoo »

uniformverzamelaar schreef:Dus Chris in totaal 9 + 15.1 = 24.1 % dat catawiki op zijn bil slaat. :bonk:

Vindt je dit zelf niet veel voor een internet veiling ?
Ben het volledig met je eens.
Heb voor een week geleden een album gekoch 40,- dat vind ik toch een leuke prijs.

Ook heb ik een uniform gekocht van..... Nou ja zie foto
Alleen na steeds meer zoek werk, kom ik er toch achter dat de drager van dit uniform mogelijk pas in 1964 bij de navy gekomen is.... :r




Dus ik hou me mening nog even weer voor me over catawiki
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Voor de kosten kan ik alleen maar zeggen dat je dit op voorhand weet!
Je stapt in het verhaal, of je doet het niet!
Ik werk heel veel met veilinghuizen, de meeste zijn ondertussen ook on- line, en géén probleem met hun kosten!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

stukaf schreef:Voor de kosten kan ik alleen maar zeggen dat je dit op voorhand weet!
Je stapt in het verhaal, of je doet het niet!
Ik werk heel veel met veilinghuizen, de meeste zijn ondertussen ook on- line, en géén probleem met hun kosten!

Dat is natuurlijk een keuze die je zelf maakt.

Maar ik blijf erbij, met een beetje uit te zoeken kan je veel geld besparen zowel als verkoper alsook als koper.

Heb ook reeds meer dan 35 jaar ervaringen met veilinghuizen (nationaal en internationaal) en zie toch dat sommige kosten die aangerekend worden heel veel kunnen verschillen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

Heb toch al wat leuke dingen kunnen kopen aan een goede prijs, en ook al kunnen verkopen met resultaten die ik bv niet op MP kreeg. Weet wel wat je koopt, want ik kom ook veel repro tegen.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Catawiki

Bericht door Edgar »

Nog niks gehoord, zelfs niet op mijn email... loze beloftes...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Catawiki

Bericht door stukaf »

Gisteren is een kavel (niet militaria!)in de verkoop gekomen die ik bij mijn inschrijving (drie of vier maanden geleden!)er als eerst had opgezet.... :wink:
Plaats reactie