kostuums voor speelfilm nodig

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
anitavanpelt
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015, 13:39

kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door anitavanpelt »

Beste verzamelaars,

Ik ben rekwisiteur voor een telefilm en ik heb 5 tweede oorlog kostuums nodig,
Ze worden niet gedragen door acteurs maar worden op paspoppen tentoongesteld in een huis van een verzamelaar. (Ik zoek dus ook 5 paspoppen)
Ik zoek verschillende kostuums waaronder minimaal 1 kostuum woestijnkleding africa corps (zo staat het in het script correct me if I am wrong)
ons budget is erg beperkt dus we zoeken een verzamelaar die mee wil werken tegen naamsvermelding op de credits , de film wordt circa september vertoont bij de NPO (avro/tros)
Wie vind het leuk mee te werken aan de film en/of wie heeft er tips waar ik dit vandaan kan halen? Hoop dat jullie me kunnen helpen.

vriendelijke groet,
Anita
anita@artyshock.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door Kugelblitz »

Hallo Anita,

Wellicht zijn er hier wel verzamelaars die je willen helpen door een deel van hun collectie tijdelijk beschikbaar te stellen.
Waarschijnlijk helpt het wel als je iets meer over de film vertelt, dus wat is deze 'verzamelaar' voor personage in de film? Als dit personage positief belicht wordt heb je kans dat mensen je wel willen helpen, als het enkel het stereotype van de 'neo-nazi' verzamelaar onderstreept denk ik dat er weinigen voor warmlopen...

Als het om een Duits 'woestijnuniform' gaat, dan valt dit inderdaad onder Deutsches Afrikakorps. Er zijn relatief weinig mensen die dit verzamelen, op dit forum geloof ik al helemaal. Kan nog lastig worden. Met het gewone veldgrijze tenue heb je een grotere kans aangezien dit onder verzamelaars wel populair is en in vergelijking tot Afrikakorps een stukje goedkoper en makkelijker te vinden is.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door Fuglesang »

Raar idee. Ik denk dat verzamelaars moeite hebben om een heel "kostuum" uit te lenen, aangezien ze hier jaren voor hebben gespaard.
Is het niet beter om bij een re-enactmentgroep aan te kloppen? De gemiddelde kijker ziet het verschil toch niet.
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door Nico Roelofs »

Fuglesang schreef:Raar idee. Ik denk dat verzamelaars moeite hebben om een heel "kostuum" uit te lenen, aangezien ze hier jaren voor hebben gespaard.
Is het niet beter om bij een re-enactmentgroep aan te kloppen? De gemiddelde kijker ziet het verschil toch niet.
Mee eens! Vijf poppen met originele uniformen dan praat je al snel over een bedrag van over de € 10.000,-. En dan praat je nog niet eens over de zeldzame en/of gewilde uniformen. Voor de meeste verzamelaars zit hier wel de nodige jaartjes werk in en ik zou zoiets niet even snel uitlenen. Zonder degelijke verzekering en beveiliging begin ik er niet eens aan.

Je kunt beter bij een bedrijf als http://www.anta.nl/ terecht, dan kost je het misschien wel iets meer geld. Maar je loopt dan geen risico's met iemands collectie waar hij al jaren mee bezig is en zijn ziel en zaligheid in heeft gestopt.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door uniformverzamelaar »

Een dergelijk discussie hebben we hier al gehad, zie dit even zeer als een tentoonstelling zonder dat de initiatiefnemers daar goed over nagedacht hebben. :o

Ik begrijp dat het budget van dergelijke zaken niet hoog zal zijn, maar dit maakt de rekening van de verzamelaar niet uit die daar jaren voor gespaard heeft en soms vele kilometers heeft afgelegd om zoiets bij elkaar te krijgen.

Denk dat daar veel gemakkelijkere oplossingen voor bestaan. Zoiets als verhuurbedrijven. :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door stukaf »

Ik zie dit ook niet gebeuren!
Verhuur bedrijven zou ik ook aanraden.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: kostuums voor speelfilm nodig

Bericht door Jim »

Ik heb in principe geen probleem. Ik heb voor de film Hangman, ergens anders op dit forum, ook spullen en uniform stukken uitgeleend. Ik heb echter geen Duits uniform /helemaal de woestijn variant is apart.
Als reenactment uniform /uitrustingen geen bezwaar is. Dan is Amerikaans Airborne en Infantrie mogelijk. Nog beter. Maar het zou iets RAF (geen pop), US (m43)(grondzittende pop) infantry, Brits infantrie (staande pop), WAAF (staande pop). Voor dit soort gelegenheden geef ik meestal een mix van orgineel /na-oorlogs en repro zover ik dat heb mee.

Vorig jaar voor een wo2 belevings activiteit spullen uitgeleend. In het verleden voor een amateur speelfilm spullen uitgeleend.

Eventueel poppen (huren?) Gevestigd in Breukelen bij Utrecht.
http://www.gruppocorso.nl/etalagepoppen ... tAodkRQA5A

Voor mijn part komen jullie bij mij op zolder filmen. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie