Vandaag gevonden op de rommelmarkt..

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vandaag gevonden op de rommelmarkt..

Bericht door coco »

Koop vooral wat je zelf wilt, maar ss gemarkeerde xylofoons doet alarm bellen rinkelen!
Neem Patrick zijn advies in acht en besteedt er geen geld aan.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
HxC
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:33

Re: Vandaag gevonden op de rommelmarkt..

Bericht door HxC »

ik plaats hem zowiezo eerst hier en op andere forums hoor voor ik iets koop :) dat risico loop ik liever niet :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Vandaag gevonden op de rommelmarkt..

Bericht door asjemenou »

HxC schreef:het rare is; de zegels zijn echt wel gekleefd zelfs :) zelfs als je van dicht kijkt; zie je het niet; de foto is ook echt; hoe doen ze dit toch? :)
Als er geld mee te verdienen valt dan zijn mensen (lees oplichters) ingenieus. Zo vanaf de foto's gezien ziet de lidmaatschapskaart er bedrieglijk origineel uit. Of de lidmaatschapskaart dit ook is als je 'm zintuiglijk kan bekijken durf ik zo niet te zeggen.
Het enige wat ik je kan adviseren is, neem in het vervolg een loepje mee als je naar een rommelmarkt of beurs gaat.
Wat de pasfoto betreft, een originele pasfoto uit die tijd is veelal afgedrukt op (lichtgevoelig) kartonachtig fotopapier en zal niet zijn opgebouwd uit puntjes (raster). Ook voelt het glad aan als je er met je nagel overheen gaat. Het hedendaagse foto printpapier voelt ruw aan als je er met je nagel overheen gaat. Ook zijn deze fotoprints opgebouwd uit puntjes. Bekijk zo'n fotoprint maar eens met een loep dan zal je begrijpen wat ik bedoel. Het is zomaar een tip.
Bedenk dat je niet de enige bent die misleid is; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagboek_van_Hitler .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie