De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Bericht door Jan m »

Hallo,
Ik zou graag willen weten of iemand misschien informatie heeft over de gevechten tijdens de meidagen in Beers en Cuijk. Ik heb zelf wel al wat gegoogeld, maar kon erg weinig vinden. Wil dit weten omdat ik veel Nederlandse patronen in Beers heb gevonden.

Alvast bedankt allemaal
Jan
Laatst gewijzigd door Jan m op 14 apr 2015, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fritsj
Lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 20 aug 2005, 09:56
Locatie: Mook

Re: De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Bericht door fritsj »

Daar zijn wel verschillende boeken over. Op internet staat "Het gevecht bij Mook" in pdf.

Frits
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Bericht door Jan m »

Bedankt dat is interessant ga ik zeker naar kijken.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Bericht door Iwan »

Beers weet ik zo niet, bij Cuijk en Mill wel, bij Karwijk zijn de Duitsers de Maas overgestoken en Beers ligt natuurlijk op de weg ri Mill misschien vluchtendd Nederkanders of oprukkende Duitsers die daar gepasseerd zij (vul ook maar wat in)als je een boek zoekt mbt de gevechten rondom Cuijk in de meidagen raad ik je t boek "standhouden" aan, ik moet wel zeggen dat deze erg moeilijk te verkrijgen is, heb nl. na jaren zoeken en vragen een exemplaar op de kop getikt..
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: De tweede wereldoorlog in beers en cuijk

Bericht door Jan m »

Ik ga proberen om dat boek te vinden. Wat je zegt over die vluchtende nederlanders zou best kunnen kloppen. Dacht dat er misschien meer info over was.
Plaats reactie