Nederlandse verzameling

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Jasper J »

Leuke spullen allemaal edgar ik heb ondanks dat ik het niet meer verzamel nog steeds wel een zwak voor nl voor 1940 , de stijl van de uniformen is prachtig de nederlandse helm vind ik een uniek mooi model.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Haplo »

Ik reageer zelf ook niet altijd.
Het oee en aahh heeft geen nut.
Maar ik bekijk en bestudeer de foto's wel.
Wat dat betreft is het best een aardig referentie topic met kwalitatief mooie bijzondere en goede items.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Edgar »

coco schreef:een repro/fantasie xylofoon krijgt tientallen reacties
Precies, dat bedoelde ik. Je hebt het beter verwoord dan ik. Dat verbaast me gewoon nogal. :bonk:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Mooie stukken weer kerel! Moet toch ook nog maar eens zo'n Nederlands helmpje aanschaffen... :wink:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Alex »

coco schreef:Ik moet Edgar daar wel gelijk in geven een repro/fantasie xylofoon krijgt tientallen reacties en onderwijl worden hier zeldzame/mooie/originele Nederlandse spullen getoond en geen haan die er naar kraait.
Verloedering van het forum? Kan dat helaas niet ontkennen.

Toch hoop ik oprecht dat het geen drempel is voor mensen om hun collectie te blijven posten, ik leer als Duits verzamelaar veel bij over Nederlands door dit topic en dat van Joep en dat stel ik enorm op prijs!
Dat is dus de reden dat ik niks meer post op fora. En als je wat hebt zijn er altijd weer figuren die wat te zeiken hebben of het beter weten. Ik hou mijn collectie lekker voor mijzelf en een aantal bevriende verzamelaars die het wel kunnen waarderen.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door uniformverzamelaar »

Alex schreef:
coco schreef:Ik moet Edgar daar wel gelijk in geven een repro/fantasie xylofoon krijgt tientallen reacties en onderwijl worden hier zeldzame/mooie/originele Nederlandse spullen getoond en geen haan die er naar kraait.
Verloedering van het forum? Kan dat helaas niet ontkennen.

Toch hoop ik oprecht dat het geen drempel is voor mensen om hun collectie te blijven posten, ik leer als Duits verzamelaar veel bij over Nederlands door dit topic en dat van Joep en dat stel ik enorm op prijs!
Dat is dus de reden dat ik niks meer post op fora. En als je wat hebt zijn er altijd weer figuren die wat te zeiken hebben of het beter weten. Ik hou mijn collectie lekker voor mijzelf en een aantal bevriende verzamelaars die het wel kunnen waarderen.
Dat is toch normaal.

Als, naar mijn schatting, meer dan 80 % van de posters hier Duits verzamelen, dat de andere zaken bijna geen aandacht krijgen.
Ook al zijn dit interessante en soms zeldzame zaken, dit is zeker niet de interesse van de meerderheid van de verzamelaars op dit forum.

En als er dan al een paar reageren met zo gezegde niets zeggende posten, mooi enz..., volgens sommige is dit toch een aanmoediging om verder te posten.
Zo niet valt het laten zien gewoon stil zoals Alex al heeft gezegd in de vorige post.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door magicdutchmen »

Alex schreef:Dat is dus de reden dat ik niks meer post op fora. En als je wat hebt zijn er altijd weer figuren die wat te zeiken hebben of het beter weten. Ik hou mijn collectie lekker voor mijzelf en een aantal bevriende verzamelaars die het wel kunnen waarderen.
Ik herken mij precies in wat Alex schrijft. De reacties die ik vaak krijg voegen voor mij niks toe of nodigen mij nooit echt uit om te delen. (Een zweem van negativiteit of jaloezie)
Maar ik volg je topic wel Edgar, en je laat mooi spul zien :-)
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door FW200 »

Ik denk dat de kleinere legers zoals het nederlandse,belgische,poolse enzo voort minder belangrijk zijn voor de mensen.
Veel mensen kijken dan ook niet verder dan hun neus lang is.
Doet een nederlands of belgisch,uniform aan en dan zullen ze waarschijnlijk zeggen mooi.
Maar doet een duits aan en het zal zijn waooow en heel prachtig.
Waarom ja.
Ik denk dat je eerst al bijna met een tentoonstelling ,moet afkomen voor dat de mensen zullen zeggen of denken oh dat wisten we niet dat, er van eigen land ook prachtig legermateriaal bestaat.
Dat zoals bijvoorbeeld ,over een ander topic hier op de forum kamp breendonk dat krijgt de vallen aandacht en breendonk 2 wordt volledig vergeten .
En zo gaat dat ook met nederlandse en belgische uniformen en materiaal ,vergeleken met het duits materiaal.
Maar dat is maar mijn mening,ik kan niets zeggen over de mening van andere.

Grtj alain
Heydrich
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door uniformverzamelaar »

magicdutchmen schreef:
Alex schreef:Dat is dus de reden dat ik niks meer post op fora. En als je wat hebt zijn er altijd weer figuren die wat te zeiken hebben of het beter weten. Ik hou mijn collectie lekker voor mijzelf en een aantal bevriende verzamelaars die het wel kunnen waarderen.
Ik herken mij precies in wat Alex schrijft. De reacties die ik vaak krijg voegen voor mij niks toe of nodigen mij nooit echt uit om te delen. (Een zweem van negativiteit of jaloezie)
Maar ik volg je topic wel Edgar, en je laat mooi spul zien :-)

Dit is zeker een verkeerde reden om niet meer te posten.
Men mag negatief zij over iets wat een ander post, maar daarvoor moet dan wel een gegronde en aantoonbare reden zijn. Anders zouden deze posters beter hun mond houden.

Maar langs de andere kant, welke reacties verwacht U dan ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door uniformverzamelaar »

Alain,

Breendonk is hier niet op zijn plaats.
Daar is dat andere topic voor.

Maar hoeveel mensen zouden weten wat je bedoeld met Breendonk 2 ?
Hoeveel zouden er nog zijn die de feiten van NA de bevrijding en de situatie in Breendonk (of Breendonk 2 zoals U het noemt) kennen ?

Die gene die het slachtoffer waren zwijgen.(als ze nog leven ?)
Diegene die de daders waren zwijgen ook (als ze nog leven ?)

Maar dit is volledig buiten dit topic en dus graag de reactie in des betreffend topic.

Misschien kan een moderator deze posten verplaatsen naar het betreffende topic in bezienswaardigheden aub ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door FW200 »

Ik weet het maar was gewoon als voorbeeld bedoeld ,dat de mensen aandacht hebben voor iets en het andere gewoon vergeten.
Dat was mijn bedoeling guy.


Grtj alain
Heydrich
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door FW200 »

En heb altijd veel waardering voor je mening.


Grtj alain
Heydrich
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Iwan »

Edgar, ik bekijk t forum regelmatig dus ook jouw topic maar post vrij weinig tot niets meer omdat ik juist t gevoel kreeg dat het de laatste tijd alleen om Duits of Nederlands draaide (hoe kan t verkeren). Als ik zie dat jouw topic bijna 2300 keer bekeken, voor wat t waard is, doe je t niet zo heel slecht dus gewoon doorgaan met plaatsen er is mi toch wel voldoende animo voor...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door Edgar »

Dat is waar Iwan.. bizar hoe het zo omgeslagen is inderdaad.........

Toch nog wat leuks kunnen vinden vandaag, een klewandrager, een II-4RVA gemarkeerde kaartentas zoals exact staat afgebeeld in Talens Ransel op de Rug deel 1. Kaartentas is verder gemarkeerd met AI 34 dV, en binnenin ook nog met II-4RVA en heeft nog de originele liniaal. Verder nog een foto van een kapitein van het korps motordienst die ik moet inlijsten en op mijn bureautje komt ,alsmede een los geweersleuteltje, altijd handig.
Bijlagen
DSCN3800.JPG
DSCN3797.JPG
DSCN3796.JPG
DSCN3794.JPG
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Nederlandse verzameling

Bericht door rood »

Wederom mooie aanwinsten!
Plaats reactie