Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

Gisteren met de metaaldetector op pad geweest en dit luik gevonden van een tank weet iemand van welke tank het is 40 cm lang en 27 cm breed en loodzwaar
Bijlagen
004.JPG
003.JPG
002.JPG
001.JPG
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door Der Blitz »

Als je zo zeker bent dat het een luik van een tank is dan zal je toch ook het type wel weten lijkt me. anders kan het vanalles zijn, is niet omdat het een zwaar stuk ijzer is dat het dan ook meteen van een tank is he. groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

Der Blitz schreef:Als je zo zeker bent dat het een luik van een tank is dan zal je toch ook het type wel weten lijkt me. anders kan het vanalles zijn, is niet omdat het een zwaar stuk ijzer is dat het dan ook meteen van een tank is he. groeten
Ok daar hebben we wat aan aan dit geweldig antwoord ook ten eerste er zit legergroene kleur nog op en er zijn meer onderdelen van tanks gevonden en kleppen zien er vaak soortgelijk uit ik ben er vrij zeker van dat het van een tank of halftrack is maar dat ik dan gelijk moet weten waar hij van is ja dat zal dan wel ik heb hier zeker te maken met een zeer ervaren militairia zoeker aan jou antwoord te horen de groeten
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door wvd »

soldaat schreef: Ok daar hebben we wat aan aan dit geweldig antwoord ook ten eerste er zit legergroene kleur nog op en er zijn meer onderdelen van tanks gevonden en kleppen zien er vaak soortgelijk uit ik ben er vrij zeker van dat het van een tank of halftrack is maar dat ik dan gelijk moet weten waar hij van is ja dat zal dan wel ik heb hier zeker te maken met een zeer ervaren militairia zoeker aan jou antwoord te horen de groeten
Zo wat zijn we weer kort op de tenen over "daar hebben we wat aan dit geweldige antwoord" gesproken.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door michiel01 »

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vind dat de beide heren gelijk hebben. Toen ik het topic verplaatste, want voor bodemvondsten hebben we immer een aparte categorie, vond ik het al een opmerkelijke vraag. Het kan prima van een tank zijn, dat sluit ik niet uit, maar vond het opmerkelijk.

Misschien is het raadzaam om in het vervolg je vraag wat te nuanceren, dan krijg je waarschijnlijk ook een genuanceerder antwoord.
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

michiel01 schreef:Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vind dat de beide heren gelijk hebben. Toen ik het topic verplaatste, want voor bodemvondsten hebben we immer een aparte categorie, vond ik het al een opmerkelijke vraag. Het kan prima van een tank zijn, dat sluit ik niet uit, maar vond het opmerkelijk.

Misschien is het raadzaam om in het vervolg je vraag wat te nuanceren, dan krijg je waarschijnlijk ook een genuanceerder antwoord.
Daar hebt u zeker gelijk in misschien is iets anders kunnen plaatsen maar om van iemand direckt een onfansoenlijk antwoord te krijgen dat zou ook wel gepast zijn maar dat zegt wat van de persoon zelf denk ik
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door Proos »

Ik vind ook dat iedereen gelijk heeft en stel voor dat we nu weer on topic gaan. Weet iemand waar het luik van is?

Dank alvast :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

Proos schreef:Ik vind ook dat iedereen gelijk heeft en stel voor dat we nu weer on topic gaan. Weet iemand waar het luik van is?

Dank alvast :)
lijkt mij een goed idee daar schieten we meer mee op
luuk584
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jun 2010, 22:35

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door luuk584 »

Heeft wel wat weg van een deur van een StuG III
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door peanut »

Je zou het is in deze Facebook group kunnen gooien: https://www.facebook.com/groups/103311749746277/
Zitten een hoop tank fanaten op een kluitje die je vast wel kunnen helpen.
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

peanut schreef:Je zou het is in deze Facebook group kunnen gooien: https://www.facebook.com/groups/103311749746277/
Zitten een hoop tank fanaten op een kluitje die je vast wel kunnen helpen.
Ok bedankt voor de tip als ik meer weet dan laat ik het weten hier heb ik wat aan 8)
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

luuk584 schreef:Heeft wel wat weg van een deur van een StuG III
Ok heb foto's bekeken lijkt er inderdaad heel veel op bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

luuk584 schreef:Heeft wel wat weg van een deur van een StuG III
Ik denk dat je het bij het goede eind hebt heb een afbeelding gevonden
Bijlagen
Stug_III-1.jpg
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door Der Blitz »

Sorry, maar ik vond mijn antwoord helemaal niet onfansoenlijk, althans niet als onfansoenlijk bedoeld. ik vond het gewoon vreemd dat je weet dat het van een tank is, maar niet van welke tank, mijn ervaring zegt dan dat je het gewoon weg nog niet weet. leger groene kleur wil daarom ook nog niet zeggen dat het van een tank is, jeeps, en vrachtwagens waren ook leger groen bijvoorbeeld.

Sorry voor het ontopic antwoord nog, maar ben pas thuis van een lang weekend Duitsland, ik kon daar niet op interent, maar wou toch even reageren, dat het niet als onfansoenlijk bedoeld was.

Het is dus blijkbaar toch van een tank, mooie vondst!! :cheer:
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Gevonden een luik van een wo2 tank maar welke?

Bericht door soldaat »

Der Blitz schreef:Sorry, maar ik vond mijn antwoord helemaal niet onfansoenlijk, althans niet als onfansoenlijk bedoeld. ik vond het gewoon vreemd dat je weet dat het van een tank is, maar niet van welke tank, mijn ervaring zegt dan dat je het gewoon weg nog niet weet. leger groene kleur wil daarom ook nog niet zeggen dat het van een tank is, jeeps, en vrachtwagens waren ook leger groen bijvoorbeeld.

Sorry voor het ontopic antwoord nog, maar ben pas thuis van een lang weekend Duitsland, ik kon daar niet op interent, maar wou toch even reageren, dat het niet als onfansoenlijk bedoeld was.

Het is dus blijkbaar toch van een tank, mooie vondst!! :cheer:
excuses aanvaard misschien heb ik het antwoord een beetje verkeerd gezein maar ik heb al meerdere tankonderdelen uitgegraven en ik wist eigenlijk vrij wel zeker aan de makerij te zien dat het van een tank was en ik wist ook dat daar wat gebeurt was met een tank maar buiten dat vind ik het sportief dat je er op terug komt en ik ben het allang weer vergeten
Plaats reactie