Isolatoren radioantenne Duits vliegtuig?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
stefke_smle
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 apr 2010, 12:57

Isolatoren radioantenne Duits vliegtuig?

Bericht door stefke_smle »

Dag allemaal,

Ik heb dit gekregen van een vriend van mijn grootvader, volgens hem zijn het isolatoren van de radio antenne van een neergestort Duits vliegtuig. kan iemand dit bevestigen of heeft er iemand meer info over de crash/buiklanding waar men hierover spreekt?

dit papiertje zat erbij:
Isolatoren van de radioantenne van een Duits vliegtuig Messerschmidt M209. De piloot kwam zich overgeven en maakte een buiklanding in open veld tussen Waterloos en Geisteren (geijsteren) in het voorjaar van 1945 (maart?)

plaats is de gemeente Neeroeteren in België, waterloos en Geijsteren zijn hier gehuchten van.
Jaar waarschijnlijk 1945
Bijlagen
IMG_20150408_162038131.jpg
IMG_20150408_161923003.jpg
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Isolatoren radioantenne Duits vliegtuig?

Bericht door nathan2552 »

Hallo,
ik kan u hier niet veel over zeggen,
maar wel dat er ME 109 staat, niet 209. 209 is een experiment, en nooit gebruikt. de 109 is in grote aantallen gebruikt :)
Hoop dat u er wat aan hebt !
Mvg Nathan :)
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Isolatoren radioantenne Duits vliegtuig?

Bericht door Jim »

Op 1 januari 1945, was de laatste grote aanval van de Luftwaffe. Operation Bodenplatte.
In Nederland en België vielen de Duitsers verschillende Geallieerde vliegvelden aan.
Het toestel dat in de gemeente Neeroeter is neergekomen, zou mogelijk een aanval op Sint Truiden vliegveld A92 of Ophoven vliegveld Y32 hebben deelgenomen of uitgevoerd.

Op St Truiden waren JagdGeschwader4 en JagdGeschwader2 betrokken. En op Ophoven JagdGeschwader4

II/JG2 kon 20 ME (BF)109 toestellen operationeel krijgen. Hiervan verloren ze 5 toestellen bij de aanval op St Truiden

IV/JG4 had een ander vliegveld moeten aanvallen maar vielen per ongeluk die van Sint Truiden aan, hierbij verloren ze 7 van hun 109 toestellen.
Een gedeelte van I./JG 4 viel Ophoven aan hierbij raakten 2 van hun ME109 vermist en 1 vernietigd.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
stefke_smle
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 apr 2010, 12:57

Re: Isolatoren radioantenne Duits vliegtuig?

Bericht door stefke_smle »

alvast bedankt
Plaats reactie