Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Wesley92 »

Fidoo schreef:
_Arthur schreef:
Fidoo schreef:Laatst Een foto album binnen gekregen, daar lijkt me weinig aan te neppen 8)
Helaas dus wel; fotos zijn redelijk eenvoudig te dupliceren.

Waarmee ik niet zeg dat jouw betreffende album namaak is, maar helaas is het geen garantie 'omdat het een album is', dat het per definitie echt spul is.


Wat een heerlijk forum dit. Binnen 3 min veel geleerd over munten en albums.
En zeker de albums zit ik echt van te kijken.... :r (al twijfel ik niet over mijne)

De albums waar ik het over had zien er inderdaad zo uit, maar dan zwart.
Of deze die tekoop staat waar inmiddels 110 euro op is geboden ook nep is weet ik niet.


Wesley ebay foto album met helm? Blauw toevallig?
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Wesley92 »

Bas ww2 schreef:Die is toch in Canada geslagen?
1944 gemerkt met een D.
Afkomstig uit Denver.
Waarde tussen de 9000 en de 20000.

Heeft de munt uit 1944 een S dan komt deze uit San Francisco.
Deze is tussen de 8 en de 45 euro waard

Ook uit 1945 is een zeldzaam dubbeltje.
Uit 1945 zijn er dan ook geen verschillende geslagen.
Deze hebben een waarde tussen de 1000 en de 2000 euro.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Dit soort zaken van letters en soms ook rand inscripties op munten komt in vele landen voor en geeft inderdaad soms aanleidingen tot hoge bedragen.

Zo zijn er vele zaken die de waarde van munten ten opzichte van schijnbare dezelfde munten kunnen bepalen.

Maar dat had ik al eerder in dit topic vermeld.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Vab dit soort advertenties word ik altijd een beetje triest; http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr .
Als ik het goed begrijp is de plaatser van deze advertentie mogelijk opgelicht. Misschien kan iemand op dit forum nog iets voor deze persoon doen.

Deze advertentie geeft eigenlijk maar weer eens aan dat je niet zomaar een groot geldbedrag naar een onbekend iemand moet overmaken. Uitgaande van de foto van de "aangeboden" Sovjet orde zal het dan ook niet om een bedrag van 10 Euro zijn gegaan!!! De onderscheiding op de foto is immers een Orde van de Patriottische oorlog, 1e klasse-Type 2 en géén Type 3.
Bij een soort gelijke aanbieding is een goede tip; communicatie!
Iemand die een object zoals deze te koop heeft kan je er meestal wel meer over vertellen.
Durf de verkoper ook om detailfoto's te vragen of nog beter als de verkoper in Nederland (België) woont maak een afspraak zodat je het object kan bekijken en kan kopen.
Iemand die een verzamelobject zoals deze onderscheiding werkelijk te koop heeft, zal zeker op je serieuze vraag/voorstel ingaan. Een oplichter niet, deze wil het liefst geen moeilijke vragen en wil alleen maar dat je betaald via een bankoverschrijving.
Bijlagen
Advertentie.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Fidoo »

asjemenou schreef:Vab dit soort advertenties word ik altijd een beetje triest; http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr .
Als ik het goed begrijp is de plaatser van deze advertentie mogelijk opgelicht. Misschien kan iemand op dit forum nog iets voor deze persoon doen.

Deze advertentie geeft eigenlijk maar weer eens aan dat je niet zomaar een groot geldbedrag naar een onbekend iemand moet overmaken. Uitgaande van de foto van de "aangeboden" Sovjet orde zal het dan ook niet om een bedrag van 10 Euro zijn gegaan!!! De onderscheiding op de foto is immers een Orde van de Patriottische oorlog, 1e klasse-Type 2 en géén Type 3.
Bij een soort gelijke aanbieding is een goede tip; communicatie!
Iemand die een object zoals deze te koop heeft kan je er meestal wel meer over vertellen.
Durf de verkoper ook om detailfoto's te vragen of nog beter als de verkoper in Nederland (België) woont maak een afspraak zodat je het object kan bekijken en kan kopen.
Iemand die een verzamelobject zoals deze onderscheiding werkelijk te koop heeft, zal zeker op je serieuze vraag/voorstel ingaan. Een oplichter niet, deze wil het liefst geen moeilijke vragen en wil alleen maar dat je betaald via een bankoverschrijving.

Amen!
(Lekker onzinnige opmerking van me, maar kon de knop vind ik leuk niet vinden :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Adri
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2015, 21:26
Locatie: Rotterdam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Adri »

Hoe is te zien dat dit een Waffen SS helm is? :bonk:
omdat de foto's op z'n kop staan?
mp helm.png
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bobdussen »

400 euro, reële prijs ook ha-ha
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Het kán gekker ;)
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

Er trappen -bijna- altijd mensen in :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Fidoo »

sobel schreef:Er trappen -bijna- altijd mensen in :)

Hopelijk spreek je niet uit ervaring :P


Ik ga maar eens op MP rond surfen, kijken of der nog wat " leuke " tussen ziten
chrisje110
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2013, 22:33

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door chrisje110 »

Het is toch te gek voor woorden..

Volslagen rotzooi weer, en kijk die biedingen: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ratie.html

Volgens mij gelooft deze verkoper ook nog in zijn eigen sprookjes.. (mail naar aanleiding van mijn reactie)

Geeft niets Chris de meesten denken het, begrijp ik ook wel. Hieronder een nepper voor 375, zonder cassette en doos die op zich al een paar honderd euro kosten als je ze al kunt krijgen. Dat ding van mij is van mijn oom geweest een oud oostfrontstrijder Waffen SS eerst Sturmmann panzergrenadier, later chauffeur tigertank ( Wiking Schwere Panzer-Abteilung 503 ( 103 ) 1943-1945. Eerst nog bij mijn vader gelegen toen naar mij ( allebei overleden ) ik word 60 dit jaar en ik weet niet beter of hij heeft dat ding en nog wat spul inc papieren altijd thuis gehad mijn oom dus. Dus dan moet hij ergens in de jaren 50 dat ding ' vals ' gekocht hebben. Ik heb ook zijn persoonlijke onderscheidingen zie foto, en dan zou hij zo,n medaille vals kopen hij was niet gek. Hij zal hem '' gevonden, gestolen, gekregen '' hebben. Verdiend niet daar is het te hoog voor en hij was geen lid van de partij. Maar hij heeft wel doorgevochten tot de laatste dagen in Berlijn, en god mag weten wat hij daar nog heeft uitgespookt, wel eens beelden gezien neem ik aan, een totaal gekkenhuis. Mij maakt het niet uit ik geef er niet om alles is winst. Maar voor niets gaat het ook niet weg. 15.000 Kosten ze vroeger zal nu wel iets meer zijn. Veilen of in Duitsland verkopen hoor ik je denken, ja inderdaad dat is het beste maar ik gun ze het niet ( DIE GASTEN MET POEN ) en ik heb dat geld niet nodig, ik gun het de kleine verzamelaar hoor je niet vaak natuurlijk. Wie hem pakt is een bofkont zo niet gaat hij naar mijn kinderen al geven die er ook niets om, mijn laatste jas heeft geen zakken. Succes met verzamelen Chris.
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door limburgsejager »

Die repro word al maanden aangeboden... Vind het gek dat hij hem nog niet de deur uit heeft gedaan voor die absurde prijs
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Tja bij sommigen zit blijkbaar echt een steekje los
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ike75 »

Bijlagen
iojhih.jpg
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Tja de datum van plaatsing zeg genoeg..
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie