K98 info?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: K98 info?

Bericht door FW200 »

Mij hoor je niet klagen , ik woon trouwens niet in nederland.
Maar ik was over één model bezig,gebouwd naar het originele ontwerp van de k98 .
Dat wordt of kun je gebruiken bij airsoft ,en daar heb je geen wapenvergunning voor nodig.
Omdat het geen echte kogels afschiet ,maar het voordeel er van is dat het volledig op de k98 lijkt
Heydrich
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: K98 info?

Bericht door Jim »

In Nederland mag je een airsoft geweer aanschaffen mits je aan bepaald voorwaarden voldoet.
-18 of ouder zijn.
-Lid worden van het Nederlandse airsoft sport bond (a €84 per jaar)
-verklaring van goed gedrag kunnen overleggen en dit elke 2 jaar vernieuwen.

Maar als ik in België of ander Europees land een onklaar wapen aan laat passen naar de Nederlandse wetgeving. Dan zou ik die toch zonder problemen mogen invoeren?
Certificaat zou men wel graag willen maar is nog steeds niet wettelijk verplicht.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
_Arthur

Re: K98 info?

Bericht door _Arthur »

Jim schreef: Maar als ik in België of ander Europees land een onklaar wapen aan laat passen naar de Nederlandse wetgeving. Dan zou ik die toch zonder problemen mogen invoeren?
Zelfs een scherpe zou ingevoerd kunnen worden; door een erkend wapenhandelaar welke hem daarna aanpast / onklaar maakt volgens de Nederlandse wetgeving. Daarna kan jij hem aanschaffen bij die erkende wapenhandelaar. Eventueel op verlof natuurlijk indien noodzakelijk.

Opzich genoeg mogelijkheden, het kost alleen tijd en geld.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: K98 info?

Bericht door luc »

Gregory schreef:Dan heb ik denk ik geen problemen want ik woon in België.Maar zeker al bedankt voor de nuttige info ;)
Bijna 2 bladzijden B...T terwijl hij in België woont . En niemand dat eigenlijk op zijn vraag antwoord ..... :?
Het zal wel aan mij liggen :roll:
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: K98 info?

Bericht door michiel01 »

Hallo Gregory,
Als je Luc, van de post hiervoor, een berichtje stuurt, wil hij je vast wel helpen. Ik ken niemand met zoveel verstand van K98's dan hem.
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: K98 info?

Bericht door FW200 »

Beste michiel01


ik zit nog altijd met een vraagje????

grtj alain
Heydrich
Plaats reactie