Goede start?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MauriceF
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2015, 15:07

Goede start?

Bericht door MauriceF »

Ik ben vrij nieuw op dit forum maar al jaren geinteresseerd in de 2e wereldoorlog. Ik vind de wehrmacht het interessants, en dan voornamelijk de Hitler-Jugend en de SS.

Maar is dit een goed begin om te beginnen , of moet ik eerst iets breder gaan verzamelen soort alleen Duitse spullen?

mvg,

Maurice (15 jaar)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Goede start?

Bericht door michiel01 »

Hallo Maurice,

Als je een beetje rond gaat zoeken op het forum, zal je meer van dit soort onderwerpen van startende verzamelaars tegenkomen, met advies van meer ervaren verzamelaars.
lees ook zeker dit topic eenss, mocht je dat nog niet hebben gedaan: viewtopic.php?f=88&t=31663

een kleine kanttekening, bij je opmerking over je interessegebied. De Wehrmacht (het leger) bestond uit das Heer (landmacht), Luftwaffe en de Kriegsmarine. SS en HJ zijn losse, (meer) op politiek leest gestoelde organisaties. En geen onderdeel van de Wehrmacht.

Of je nu je verzamelgebied afbakend, of juist breed wilt verzamelen, dat moet je uiteraard zelf weten. Het is vooral een kwestie van je eigen smaak en interesses (en je beschikbare budget).
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Goede start?

Bericht door uniformverzamelaar »

De grote vraag is :?

Gaat je origineel verzamelen of niet ?

Persoonlijk zou ik als beginner mij strikt houden bij een beperkte keuze, want anders ga je van alles wat bij elkaar gaan halen en misschien uiteindelijk geen echte verzameling in handen hebben. (Dit is en persoonlijke mening die in genomen heb als ik nog jonger was als U).


Voor dat je gaat kopen, zou ik U de raad willen geven om U goed te documenteren over de dingen dit je wil gaan verzamelen.
Hoe meer je weer des te beter.

Succes met je verzameling. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Goede start?

Bericht door peanut »

Kijk eerst een naar wat voor boeken er te vinden zijn over de spulletjes die je wilt gaan verzamelen.
Daar kan je een hoop van leren.
Ik weet het, boeken zijn duur. Maar beter een boek van 100 euro van een miskoop van 100 euro!
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Plaats reactie