Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door joeri681 »

Ik heb goede zaken gedaan met Limburgsejager !
Snel en vlot antwoord op mijn berichten en alles was binnen een uurtje geregeld.
Gebruikersavatar
brastra
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 aug 2010, 09:08
Gegeven: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door brastra »

Goede zaken gedaan met Bas WW2 !
Gelijk even naar de verzameling mogen kijken, ziet er super leuk uit.
Hou vast aan je ideaal om de spullen orgineel en compleet te maken.
je bent op de goede weg. :yes:

Groeten, Brastra
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

Bastra jij ook bedankt! :D ook zeker bedankt voor de leuke spullen!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Bas ww2, wederom bedankt voor de snelle zaken!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

Patrickh bedankt en veel plezier met de pet!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik begrijp echt sommige verkopers op MP niet hoor.

Ik vroeg om info over een bepaald embleem aan een zeker "Danny".

Men zou toch denken indien iemand info vraag en eventueel een foto van de achterkant dat die persoon interesse heeft om te kopen.
(ben nu zo iemand die graag weet wat hij koopt en niet zomaar in het wilde weg gaat bieden op zaken die NIET al te best beschreven staan in de advertentie !!)

Maar na 2 dagen NOGA BOLLEN, niets gehoord en dan blijkt dat het embleem op gereserveerd staat (lang nadat mijn vraag werd gesteld)

Dom toch van die verkoper want er was wel degelijk belangstelling en ook om meer te geven (nadat ik goede info had gekregen) dan het gereserveerd bod.

Of is dit ook weer een van de zovele verkoper op MP dat niet wenst te verkopen aan een persoon die niet in Nederland woont ?

We zullen dan maar zeker zwijgen over de beleefdheid dat dergelijke personen aan het daglicht stellen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door nathan2552 »

Zeer goede zaken gedaan met verkoper michiel01 en koper HxC
Beide bedankt !
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

uniformverzamelaar schreef:Ik begrijp echt sommige verkopers op MP niet hoor.

Ik vroeg om info over een bepaald embleem aan een zeker "Danny".

Men zou toch denken indien iemand info vraag en eventueel een foto van de achterkant dat die persoon interesse heeft om te kopen.
(ben nu zo iemand die graag weet wat hij koopt en niet zomaar in het wilde weg gaat bieden op zaken die NIET al te best beschreven staan in de advertentie !!)

Maar na 2 dagen NOGA BOLLEN, niets gehoord en dan blijkt dat het embleem op gereserveerd staat (lang nadat mijn vraag werd gesteld)

Dom toch van die verkoper want er was wel degelijk belangstelling en ook om meer te geven (nadat ik goede info had gekregen) dan het gereserveerd bod.

Of is dit ook weer een van de zovele verkoper op MP dat niet wenst te verkopen aan een persoon die niet in Nederland woont ?

We zullen dan maar zeker zwijgen over de beleefdheid dat dergelijke personen aan het daglicht stellen.
Ik snap je frustratie, maar zodra iemand buiten Nederland contact met je opneemt ontvang je als verkoper eerst een waarschuwing van markplaats over dat je moet oppassen voor oplichters uit het buitenland,alsof die in Nederland zelf niet bestaan, en dat een bod dat te mooi lijkt om waar te zijn dat vaak ook is.
Dit remt veel mensen om dus op een bod op reactie in te gaan.

Wat je zou kunnen doen is je account bewerken en je locatie aanpassen in Nederland, en dan in tijdens het mailcontact uitleggen dat het nog een oud account is en je sindskort bent verhuisd naar België, ik weet dat het liegen is maar dit vergroot misschien je kans op marktplaats.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Bas,

Niet echt mijn stijl om daarover te liegen. Eeerlijkheid en recht voor de raap duurt het langst. :)

Nu ik ben reeds 9 jaar lang lid van MP, dat moet toch ook een lichtje doen branden bij verkopers niet waar.

Trouwens het is toch eerst betalen en dan pas verzenden. Wat is het risico voor verkoper :?
Marktplaats zou beter moeten weten, maar ik heb zo de indruk dat daar ook niet de slimste mensen aan het werk zijn.

Nu is er een andere story bovengekomen aan die advertentie.
Het waren dus 2 emblemen (Nederlandse)
Voor het ene had ik geen belangstelling omdat ik het al had, voor het 2de zou er belangstelling bestaan als de vorm van bevestiging van de oogjes anders was dan het embleem dat ik heb.
Nu heeft een collega verzamelaar op het 1ste embleem geboden en toch op het laatste nog een foto kunnen krijgen van de achterkant. Hieruit bleek dat dit geen origineel embleem maar een gegoten was en dus een namaak of een kopie, hoe je het ook wil noemen.
De verkoper had dit zeker niet vermeld in zijn advertenties.
De bieder op het embleem heeft dan op MP een advertentie geplaatst met de foto van de achterkant met een waarschuwing, ook dacht hij dat het embleem waarvoor ik belangstelling had een kopie was. (Maar enkel te zien aan de achterkant.)

Dit werpt natuurlijk al een heel ander licht op deze zaak.
Waarschijnlijk was hij ervan bewust dat het geen goed embleem was en daarom heeft hij ook geen foto doorgestuurd.
Nu, geen duidelijkheid geen biedingen van mijn kant.

Ondertussen zijn de advertenties allemaal afgehaald van MP. Maar weet ik dus niet of de emblemen in werkelijk verkocht zijn.

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem dat men dergelijken emblemen aanbied, maar dan wel met de vermelding dat het namaak of kopieën zijn.
Of zoals ze in Nederlands zeggen "bordenvullers" zijn. Wat natuurlijk een slok op de borrel scheelt in prijzen.

Wat ik wel tof vind. Een van de leden van dit forum heeft mijn vorige post ook gelezen en bood spontaan aan dat hij indien nodig wel zou fungeren als tussen persoon indien de koper zou weigeren het naar België te versturen.
Wat zeker op mijn waardering kan rekenen. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

Eind goed al goed zullen we maar zeggen!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Bas,

Zonder de gevraagde info had ik toch niet geboden.

Maar laat dit een waarschuwing zijn voor diegene die zomaar zaken komen zonder goed op de hoogte te zijn wat men koopt. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door opheusden1944 »

Michiel01 en Ferry van marktplaats
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

Goede zaken gedaan met Friedhelm!
altijd opzoek naar FLAK items
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Fuglesang »

uniformverzamelaar schreef:Maar na 2 dagen NOGA BOLLEN, niets gehoord en dan blijkt dat het embleem op gereserveerd staat (lang nadat mijn vraag werd gesteld).
Dit komt helaas niet alleen op Marktplaats voor, maar ook bij handelaren. Heb dat eens met een fotoalbum gehad bij een Zweedse dealer.
Ik had aangegeven dat ik het wilde bestellen, maar dat ik nog één vraag had. Ik kreeg als antwoord, dat niemand aanwezig was, aangezien het vakantie was. Even later gemailed en gemailed, gebeld en gebeld. 0 reactie. Totdat hij ineens weg was van de site en ik ineens het antwoord kreeg: "oh ja, die is gewoon verkocht".

Overigens wel goede zaken gedaan met Tarnmilitaria :)
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door limburgsejager »

Zeer slechte zaken gedaan met Freek Kuijpers.

Op 1 maart contact met hem opgenomen over een Russisch jasje.
Contact ging lekker vlot. Op 2 maart zijn gegevens gekregen en op 3 maart was het betaald en tevens gestort op zijn rekening.

Vervolgens was het op 6 maart nog niet verzonden met drukte op het werk.
Op 11 maart was het nog steeds niet verzonden omdat hij te laat thuis was voor langs een postNL punt te kunnen gaan.
Vervolgens zou hij dit zijn vriendin laten oplossen.

Inmiddels is het 17 maart probeer ik hem te contacten, maar heeft meneer zijn FB account verwijderd.
Na wat onderzoek en hulp van mede verzamelaars blijkt dus dat hij al meerder keren mensen heeft opgelicht in 2005 en meerdere malen in 2013 onder de namen USMC, Franticprogress, frantic_progress, CCCP, CCCP84 , Karelappeltje en Freek Boeie op Marktplaats, Facebook, Qoop, 2dehands en diverse Forums.

Zijn laatste naam kan ik begrijpen want het boeit hem inderdaad niets of hij mensen oplicht ofniet.
Inmiddels zijn, met behulp van wat andere, diverse fora's ingelicht

Dus mensen wees scherp:

Freek Kuijpers uit Nijmegen (Tilburg in zijn verwijderde FB profiel)
Rek Nr. NL47 INGB 0792 4377 64

Trap er niet in!!
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Plaats reactie