93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Ja ik ben vlaming zo een proces gaat veel geld kosten dan ist te hopen dat het nog iets opbrengt als het iets opbrengt
Heydrich
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

Nu ben je al de zoveelste Belg die over de centjes begint, ik dacht altijd dat juist wij de Nederlandsers zo zuinig waren :lol:
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Je zou voor minder zuinig zijn sinds de euro op gestart is wordt alles naar boven afgerondt
Heydrich
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Der Blitz »

Jah, das zeker dat ze von braun geen proces aandeden, die hebben ze mee naar Amerika genomen, en mocht daar verder werken aan raketjes, waardoor nasa is ontstaan.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

Kugelblitz schreef:Dit is Vlaams vermoed ik, hij zegt: Wat willen ze die man nu nog maken, hij is immers 93 jaar. Willen ze hem soms 20 jaar celstraf geven? Misschien haalt hij het proces niet eens meer. Hij is bovendien maar een onbelangrijk figuur, de daders die ze echt hadden kunnen gebruiken zijn echter nooit berecht. Bijvoorbeeld Werner von Braun, die duizenden joden als slaven gebruikte.
Het was niet Werner Von Braun ZELF maar zijn opdrachtgever die met de dwangarbeiders aankwamen.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Patrick;

Denk dat je mijn eerste post eens goed moet lezen.

Het gaat hier zeker niet over de zuinigheid, maar wel dat het geld dat ze aan dergelijke zaak besteden (wat volgens mij geen enkel nut heeft) beter kunnen gebruiken voor andere dingen die de mensen wel verder helpen (denk bv maar aan de minder validen of de drugsverslaafden) of is daar in Nederland genoeg geld voor :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door FW200 »

Daar heeft uniformverzamelaar groot gelijk in ze zouden dat geld beter ergens insteken dat nuttig is maar ja wie zijn wij he

Grtjs alain
Heydrich
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

Was eigenlijk als grapje bedoelt, Guy, Nederlanders staan normaal altijd als zuinig bekend :P

Maar hoe dan ook, denk je nu echt dat er meer geld voor andere dingen vrijkomen als men geen oorlogsmisdadigers vervolgt, dat is toch wel een zeer naieve gedachte. Geld verkwist men toch wel, gaat heus niet de zorg in of iets dergelijks, daar valt immers volgens regering geen eer te behalen...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Inderdaad, ik geef toe dat dit een naïeve gedachte is dat ze het vrijgekomen geld beter zou besteden dan aan zulke nutteloze zaken als het veroordelen van een 93 jarig man.

Maar als nu alle mensen zo gaan denken en praten als ik hier dan zou er toch in die houding iets kunnen veranderen.

En met een symbolische of waarschuwende veroordeling moet ik al even hard lachen.

Men zou beter andere zaken veroordelen die huidige situaties in de wereld aangaan.

Denk bv maar aan de oorlog in Oekraïne, de nederzettingspolitiek van Israël, de IS aanslagen, de bomaanslagen van de Palestijnen en noem maar op.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

Het is geen naieve gedachte van JOU om dat geld aan betere dingen te besteden, het is een naieve gedachte dat je DENKT dat de regering het aan betere dingen besteed, doen ze toch niet, snap je me nu, Guy? Overigens is het nooit onnuttig om iemand te veroordelen die misdaden heeft begaan, al is het maar voor de genoegdoening voor de nabestaanden. De tweede en derde generatie heeft het er vaak nog steeds moeiljik mee.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik snap het wel wat je bedoeld.

Maar dat zijn dan gewoon uitspraken over veroordelingen die ingegeven worden door haat.

Men moet op een gegeven ogenblik ook ne keer leren om te vergeven, wat zeker niet wil zeggen dat het moet vergeten worden.

Maar de kinderen en kleinkinderen opvoeden met een vorm van haat tegen iets omdat de geschiedenis in hun nadeel heeft gespeeld is zeker geen goede zaak tot vergeving.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

Berechten heeft niets met haat te maken, eerder met genoegdoening...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door uniformverzamelaar »

Het is maar hoe je het beziet hé Patrick. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door Der Blitz »

Kan beide standpunten wel begrijpen, oorlogsmisdadigers zouden niet vrijuit mogen gaan, maar om iemand 70 jaar na datum nog te gaan berechten? Een 93 jarige is nu niet bepaald een gevaar voor de huidige maatschappij, ik kan dan ook wel volgen in een mening dat men dat geld beter in andere zaken kan steken. Dat dit dan niet in de zorg gaat gestoken worden omdat de regering daar weinig eer in zou zien kan zijn, maar men kan dan beter dat geld gebruiken voor de strijd tegen IS bijvoorbeeld, dat wel een direct gevaar betekend voor onze maatschappij.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 93-jarige man vervolgd voor oorlogsmisdaden

Bericht door patrickh »

uniformverzamelaar schreef:Het is maar hoe je het beziet hé Patrick. :)

:wink: Ieder zijn mening, he!
Gesloten