SS uniform.

Plaats reactie
Tom_2411
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2015, 13:17

SS uniform.

Bericht door Tom_2411 »

Hey,
Ik had dit repro uniform op marktplaats gezien. De verkoper heeft al gezegd dat het repro was.
Ik wil wel graag weten of dit te zien is en, zo ja, waaraan. Ik weet niet zeker of het er wel zo uit ziet als het origineel.

Groetjes, Tom
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (10.33 KiB) 3681 keer bekeken
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: SS uniform.

Bericht door Kugelblitz »

Dat de verkoper dit zelf zegt, zegt natuurlijk al voldoende. Daarnaast zie je aan de (slechte) foto's in één oogopslag dat het hier niet om een origineel uniform gaat. Zie bijvoorbeeld de voering en snit van de jas. Vergelijk dit uniform maar eens met foto's van een origineel exemplaar, dan zie je het zo.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: SS uniform.

Bericht door Erik »

Volgens mij is het in Nederland niet toegestaan dergelijke uniformen (of beter gezegd: reproductie uniformen met SS-runen) te verkopen op grond van artikel 137e van het 2e boek van strafrecht.
De uitsluiting "zakelijke berichtgeving" (waaronder onder bepaalde voorwaarden ook geschiedenisuitbeelding kan worden begrepen) gaat hier niet op; het uitbeelden van dergelijke eenheden (en in ieder geval deze runen) is in Nederland eenvoudig niet toegestaan dan behalve voor professionele film en documentaire. Ook musea kunnen zich op grond van de uitsluiting iets dergelijks aanschaffen, maar dat gaat niet via MP.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: SS uniform.

Bericht door Jan Klaassen »

Om hier nog even wat aan toe te voegen:

Aan het maatlabeltje zag ik al direct dat het een Oost-Duits uniform is. Bij inzoomen op de foto van de binnenkant zie je de stempel I/L staan, wat betekent dat het een jasje uit het eerste halfjaar van 1987 is. Donkerblauw jasje, zo te zien grijze biezen, dus van de Strafvollzug.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: SS uniform.

Bericht door Timster »

Dat het repro is weet hij wel. Hij wil graag weten of het lijkt op het originele uniform.

Ga eens rondsnuffellen op google enz dan zul je zien dat het in de verste verte niet lijkt.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: SS uniform.

Bericht door Jan Klaassen »

Timster schreef:Dat het repro is weet hij wel. Hij wil graag weten of het lijkt op het originele uniform.
De TS zegt: "Ik wil wel graag weten of dit te zien is en, zo ja, waaraan." Lijkt mij, dat hij dan ook wil weten waaraan je kan zien dat het een repro is.
En nee, het lijkt óók nog eens niet op een origineel.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie