Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Gewoon aangifte doen.
Als ik alles namen en zo invoer bij https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html komt er steeds te staan dat er geen meldingen zijn over dit personage.
Dus geen aangifte van oplichting.
Die mensen komen er dus op die manier steeds mee weg.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ike75 »

Slechte zaken gedaan met R Schol uit Middenmeer via marktplaats. Zeggen dat ze de kaart hebben opgestuurd maar niet leveren.

Gaat om een kaart met Mussert en AH erop.
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door limburgsejager »

limburgsejager schreef:Zeer slechte zaken gedaan met Freek Kuijpers.

Op 1 maart contact met hem opgenomen over een Russisch jasje.
Contact ging lekker vlot. Op 2 maart zijn gegevens gekregen en op 3 maart was het betaald en tevens gestort op zijn rekening.

Vervolgens was het op 6 maart nog niet verzonden met drukte op het werk.
Op 11 maart was het nog steeds niet verzonden omdat hij te laat thuis was voor langs een postNL punt te kunnen gaan.
Vervolgens zou hij dit zijn vriendin laten oplossen.

Inmiddels is het 17 maart probeer ik hem te contacten, maar heeft meneer zijn FB account verwijderd.
Na wat onderzoek en hulp van mede verzamelaars blijkt dus dat hij al meerder keren mensen heeft opgelicht in 2005 en meerdere malen in 2013 onder de namen USMC, Franticprogress, frantic_progress, CCCP, CCCP84 , Karelappeltje en Freek Boeie op Marktplaats, Facebook, Qoop, 2dehands en diverse Forums.

Zijn laatste naam kan ik begrijpen want het boeit hem inderdaad niets of hij mensen oplicht ofniet.
Inmiddels zijn, met behulp van wat andere, diverse fora's ingelicht

Dus mensen wees scherp:

Freek Kuijpers uit Nijmegen (Tilburg in zijn verwijderde FB profiel)
Rek Nr. NL47 INGB 0792 4377 64

Trap er niet in!!
Je zult altijd zien wanneer je 2 weken op je jasje hebt gewacht, geen contact meer met betrokkene kon krijgen en vervolgens een negatieve feedback plaatst, het item de volgende dag met de post komt.
Tja... wat nu.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het een negatieve ervaring was om zaken met hem te doen en zoals er in het verleden meerdere slechte dingen zijn voorgevallen (met andere kopers), zal ik waarschijnlijk nooit meer zaken met hem doen.

Gelukkig is mijn item toch geleverd en hoef ik daar in ieder geval geen aangifte voor te doen.
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door D_Dutch »

Goede zaken gedaan met nathan2552. :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

ike75 schreef:Slechte zaken gedaan met R Schol uit Middenmeer via marktplaats. Zeggen dat ze de kaart hebben opgestuurd maar niet leveren.

Gaat om een kaart met Mussert en AH erop.
Klein vraagje ?

Ik veronderstel dat je wil zeggen,
"Ze zeggen dat ze de kaarten hebben opgestuurd, maar dat ze nog niet geleverd zijn door de post" ?

Indien dit zo is dan denk ik dat je de volgende zaken moet afwegen.

Heb je een bewijs dat ze deze zaken niet hebben opgestuurd ?

Hoe is de verzending gebeurd ?

Indien dit aangetekend is geweest kan U klagen.

Indien U gekozen hebt voor gewone zending dan is het risico voor U.

Ook bij de post kan er iets fout gaan en kunnen zaken verdwijnen, is dat dan de schuld van de verkoper ?

Ik stel voor mij een bepaald bedrag voorop als wat daaronder zit neem ik het risico er voor, als wat er boven zit laat ik steeds aangetekend verzenden.
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 19 mar 2015, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Bas ww2 »

Het wel of aangetekend verzenden is altijd lastig. Ik attendeer mij klanten er zo veel mogelijk op, maar men vertrouwt er vaak op dat het goed gaat, wat ook zó is en die ene keer dat het zonder aangetekend verzenden niet gebeurd tja pech.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

In Nederland (idem in de EU overigens) is de verzender verantwoordelijk voor de verzending van het posstuk.
linkje in Jip-en-janneke taal:
http://www.kijkoprecht.nl/contracten/po ... QsbDY10z4g
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Mooie praatjes,

Ga je voor een paar euro een procedure starten en dan is het nog niet zeker dat je deze zal winnen voor een rechtbank.

Betaal via pay-pal dan ben je bijna zeker van dat je je geld terug kan bekomen indien het niet aankomt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door panzer lehr »

Goede zaken gedaan met, Weitze en ottoklinger op ebay. :)
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ike75 »

Hallo Guy,

Ik heb gevraagd of de kaart al opgestuurd was. Ik kreeg als antwoord. Een zwam verhaal. Ik denk.. al opgestuurd twee dagen na de laatste mail. Denk ik.. Het geld was toen nog niet eens overgemaakt ivm het weekend. Het zal wel. Als ze gelukkig worden van 16 euro
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door nathan2552 »

D_Dutch schreef:Goede zaken gedaan met nathan2552. :)
Jij zeker ook !
Trouwens ook weer met HxC van dit forum, jeroenwo2 van dit forum en James Smith van de facebookgroepen :)
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

ike75 schreef:Hallo Guy,

Ik heb gevraagd of de kaart al opgestuurd was. Ik kreeg als antwoord. Een zwam verhaal. Ik denk.. al opgestuurd twee dagen na de laatste mail. Denk ik.. Het geld was toen nog niet eens overgemaakt ivm het weekend. Het zal wel. Als ze gelukkig worden van 16 euro

Hallo Ike,

Ik ga niet beweren dat er geen foefenlaars tussen de verkopers zitten hoor. Maar nu het ganse verhaal is bekend kan men inderdaad andere zienswijze erop nahouden.

Ik wou enkel maar zeggen dat het ook bij de post kan mislopen en dat niet altijd de verkoper daarvoor verantwoordelijk is. Een verkoop via een site is een officieel gegeven en daar staat dikwijls vermeld dat de verkoper niet aansprakelijk kan gesteld worden voor verlies of beschadiging van de zending. Daar de koop te sluiten heb je je akkoord verklaart met deze regels, 'zo is het althans in België.

Zelfs met aangetekende zendingen kan het soms mis gaan maar dan heb je steeds een bewijs waarmee je naar de post kan stappen.
Kan ik ook van meespreken.

Het is altijd sneu dat er iets niet aankomt. (zowel voor de eerlijke verkopers of voor de eerlijke kopers)
Maar dat is een overweging die men maakt als men beslist om de zaken gewoon of per aangetekend schrijven te laten verzenden is mijn moto.
(ik ben ook koper en geen verkoper, laat ik er dit even duidelijk erbij vermelden)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Jules95 »

Goede zaken met Haplo gedaan :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Van het zelfde Jules.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
jellebb
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2015, 23:10

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jellebb »

Uitstekende zaken gedaan met stefaant2015 op 2dehands.be
Plaats reactie