Ss Kantinegeld

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Ss Kantinegeld

Bericht door Roel R. »

ik heb de mogelijkheid om dit te kopen:

Afbeelding

maar ik vraag me er iets overaf, in het duits zou het toch kantinengeld moeten zijn? misschien is het namaak? mensen met verstand van duitse grammatica?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zal even een mailtje sturen naar William L. Harris Jr.

Die gast woont in Amerika (dacht ik) en heeft zoveel munten en bankbiljetten dat ie volgens mij z'n openhaard ermee kan stoken een winter lang. Anyways, effe zoeken of ik z'n e-mail nog ergens heb.

Want ik heb 'm al eeuwen niet meer gesproken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

De schrijfwijze is juist hoor.
Ik heb die muntjes al meer gezien en het werd ALTIJD met kantinegeld beschreven.
Of de uwe origineel is is moeilijk af te leiden van de foto. (zoiets moet je zien,ruiken,horen en voelen om een 100% juiste opinie te kunnen geven).
Maar hij ziet er wel goed uit (mening enkel baserend van je foto)

adrian...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi adrian, welkom op het forum!

ik heb het zelfde gevraagd op http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=33353 en daar werd gezegt dat het een fantasie item was!?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Bedankt voor de welkomst.
Het zou best een fantasy piece kunnen zijn,maar ik persoonlijk ben daar niet 100% zeker van.

adrian.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik ben helaas nog niet zo thuis in woII munten, en ik ben ondertussen overboden op dit lotje, mocht je geintresseerd zijn, het staat op qoop.nl
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik kreeg een mailtje terug:
Yes, that's me. Looks like a SS coin from 30's. Never seen one before. Don't know what it's worth or if it's genuine. But it does looks real to me. I have simular coins. I hope I
was of some help.
Dus daar schiet je niet zoveel mee op, verder heb ik niet echt contacten die hier meer van weten. Sorry
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie