Armband

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Stette
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2015, 21:36

Armband

Bericht door Stette »

image.jpg
Hoi,
Ik heb me pas lid gemaakt omdat ik een vraag heb gesteld in een ander topic welk de beste manier is om een verroeste helm te conserveren.
Nu dat ik toch lid ben geworden wil ik nog iets laten zien wat al van in de jaren 80 in mijn bezit is.
De tweede wereldoorlog is al vanaf mijn jeugd een interessegebied en ik weet dan ook wel behoorlijk veel over het verloop en geschiedenis ervan.
In mijn jeugdjaren(70-80) kon men nog wel het een en ander vinden op rommelmarkten en 'stock americains'.
Toen heb ik ook af en toe wat gekocht en dat heb ik dan al die jaren bijgehouden. Zo ook onderstaande armband. Ik weet dat het een duitse is maar dat is dan ook alles.ik heb niet(en wil dat ook niet) de kennis om nu te zeggen dat het van dit of dat type is en geproduceerd is in dit of dat jaar.
Daarom dat ik me nu naar dit forum richt en hoop dat ik hier de informatie krijg van de mensen die de kennis wel hebben.
Ik weet dat hier mensen zijn die vinden dat men zich eerst maar eens flink moeten inlezen in de materie voordat ze aan het verzamelen gaan maar ik beschouw met niet als een verzamelaar. Ik heb toevallig nog wat dingetjes liggen die ik toen ofwel nog zelf gekocht heb of gekregen van familie. Er komt dus niets bij en er gaat dus niets weg maar ik zou nu wel eens willen weten wat het juist is.
Groet
Gert
Bijlagen
image.jpg
Stette
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2015, 21:36

Re: Armband

Bericht door Stette »

Voor alle duidelijkheid:
Onderste foto is van de binnen-achterkant.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Armband

Bericht door utmi »

Hallo Gert,

Dit is een fake/reproductie armband naar het ss model gemaakt.
Their name liveth for evermore
Stette
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2015, 21:36

Re: Armband

Bericht door Stette »

Hey utmi,

Bedankt voor de info maar zonder al te technisch te worden;hoe kan je zien dat dit namaak is, en heb je mss een site met foto's waar wel echte opstaan. Kan ik eens vergelijken.
Wist wel dat er nu veel namaak in omloop is maar niet in de jaren 80-90.
Ik had gisterenavond eens vlug wat zitten googlen op armbanden en vond eigenlijk dat 'mijne' er nog redelijk origineel uitzag. Op de witte vlekken na dan, die komen van gyproc schuren op zolder.
Wil je ook eens kijken naar de helm die ik in een ander topic heb staan en vertellen wat je hier over weet.
Alvast bedankt
Groet,
Gert
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Armband

Bericht door utmi »

Hallo Gert, voor een leek lijken alle armbanden misschien op elkaar, voor iemand die zich er een beetje in verdiept, is dit echt een heel duidelijke reproductie. Namaak begon direct na de oorlog om in de behoefte van leuke souvenirtjes van de geallieerde soldaten te voorzien!
Vergelijk eens met deze: http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 01573.html
HKruis moet op witte rondje gestikt zijn en dat rondje weer op de armband, beide zijn van typisch materiaal, dus niet direct doorgestikt op de band zoals die van jou.
Kijk ook eens hoe slordig de zwarte banden op jouw armband gestikt zijn.
Maar het meest duidelijke: aan de achterkant zie je tussen het geborduurde een soort filten laagje zitten, dit is op geen enkele duitse wo2 patch te vinden!
Their name liveth for evermore
Stette
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2015, 21:36

Re: Armband

Bericht door Stette »

Voila, daar kunnen we wat mee met zo'n antwoord!
Heb jouw gegeven link eens bekeken en er zijn inderdaad serieus wat verschillen.
Haha, en ik maar denken dat het dunne vilten laagje bijna niet anders dan authentiek kon zijn :lol:

Als ik wist hoe dat ik ergens kon aanvinken 'heeft bedankt' zou ik dat nu doen maar zo ver ben ik nog niet op dit forum.

Groet
Gert
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Armband

Bericht door Jules95 »

Stette schreef:Voila, daar kunnen we wat mee met zo'n antwoord!
Heb jouw gegeven link eens bekeken en er zijn inderdaad serieus wat verschillen.
Haha, en ik maar denken dat het dunne vilten laagje bijna niet anders dan authentiek kon zijn :lol:

Als ik wist hoe dat ik ergens kon aanvinken 'heeft bedankt' zou ik dat nu doen maar zo ver ben ik nog niet op dit forum.

Groet
Gert
dat kan via het duimpje naast citeer :)
Plaats reactie